Jedna z novinek, kterou Ford představí na ženevském autosalonu, bude Ford Galaxy. Tento Van vypadá mnohem sportovněji než doposud.
S délkou 4,82 m je nové Galaxy o 18 centimetrů delší než předchůdce a s 1,88 m také o 7 cm širší. Výška vozu klesla o 6 cm na 1,76 m. Jak už jsme zvyklí, najde si i v novém Galaxy místo až sedm cestujících. Vyšší polohy sedadel a velké plochy skla se starají o lepší výhled. Nový systém sedadel FFS (Fold-Flat-System), který je používaný u S-Maxu, příchází i do Galaxy. Sedadla ve druhé a třetí řadě se mohou složit a uložit do podlahy vozu. Zavazadlový prostor při plném obsazení 7 sedadel disponuje ještě 308 litry prostoru, posunem sedadel dopředu vznikne prostor o velikosti 435 l, což je o 30% více, než u stávající verze. Pokud se sedadla druhé a třetí řady uloží do podlahy, dostaneme prostor 2.325 litru a plochu 2,10 m dlouhou a 1,15 m širokou.
S S-Maxem nemá Galaxy společný pouze systém FFS, ale také koncept ovládacích prvků HMI (Human Machine Interface). Díky ovládání na volantu se dá řídit skrz sředový displej rádio a ostatní elektronika. HMI patří k základní výbavě stejně jako klimatizace, u verze Trend a Ghia dvouzónová. K dispozici je však i třízónová. O bezpečnost se vedle předních, bočních a hlavových airbagů stará také kolenní airbag u řidiče. Od léta 2006 přibude systém podvozku IVDC (Interactive Vehicles Dynamics Control) s elektronickým regulátorem tlumení. Mezi další pomocné systémy patří kontrola tlaku v pneumatikách a adaptivní regulátor rychlosti.
Doposud byly pro Galaxy v nabídce tři dieselové motory 1,9 TDI z koncernu Volkswagen, 2,3 l benzínový motor se 140 k a 2,8l V6 s 204 koňmi. Pro nové Galaxy jsou k dispozici opět tři dieselové agregáty, ale již jen jeden benzínový. Diesely jsou v rozsahu od 1,8 do 2,0 litrů a poskytují výkon 100 - 140 k. Benzínový disponuje 145 koňskými silami a má objem 2,0 l. Ceny začínají na 26.350 EURech (něco mále přes 750.000,- Kč).
Foto: Ford Motor Company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?