Mercedes-Benz připravuje další technickou vymoženost, kterou nikdo jiný nemá. Má jít o speciální monitor, který umožní zobrazování až několika různých zdrojů signálů najednou. Ne, nejedená se o technologii Picture in Picture známou z televizí.
Mercedes-Benz byl vždy průkopníkem na poli nejnovějších technologií v automobilovém průmyslu. A většinou šlo o model S, ve kterém se tyto žhavé výkřiky techniky objevily. Za všechny vzpomeňme například airbagy, ABS či tříbodové bezpečnostní pásy. Teď dostane 'Esko' další zajímovou věcičku.
Jde o monitor pro navigaci s technologií nazvanou Splitview. Zjednodušeně jde o to, že pod různými úhly pohledu na monitor budete moci sledovat různé zdroje signálu. Řidič tak například může sledovat navigační pokyny, zatímco spolujezdec v tu samou chvíli pozoruje svůj oblíbený film na DVD. A děti vzadu mohou nerušeně sledovat některou z televizních stanic. Jak to zhruba funguje se můžete podívat na obrázku.
Tato speciální obrazovka je vyvíjena ve spolupráci s firmou Bosch. Zvuk je distribuován buď do HiFi sluchátek nebo přímo do audiosoustavy vozu.
A že nejde o sci-fi projekt dokládá vyjádření Mercedesu, že tato obrazovka bude dostupná v S třídě v létě příštího roku. Máme se na co těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.