Korejský Hyundai představil v Detroitu model, ve kterém se snoubí dvě dnes velmi oblíbené kategorie, a to SUV a sportovní kupé.
Talus vznikl v designovém centru v Californii a ve sportovní karosérii se nachází pro pasažéry čtyři komfortní místa. Díky obrovským 22palcovým kolům je výška vozu nad terénem dostatečná a samozřejmě nechybí možnost volby pohonu všech čtyř kol.
Na vysoké čelní masce rozhodně zaujme rozměrný gril chladiče. Kontrastně k její výšce pak působí sportovně skloněné přední sklo a pokračující splývající linie karoserie k zadnímu čelu s jemně zakomponovanými rozměrnými zadními světly.
Velký motorový prostor konceptu není bezdůvodný a ukrývá osmiválec s objemem 4600 ccm o výkonu 340 koňských sil. Přenos síly zajišťuje šestistupňová automatická převodovka.
Foto: Hyundai
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?