Suzuki S-Cross se na trhu pohybuje třetím rokem, nikdy pak neplatil za úplného krasavce. Byl prostorný, dobře jezdil, měl bohatou výbavu a možná malinko vyšší cenu. Titul nejkrásnějšího vozu by ale určitě nezískal. Japonci se tak celkem logicky rozhodli pro facelift, který některé nedostatky ještě zvýraznil.
S-Cross se v roce 2013 stal nástupcem velice populární SX4. Chvíli dokonce nesl označení SX4 S-Cross, dnes se ale od prvního alfanumerického jména odstřihl (ačkoliv na pátých dveřích ho pořád malým písmem najdete). Hlavní výhodou nového auta byla prostornost, jízdní vlastnosti a atmosférické motory v kombinaci i s pohonem všech kol. Vzhled byl takový že nenadchl, ale ani neurazil. Dlouho avizovaný a mnoha úniky orámovaný facelift však možná přinese pro některé konzervativněji smýšlející zákazníky šok. Aby totiž Suzuki zvýraznilo osobnost vozu, nainstalovalo dopředu velkou chromovanou masku chladiče. Podobnou se přitom můžou chlubit leda tak americké vozy. Spolu s ní došlo i na nová přední světla s integrovanými LED diodami pro denní svícení a přepracovaný nárazník, tvářící se o hodně drsněji než dřív. Také vzadu došlo na světla, ačkoliv tak zásadní změny jako vpředu nečekejte. Přesto se reflektory oděly do LED diodového kabátku. Nová jsou rovněž 17palcová pětipaprsková kola ve stříbrném nebo dvoubarevném provedení.
Základní architektura palubní desky zůstala nezměněna, to znamená dva přehledné budíky s palubním počítačem v přístrojové desce a středovou konzoli, ohraničenou stříbrným rámečkem. Novinkou je však multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, dostupný (v Itálii) od druhého výbavového stupně Cool. Infotainment má konektivitu s chytrými telefony, zadní parkovací kameru a volitelně také navigaci. V základní výbavě je na jeho místě rádio s CD, MP3, USB a Bluetooth. Další novou položkou ceníku jsou vyhřívaná přední sedadla, nad bezpečností pak bdí radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat. Není bez zajímavosti, že infotainment i oba nové bezpečnostní prvky se poprvé objevily v novém Balenu.
Jestliže bylo na začátku řečeno, že oproti konkurenci byl S-Cross zajímavý také nabídkou atmosférických pohonných jednotek, tak od aktuální modernizace to už neplatí. Benzínová paleta přešla kompletně na turbodmychadlo. Základem je litrový tříválec Boosterjet o výkonu 82 kW (112 k) a točivým momentu 170 Nm s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Následuje čtrnáctistovka Boosterjet o výkonu 103 kW (140 k) a točivým momentu 220 Nm s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol AllGrip. Naftová šestnáctistovka DDiS nabízí 88 kW (120 k) a 320 Nm, kombinována je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol, respektive šestistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol.
Facelift Suzuki S-Cross se zatím představil pouze na italském trhu, kde už jej lze také objednávat. K dispozici jsou výbavové stupně Easy, Cool a Top, už v základu přitom nechybí 7 airbagů, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizace nebo rádio s CD a MP3. Ceny startují na 18 990 eurech (cca 513 000 korun), až do konce září je ale základní model k dispozici za zaváděcí cenu 15 190 eur (cca 411 000 korun). Nejlevnější čtyřkolka s 1.4 Boosterjet vychází na 24 490 eur (cca 662 000 korun), vůbec nejdražším modelem v nabídce je pak 1.6 DDiS Cool s dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol za 28 090 eur (cca 759 000 korun). Premiéra omlazeného crossoveru se dá očekávat v Paříži, příchod na český trh ještě do konce roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.