Omlazení Suzuki S-Cross se příliš nepovedlo, pod kapotou už je pouze turbo

ar6, 20. července 2016, 11:32 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Suzuki S-Cross se na trhu pohybuje třetím rokem, nikdy pak neplatil za úplného krasavce. Byl prostorný, dobře jezdil, měl bohatou výbavu a možná malinko vyšší cenu. Titul nejkrásnějšího vozu by ale určitě nezískal. Japonci se tak celkem logicky rozhodli pro facelift, který některé nedostatky ještě zvýraznil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki S-Cross prošlo faceliftem, dostalo novou masku chladiče a přeplňované motory.

Suzuki S-Cross prošlo faceliftem, dostalo novou masku chladiče a přeplňované motory. | foto: Suzuki

Sdílejte článek

S-Cross se v roce 2013 stal nástupcem velice populární SX4. Chvíli dokonce nesl označení SX4 S-Cross, dnes se ale od prvního alfanumerického jména odstřihl (ačkoliv na pátých dveřích ho pořád malým písmem najdete). Hlavní výhodou nového auta byla prostornost, jízdní vlastnosti a atmosférické motory v kombinaci i s pohonem všech kol. Vzhled byl takový že nenadchl, ale ani neurazil. Dlouho avizovaný a mnoha úniky orámovaný facelift však možná přinese pro některé konzervativněji smýšlející zákazníky šok. Aby totiž Suzuki zvýraznilo osobnost vozu, nainstalovalo dopředu velkou chromovanou masku chladiče. Podobnou se přitom můžou chlubit leda tak americké vozy. Spolu s ní došlo i na nová přední světla s integrovanými LED diodami pro denní svícení a přepracovaný nárazník, tvářící se o hodně drsněji než dřív. Také vzadu došlo na světla, ačkoliv tak zásadní změny jako vpředu nečekejte. Přesto se reflektory oděly do LED diodového kabátku. Nová jsou rovněž 17palcová pětipaprsková kola ve stříbrném nebo dvoubarevném provedení.

Základní architektura palubní desky zůstala nezměněna, to znamená dva přehledné budíky s palubním počítačem v přístrojové desce a středovou konzoli, ohraničenou stříbrným rámečkem. Novinkou je však multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, dostupný (v Itálii) od druhého výbavového stupně Cool. Infotainment má konektivitu s chytrými telefony, zadní parkovací kameru a volitelně také navigaci. V základní výbavě je na jeho místě rádio s CD, MP3, USB a Bluetooth. Další novou položkou ceníku jsou vyhřívaná přední sedadla, nad bezpečností pak bdí radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat. Není bez zajímavosti, že infotainment i oba nové bezpečnostní prvky se poprvé objevily v novém Balenu.

Jestliže bylo na začátku řečeno, že oproti konkurenci byl S-Cross zajímavý také nabídkou atmosférických pohonných jednotek, tak od aktuální modernizace to už neplatí. Benzínová paleta přešla kompletně na turbodmychadlo. Základem je litrový tříválec Boosterjet o výkonu 82 kW (112 k) a točivým momentu 170 Nm s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Následuje čtrnáctistovka Boosterjet o výkonu 103 kW (140 k) a točivým momentu 220 Nm s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol AllGrip. Naftová šestnáctistovka DDiS nabízí 88 kW (120 k) a 320 Nm, kombinována je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol, respektive šestistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol.

Facelift Suzuki S-Cross se zatím představil pouze na italském trhu, kde už jej lze také objednávat. K dispozici jsou výbavové stupně Easy, Cool a Top, už v základu přitom nechybí 7 airbagů, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizace nebo rádio s CD a MP3. Ceny startují na 18 990 eurech (cca 513 000 korun), až do konce září je ale základní model k dispozici za zaváděcí cenu 15 190 eur (cca 411 000 korun). Nejlevnější čtyřkolka s 1.4 Boosterjet vychází na 24 490 eur (cca 662 000 korun), vůbec nejdražším modelem v nabídce je pak 1.6 DDiS Cool s dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol za 28 090 eur (cca 759 000 korun). Premiéra omlazeného crossoveru se dá očekávat v Paříži, příchod na český trh ještě do konce roku.

Vytisknout

Diskuze: Omlazení Suzuki S-Cross se příliš nepovedlo, pod kapotou už je pouze turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Zdemolovaný Koenigsegg One:1

VIDEO: Koenigsegg One:1 zničen na Nürburgringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud