Jedna z novinek, kterou Ford představí na ženevském autosalonu, bude Ford Galaxy. Tento Van vypadá mnohem sportovněji než doposud.
S délkou 4,82 m je nové Galaxy o 18 centimetrů delší než předchůdce a s 1,88 m také o 7 cm širší. Výška vozu klesla o 6 cm na 1,76 m. Jak už jsme zvyklí, najde si i v novém Galaxy místo až sedm cestujících. Vyšší polohy sedadel a velké plochy skla se starají o lepší výhled. Nový systém sedadel FFS (Fold-Flat-System), který je používaný u S-Maxu, příchází i do Galaxy. Sedadla ve druhé a třetí řadě se mohou složit a uložit do podlahy vozu. Zavazadlový prostor při plném obsazení 7 sedadel disponuje ještě 308 litry prostoru, posunem sedadel dopředu vznikne prostor o velikosti 435 l, což je o 30% více, než u stávající verze. Pokud se sedadla druhé a třetí řady uloží do podlahy, dostaneme prostor 2.325 litru a plochu 2,10 m dlouhou a 1,15 m širokou.
S S-Maxem nemá Galaxy společný pouze systém FFS, ale také koncept ovládacích prvků HMI (Human Machine Interface). Díky ovládání na volantu se dá řídit skrz sředový displej rádio a ostatní elektronika. HMI patří k základní výbavě stejně jako klimatizace, u verze Trend a Ghia dvouzónová. K dispozici je však i třízónová. O bezpečnost se vedle předních, bočních a hlavových airbagů stará také kolenní airbag u řidiče. Od léta 2006 přibude systém podvozku IVDC (Interactive Vehicles Dynamics Control) s elektronickým regulátorem tlumení. Mezi další pomocné systémy patří kontrola tlaku v pneumatikách a adaptivní regulátor rychlosti.
Doposud byly pro Galaxy v nabídce tři dieselové motory 1,9 TDI z koncernu Volkswagen, 2,3 l benzínový motor se 140 k a 2,8l V6 s 204 koňmi. Pro nové Galaxy jsou k dispozici opět tři dieselové agregáty, ale již jen jeden benzínový. Diesely jsou v rozsahu od 1,8 do 2,0 litrů a poskytují výkon 100 - 140 k. Benzínový disponuje 145 koňskými silami a má objem 2,0 l. Ceny začínají na 26.350 EURech (něco mále přes 750.000,- Kč).
Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.