Subaru Tecnica International je automobilovým fanouškům známá hlavně pro legendární Imprezu WRX STI. Na nadcházejícím Tokijském autosalonu však STI ukáže nové modely s ikonickým logem na přídi, jeden z nich však bude crossover.
Subaru Tecnica International není uplným nováčkem na poli crossoverů, na domácím trhu už jednou vznikla limitovaná edice Foresteru v režii STI. Se vzrůstající popularitou SUV a crossoverů po celém světě se však pravděpodobně dočkáme nových verzí s červeným logem i na dalších marketech.
Na Tokijském autosalonu se 11. ledna představí dvě nové Subaru v úpravě STI. Jedním bude hatchback Impreza STI, s decentním body kitem a dalšími úpravami pro lepší aerodynamiku. Změn se dočkala maska, s ikonickým červeným logem a střecha je provedena v kontrastující černé barvě. Vzadu se ukáže nový nárazník s dvojitým, uprostřed umístěným výfukem. Obrázky interiéru Subaru nedodalo, má však být vyveden v blíže neurčeném Bordeaux.
Především se ale konstruktéři z high-performance divize Subaru vyřádili na zcela novém crossoveru Forester páté generace, který byl sám představen teprve nedávno. Oproti sérii nabídne Forester STI rychlejší masku chladiče s logem STI, agresivnější nárazníky na obou koncích, výrazné práhy a exkluzivní šedou barvu Fighter Grey. Vůz stojí na unikátních 19" hliníkových discích, které ukrývají brzdy Brembo s šestipístovými třmeny vepředu.
O úpravaách pod kapotou moc nepadlo, Subaru však uvedlo že vůz dispomnuje upravenou pohonnou jednotkou e-Boxer. Ta nabízí v sériovém provedení dvoulitrový čtyřválec spolu s malým elektrickým motorem o výkonu 12 koní, s kombinovaným výkonem systému 143 koní. V STI verzi se snad tedy dočkáme alespoň výraznějšího navýšení výkonu.
Pozitivnější zprávou může být, že Subaru chystá také speciální edici WRX STI, která zřejmě vyjede s přídomkem S209. Ta by měla nabídnout agresivnější vzhled a především výrazně upravenou techniku. Subaru už dříve nabídlo vozy ze série S na domovském japonském trhu a vždy šlo o značný update oproti běžným verzím. Nové S209 se dočká premiéry na autosalonu v Detroitu a Subaru již slíbilo, že se vůz podívá i mimo japonský trh.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.