Subaru Tecnica International je automobilovým fanouškům známá hlavně pro legendární Imprezu WRX STI. Na nadcházejícím Tokijském autosalonu však STI ukáže nové modely s ikonickým logem na přídi, jeden z nich však bude crossover.
Subaru Tecnica International není uplným nováčkem na poli crossoverů, na domácím trhu už jednou vznikla limitovaná edice Foresteru v režii STI. Se vzrůstající popularitou SUV a crossoverů po celém světě se však pravděpodobně dočkáme nových verzí s červeným logem i na dalších marketech.
Na Tokijském autosalonu se 11. ledna představí dvě nové Subaru v úpravě STI. Jedním bude hatchback Impreza STI, s decentním body kitem a dalšími úpravami pro lepší aerodynamiku. Změn se dočkala maska, s ikonickým červeným logem a střecha je provedena v kontrastující černé barvě. Vzadu se ukáže nový nárazník s dvojitým, uprostřed umístěným výfukem. Obrázky interiéru Subaru nedodalo, má však být vyveden v blíže neurčeném Bordeaux.
Především se ale konstruktéři z high-performance divize Subaru vyřádili na zcela novém crossoveru Forester páté generace, který byl sám představen teprve nedávno. Oproti sérii nabídne Forester STI rychlejší masku chladiče s logem STI, agresivnější nárazníky na obou koncích, výrazné práhy a exkluzivní šedou barvu Fighter Grey. Vůz stojí na unikátních 19" hliníkových discích, které ukrývají brzdy Brembo s šestipístovými třmeny vepředu.
O úpravaách pod kapotou moc nepadlo, Subaru však uvedlo že vůz dispomnuje upravenou pohonnou jednotkou e-Boxer. Ta nabízí v sériovém provedení dvoulitrový čtyřválec spolu s malým elektrickým motorem o výkonu 12 koní, s kombinovaným výkonem systému 143 koní. V STI verzi se snad tedy dočkáme alespoň výraznějšího navýšení výkonu.
Pozitivnější zprávou může být, že Subaru chystá také speciální edici WRX STI, která zřejmě vyjede s přídomkem S209. Ta by měla nabídnout agresivnější vzhled a především výrazně upravenou techniku. Subaru už dříve nabídlo vozy ze série S na domovském japonském trhu a vždy šlo o značný update oproti běžným verzím. Nové S209 se dočká premiéry na autosalonu v Detroitu a Subaru již slíbilo, že se vůz podívá i mimo japonský trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.