Automobilka Subaru, respektive její oddělení Subaru Tecnica International (alias STI), se pochlubila poměrně nevšedním minutovým hudebním klipem, který bly vytvořen pouze ze zvuků různých modelů s označením STI. Nečekejte však jen zvuky motorů a výfuků, klip je totiž podivnější, než byste čekali.
Nevšední videoklip, který alespoň po hudební stránce nepatří k těm zrovna nejchytlavějším, zveřejnila automobilka na svém úsměvně pojmenovaném kanálu STI On-Tube, který je plný podobně zajímavého obsahu.
Zvuky v pozadí se neskládají pouze ze zvuku plochého motoru typu boxer či zvuku výfuků, ale také ze zvuků startování, volnoběžných otáček nebo vytáčení motoru. Své místo si však klipu našly i zvuky různých přepínačů v interiéru, jako je tlačítko stop-start nebo elektronická parkovací brzda, zvuky stěračů nebo blinkrů.
Všechny zvuky byly nejprve natočeny samostatně a až poté začaly být míchány a různě upravovány do rytmické melodie. Na pozadí se pak objeví i zvuky konvenčních hudebních nástrojů, které klip dotvářejí a dávají mu finální podobu. Rozhodně se nejedná o melodii, která by se vám zaryla do paměti, ovšem i tak je na ní něco, co vás přinutí si klip párkrát zopakovat.
I přes zajímavou myšlenku a skvělé zpracování se však v klipu objevuje i pár věcí, které nedávají příliš velký smysl. Modely s označením STI si totiž získaly největší slávu díky své spojitosti se světem rally a staly se tak synonymem pro ostrou jízdu. To se však příliš neslučuje s voličem automatické převodovky na záběrech, ani se zvukem elektronické parkovací brzdy, se kterou si prostě moc zábavy neužijete.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?