V příštím roce hodlá automobilka Subaru představit nové vydání jejího legendárního vozu s názvem Impreza WRX STI. Těšit se prý můžeme na výkonný přeplňovaný plochý čtyřválec a sofistikovaný náhon na všechna čtyři kola.
Jako základ pro motor, jenž má pohánět novou generaci Imprezy WRX STI, posloužil již existující čtyřválcový boxer o objemu 2,4 litru. Tento motor je v automobilech Subaru Legacy a Outback naladěn na výkon 194 kW (264 koní) a dosahuje 376 N.m. točivého momentu. Pro využití ve vrcholné verzi STI bude muset být tento motor jistě upraven a jeho vnitřní komponenty zesíleny.
Inženýři Subaru údajně srovnávali připravovaný motor s nejsilnějším produkčním čtyřválcem současnosti. Mnozí z vás jistě tušíte, že je řeč o motoru Mercedes-AMG M139, který ve vozech A45 a CLA45 dosahuje působivých 310 kW (420 koní) a 500 N.m. Novinka od Subaru má mít parametry téměř totožné. Výkon plochého čtyřválce má být 298 kW (405 koní) a točivý moment pak 490 N.m.
Zvěsti hovoří o debutu modelu WRX někdy koncem letošního roku. Vrchol v podobě WRX STI má následovat o něco později. Spekuluje se, že by novinka měla používat platformu shodnou s Toyotou. Automobilky Subaru a Toyota mají společnou dohodu o vývoji modelů s pohonem všech kol. Proto je velmi pravděpodobné, že nové WRX, potažmo i WRX STI budou používat tuto společně vyvinutou platformu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?