Automobilka Subaru, respektive její oddělení Subaru Tecnica International (alias STI), se pochlubila poměrně nevšedním minutovým hudebním klipem, který bly vytvořen pouze ze zvuků různých modelů s označením STI. Nečekejte však jen zvuky motorů a výfuků, klip je totiž podivnější, než byste čekali.
Nevšední videoklip, který alespoň po hudební stránce nepatří k těm zrovna nejchytlavějším, zveřejnila automobilka na svém úsměvně pojmenovaném kanálu STI On-Tube, který je plný podobně zajímavého obsahu.
Zvuky v pozadí se neskládají pouze ze zvuku plochého motoru typu boxer či zvuku výfuků, ale také ze zvuků startování, volnoběžných otáček nebo vytáčení motoru. Své místo si však klipu našly i zvuky různých přepínačů v interiéru, jako je tlačítko stop-start nebo elektronická parkovací brzda, zvuky stěračů nebo blinkrů.
Všechny zvuky byly nejprve natočeny samostatně a až poté začaly být míchány a různě upravovány do rytmické melodie. Na pozadí se pak objeví i zvuky konvenčních hudebních nástrojů, které klip dotvářejí a dávají mu finální podobu. Rozhodně se nejedná o melodii, která by se vám zaryla do paměti, ovšem i tak je na ní něco, co vás přinutí si klip párkrát zopakovat.
I přes zajímavou myšlenku a skvělé zpracování se však v klipu objevuje i pár věcí, které nedávají příliš velký smysl. Modely s označením STI si totiž získaly největší slávu díky své spojitosti se světem rally a staly se tak synonymem pro ostrou jízdu. To se však příliš neslučuje s voličem automatické převodovky na záběrech, ani se zvukem elektronické parkovací brzdy, se kterou si prostě moc zábavy neužijete.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.