Japonská automobilka Mazda je populárna svojimi zaujímavými štúdiami. Inak to nie je ani teraz, Mazda predstavila svoj nový koncept pri príležitosti Parížskeho autosalónu. Koncept Mazda Kiyora ukazuje, ako si inžinieri z japonskej automobilky predstavujú kompaktné vozidlo budúcnosti.
Len niekoľko týždňov po predstavení konceptu Mazda Kazamai SUV sa predstavuje ďalší z konceptou japonskej automobilky s názvom Kiyora, čo v preklade znamená „čistý a číry“. Navrhnutý je v súlade s aktuálnym dizajnovým jazykom značky Mazda Nagare.
Koncept Mazda Kiyora je navrhnutý podobným trendom v znižovaní pohotovostnej hmotnosti automobilu, ako sériový model Mazda 2, čo neznamená nič iné než nízku pohotovostnú hmotnosť, nízke hodnoty emisií a spotreby paliva, tak isto aj špičkovú aerodynamiku. Pohon konceptu bude zabezpečený novou generáciou benzínových motorov Mazda so systémom Smart Idle Stop System, ktorý funguje na princípe systému Start and Stop.
Japonská automobilka Mazda plánuje v Paríži okrem svetovej premiéry Mazdy Kiyora uviesť na trh aj novo vyvinutý naftový agregát s objemom 2,2 litra, ktorý by sa mal objaviť v Mazde 6. Okrem toho Mazda ukáže aj faceliftovanú verziu známeho modelu MX-5 (Miata).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.