Suzuki S-Cross se na trhu pohybuje třetím rokem, nikdy pak neplatil za úplného krasavce. Byl prostorný, dobře jezdil, měl bohatou výbavu a možná malinko vyšší cenu. Titul nejkrásnějšího vozu by ale určitě nezískal. Japonci se tak celkem logicky rozhodli pro facelift, který některé nedostatky ještě zvýraznil.
S-Cross se v roce 2013 stal nástupcem velice populární SX4. Chvíli dokonce nesl označení SX4 S-Cross, dnes se ale od prvního alfanumerického jména odstřihl (ačkoliv na pátých dveřích ho pořád malým písmem najdete). Hlavní výhodou nového auta byla prostornost, jízdní vlastnosti a atmosférické motory v kombinaci i s pohonem všech kol. Vzhled byl takový že nenadchl, ale ani neurazil. Dlouho avizovaný a mnoha úniky orámovaný facelift však možná přinese pro některé konzervativněji smýšlející zákazníky šok. Aby totiž Suzuki zvýraznilo osobnost vozu, nainstalovalo dopředu velkou chromovanou masku chladiče. Podobnou se přitom můžou chlubit leda tak americké vozy. Spolu s ní došlo i na nová přední světla s integrovanými LED diodami pro denní svícení a přepracovaný nárazník, tvářící se o hodně drsněji než dřív. Také vzadu došlo na světla, ačkoliv tak zásadní změny jako vpředu nečekejte. Přesto se reflektory oděly do LED diodového kabátku. Nová jsou rovněž 17palcová pětipaprsková kola ve stříbrném nebo dvoubarevném provedení.
Základní architektura palubní desky zůstala nezměněna, to znamená dva přehledné budíky s palubním počítačem v přístrojové desce a středovou konzoli, ohraničenou stříbrným rámečkem. Novinkou je však multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, dostupný (v Itálii) od druhého výbavového stupně Cool. Infotainment má konektivitu s chytrými telefony, zadní parkovací kameru a volitelně také navigaci. V základní výbavě je na jeho místě rádio s CD, MP3, USB a Bluetooth. Další novou položkou ceníku jsou vyhřívaná přední sedadla, nad bezpečností pak bdí radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat. Není bez zajímavosti, že infotainment i oba nové bezpečnostní prvky se poprvé objevily v novém Balenu.
Jestliže bylo na začátku řečeno, že oproti konkurenci byl S-Cross zajímavý také nabídkou atmosférických pohonných jednotek, tak od aktuální modernizace to už neplatí. Benzínová paleta přešla kompletně na turbodmychadlo. Základem je litrový tříválec Boosterjet o výkonu 82 kW (112 k) a točivým momentu 170 Nm s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Následuje čtrnáctistovka Boosterjet o výkonu 103 kW (140 k) a točivým momentu 220 Nm s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol AllGrip. Naftová šestnáctistovka DDiS nabízí 88 kW (120 k) a 320 Nm, kombinována je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol, respektive šestistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol.
Facelift Suzuki S-Cross se zatím představil pouze na italském trhu, kde už jej lze také objednávat. K dispozici jsou výbavové stupně Easy, Cool a Top, už v základu přitom nechybí 7 airbagů, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizace nebo rádio s CD a MP3. Ceny startují na 18 990 eurech (cca 513 000 korun), až do konce září je ale základní model k dispozici za zaváděcí cenu 15 190 eur (cca 411 000 korun). Nejlevnější čtyřkolka s 1.4 Boosterjet vychází na 24 490 eur (cca 662 000 korun), vůbec nejdražším modelem v nabídce je pak 1.6 DDiS Cool s dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol za 28 090 eur (cca 759 000 korun). Premiéra omlazeného crossoveru se dá očekávat v Paříži, příchod na český trh ještě do konce roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?