Automobilka Subaru, respektive její oddělení Subaru Tecnica International (alias STI), se pochlubila poměrně nevšedním minutovým hudebním klipem, který bly vytvořen pouze ze zvuků různých modelů s označením STI. Nečekejte však jen zvuky motorů a výfuků, klip je totiž podivnější, než byste čekali.
Nevšední videoklip, který alespoň po hudební stránce nepatří k těm zrovna nejchytlavějším, zveřejnila automobilka na svém úsměvně pojmenovaném kanálu STI On-Tube, který je plný podobně zajímavého obsahu.
Zvuky v pozadí se neskládají pouze ze zvuku plochého motoru typu boxer či zvuku výfuků, ale také ze zvuků startování, volnoběžných otáček nebo vytáčení motoru. Své místo si však klipu našly i zvuky různých přepínačů v interiéru, jako je tlačítko stop-start nebo elektronická parkovací brzda, zvuky stěračů nebo blinkrů.
Všechny zvuky byly nejprve natočeny samostatně a až poté začaly být míchány a různě upravovány do rytmické melodie. Na pozadí se pak objeví i zvuky konvenčních hudebních nástrojů, které klip dotvářejí a dávají mu finální podobu. Rozhodně se nejedná o melodii, která by se vám zaryla do paměti, ovšem i tak je na ní něco, co vás přinutí si klip párkrát zopakovat.
I přes zajímavou myšlenku a skvělé zpracování se však v klipu objevuje i pár věcí, které nedávají příliš velký smysl. Modely s označením STI si totiž získaly největší slávu díky své spojitosti se světem rally a staly se tak synonymem pro ostrou jízdu. To se však příliš neslučuje s voličem automatické převodovky na záběrech, ani se zvukem elektronické parkovací brzdy, se kterou si prostě moc zábavy neužijete.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?