Automobilka Subaru, respektive její oddělení Subaru Tecnica International (alias STI), se pochlubila poměrně nevšedním minutovým hudebním klipem, který bly vytvořen pouze ze zvuků různých modelů s označením STI. Nečekejte však jen zvuky motorů a výfuků, klip je totiž podivnější, než byste čekali.
Nevšední videoklip, který alespoň po hudební stránce nepatří k těm zrovna nejchytlavějším, zveřejnila automobilka na svém úsměvně pojmenovaném kanálu STI On-Tube, který je plný podobně zajímavého obsahu.
Zvuky v pozadí se neskládají pouze ze zvuku plochého motoru typu boxer či zvuku výfuků, ale také ze zvuků startování, volnoběžných otáček nebo vytáčení motoru. Své místo si však klipu našly i zvuky různých přepínačů v interiéru, jako je tlačítko stop-start nebo elektronická parkovací brzda, zvuky stěračů nebo blinkrů.
Všechny zvuky byly nejprve natočeny samostatně a až poté začaly být míchány a různě upravovány do rytmické melodie. Na pozadí se pak objeví i zvuky konvenčních hudebních nástrojů, které klip dotvářejí a dávají mu finální podobu. Rozhodně se nejedná o melodii, která by se vám zaryla do paměti, ovšem i tak je na ní něco, co vás přinutí si klip párkrát zopakovat.
I přes zajímavou myšlenku a skvělé zpracování se však v klipu objevuje i pár věcí, které nedávají příliš velký smysl. Modely s označením STI si totiž získaly největší slávu díky své spojitosti se světem rally a staly se tak synonymem pro ostrou jízdu. To se však příliš neslučuje s voličem automatické převodovky na záběrech, ani se zvukem elektronické parkovací brzdy, se kterou si prostě moc zábavy neužijete.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.