Mercedes Benz třídy G je snem nejednoho řidiče. Jenže s průměrným příjmem je to sen téměř nedosažitelný. Existují však i jiné vozy, které si na Géčko alespoň vizuálně hrají.
Nedávno jsem vám ukázal Suzuki Jimny, převlečené za Mercedes Benz G500 4 × 4. Nyní se můžete podívat na ne úplně povedenou přestavbu off-roadu UAZ-3151 v pokusu o kopii Géčka. Ve městě Kursk je nyní na prodej za v přepočtu 160 000 Kč.
Přední část opravdu připomíná terénní legendu s hvězdou ve znaku. Přísně hranatá příď a moderní LED světlomety nevypadají špatně. Také zadní část je ještě s trochou dobré vůle poměrně povedená. Že něco nehraje je hned jasné při pohledu z boku. Zde je základ v ruském automobilu jasně patrný. Kromě jiných kol se širokými terénními pneumatikami je to téměř sériový UAZ.
Při takovýchto úpravách zřídka zůstává interiér vozu nedotčen. Ne však v tomto případě. Vnitřek UAZu-G nepůsobí tak sparťansky, ale do Mercedesu má opravdu daleko. Celý interiér je obšitý hnědou kůží a najdeme v něm zábavný systém s velkým displejem. Je vidět, že majitel si s vozem dal hodně práce, ale výsledek je tak na půl cesty. Není to úplně "stodola-tuning", ale do továrního vozu má opravdu daleko.
Pod kapotou se žádné změny neodehrály. Vůz je stále poháněn atmosférickým čtyřválcem o objemu 2,7 litru, jehož výkon 127 koní putuje na všechna čtyři kola. V terénu by se před Géčkem úplně neztratil, ale na zpevněné komunikaci se s maximální rychlostí 130 km/h na originál opravdu nechytá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.