Twin-turbo V8 o výkonu 585 koní, portálové nápravy, světlá výška 351 mm, ale také spotřeba přes 20 litrů a cena od čtvrt milionu euro. To jsou jen některá data, která charakterizují nový extrémní off-road německého výrobce luxusních vozů.
Mercedes-AMG G63 4×4² dostal rozšířené lemy blatníků, pod nimiž jsou mohutná 22palcová kola s pneumatikami s velkým profilem. Na střeše se nachází světelná LED rampa a prahy dostaly ochranné nášlapy. Na zádi zaujme speciální nárazník proti podjetí a rezervní kolo v plné velikosti.
Pod kapotou terénního Géčka se nachází 4,0litrový osmiválec s dvojitým přeplňováním o výkonu 430 kW (585 koní) s točivým momentem 850 Nm. Motor spolupracuje výhradně s automatickou devítistupňovou převodovkou. Obrovský výkon dokáže 4×4² rozhýbat z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 s a kdo má odvahu, může pokračovat až do 240 km/h. Na druhou stranu udávaná průměrná spotřeba dosahuje 20,1 litrů na 100 km.
Vůz je pro jízdu v terénu vybaven portálovými nápravami, stálým pohonem všech kol, redukční převodovkou a uzávěrkou zadního diferenciálu. Pochlubit se může hloubkou brodění 910 mm, nájezdovým úhlem 40 stupňů a světlou výškou 351 mm.
Mercedes-AMG G63 4×4² by se měl k prvním zákazníkům dostat koncem letošního roku za cenu začínající od 250 000 euro (cca 6,2 milionů Kč). Výroba prý bude probíhat omezenou dobu a tak se z nové 4×4² zcela jistě strane zadaný sběratelský kousek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.