Jedna z novinek, kterou Ford představí na ženevském autosalonu, bude Ford Galaxy. Tento Van vypadá mnohem sportovněji než doposud.
S délkou 4,82 m je nové Galaxy o 18 centimetrů delší než předchůdce a s 1,88 m také o 7 cm širší. Výška vozu klesla o 6 cm na 1,76 m. Jak už jsme zvyklí, najde si i v novém Galaxy místo až sedm cestujících. Vyšší polohy sedadel a velké plochy skla se starají o lepší výhled. Nový systém sedadel FFS (Fold-Flat-System), který je používaný u S-Maxu, příchází i do Galaxy. Sedadla ve druhé a třetí řadě se mohou složit a uložit do podlahy vozu. Zavazadlový prostor při plném obsazení 7 sedadel disponuje ještě 308 litry prostoru, posunem sedadel dopředu vznikne prostor o velikosti 435 l, což je o 30% více, než u stávající verze. Pokud se sedadla druhé a třetí řady uloží do podlahy, dostaneme prostor 2.325 litru a plochu 2,10 m dlouhou a 1,15 m širokou.
S S-Maxem nemá Galaxy společný pouze systém FFS, ale také koncept ovládacích prvků HMI (Human Machine Interface). Díky ovládání na volantu se dá řídit skrz sředový displej rádio a ostatní elektronika. HMI patří k základní výbavě stejně jako klimatizace, u verze Trend a Ghia dvouzónová. K dispozici je však i třízónová. O bezpečnost se vedle předních, bočních a hlavových airbagů stará také kolenní airbag u řidiče. Od léta 2006 přibude systém podvozku IVDC (Interactive Vehicles Dynamics Control) s elektronickým regulátorem tlumení. Mezi další pomocné systémy patří kontrola tlaku v pneumatikách a adaptivní regulátor rychlosti.
Doposud byly pro Galaxy v nabídce tři dieselové motory 1,9 TDI z koncernu Volkswagen, 2,3 l benzínový motor se 140 k a 2,8l V6 s 204 koňmi. Pro nové Galaxy jsou k dispozici opět tři dieselové agregáty, ale již jen jeden benzínový. Diesely jsou v rozsahu od 1,8 do 2,0 litrů a poskytují výkon 100 - 140 k. Benzínový disponuje 145 koňskými silami a má objem 2,0 l. Ceny začínají na 26.350 EURech (něco mále přes 750.000,- Kč).
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.