Tuningová firma Delta4x4 si připravila off-road balíček pro úpravu nového Mercedesu třídy G. Inspirací jim byla Rally Dakar, které se v roce 1985 tehdejší "Géčko" zúčastnilo.
Off-road balíček Delta4x4 obsahuje o 80 mm zvětšené podběhy a o 50 mm zvýšené odpružení od firmy Bilstein. Pod zvětšené podběhy se nyní vejdou terénní kola s rozměry pneumatik 315/60 R20. Kola si lze zvolit od firem Mickey Thompson, Cooper nebo Yokohama. Díky těmto úpravám má nyní Mercedes-Benz třídy G Delta4x4 světlou výšku slušných 290 mm.
Součástí balíčku Delta4x4 může být na přání střešní nosič s možností instalace různého příslušenství, jako například přídavná LED světela, střešní stan, držáky na kanystry a tak dále... Střešní nosič lze doplnit o sklopný žebřík a držák náhradního kola. Vpředu se nyní nachází ochranný rám, který může být taktéž jako střešní nosič doplněn o přídavné světlomety.
Pod kapotou Mercedesu G Delta4x4 lze zvolit kterýkoliv z nabízených motorů od Stuttgartského výrobce. Může zde tak pracovat vše od šestiválcové nafty o výkonu 210 kW (285 koní) a točivém momentu 600 N.m. až po brutální verzi G63 AMG se 4,0 litrovou V8 o výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 850 N.m. S touto vrcholnou motorizací umí "Géčko" na sériových kolech zrychlit z 0 na 100 km/h za působivých 4,5 s.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).