V příštím roce hodlá automobilka Subaru představit nové vydání jejího legendárního vozu s názvem Impreza WRX STI. Těšit se prý můžeme na výkonný přeplňovaný plochý čtyřválec a sofistikovaný náhon na všechna čtyři kola.
Jako základ pro motor, jenž má pohánět novou generaci Imprezy WRX STI, posloužil již existující čtyřválcový boxer o objemu 2,4 litru. Tento motor je v automobilech Subaru Legacy a Outback naladěn na výkon 194 kW (264 koní) a dosahuje 376 N.m. točivého momentu. Pro využití ve vrcholné verzi STI bude muset být tento motor jistě upraven a jeho vnitřní komponenty zesíleny.
Inženýři Subaru údajně srovnávali připravovaný motor s nejsilnějším produkčním čtyřválcem současnosti. Mnozí z vás jistě tušíte, že je řeč o motoru Mercedes-AMG M139, který ve vozech A45 a CLA45 dosahuje působivých 310 kW (420 koní) a 500 N.m. Novinka od Subaru má mít parametry téměř totožné. Výkon plochého čtyřválce má být 298 kW (405 koní) a točivý moment pak 490 N.m.
Zvěsti hovoří o debutu modelu WRX někdy koncem letošního roku. Vrchol v podobě WRX STI má následovat o něco později. Spekuluje se, že by novinka měla používat platformu shodnou s Toyotou. Automobilky Subaru a Toyota mají společnou dohodu o vývoji modelů s pohonem všech kol. Proto je velmi pravděpodobné, že nové WRX, potažmo i WRX STI budou používat tuto společně vyvinutou platformu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.