Všechno to začalo, když Gunter opustil svou práci na pozici manažera u společnosti Lufthansa a vydal se na dobrodružnou cestu s jeho blankytně modrým 1988 Mercedesem G 300, jenž je vyroben v roce 1988. Sám majitel mu dal přezdívku "Otto" a první roky s ním po celém světě jezdila i jeho třetí manželka, se kterou se ale v roce 1990 rozešel.
Celé dobrodružství začalo Africe, odkud se dobrodruh vydal do Jižní Ameriky, dále do Argentiny, střední Ameriky, Kanady, Mexika a na Aljašku. Ještě než se Gunter se svým "géčkem" vydal do Austrálie, zastavil se ještě v Sýrii a Kazachstánu, kde už tachometr ukazoval nájezd 500.000 km. Dalšími zeměmi byli Afghánistán, Turecko, Karibik, Kuba, Spojené království a všechny ostatní evropské země.
Po umrtí své čtvrté manželky v roce 2010, se Gunter rozhodl nezastavit se v poznávání světa a zajel si do Číny a Severní Korei. Následovaly výlety do Vietnamu a Kambodži a poslední zastávka byla u Braniborské brány v Berlíně v Německu.
Největší zajímavostí je, že za celou dobu cest je motor v G 300 původní, zřídka kdy se porouchal a Holtorf měl kolem 400 náhradních dílů uložených v hliníkových krabicích na střeše. Největší problém nastal během cesty do Madagaskaru, následovala i změny ložiska nápravy v nadmořské výšce 5000 metrů v Andách. Vozidlo je po celém 26. letém cyklu umístěno v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu a má najeto 890.000 km, což je důkaz, že tvrdé "géčko" obhájilo svou pověst.