Japonská automobilka Mazda je populárna svojimi zaujímavými štúdiami. Inak to nie je ani teraz, Mazda predstavila svoj nový koncept pri príležitosti Parížskeho autosalónu. Koncept Mazda Kiyora ukazuje, ako si inžinieri z japonskej automobilky predstavujú kompaktné vozidlo budúcnosti.
Len niekoľko týždňov po predstavení konceptu Mazda Kazamai SUV sa predstavuje ďalší z konceptou japonskej automobilky s názvom Kiyora, čo v preklade znamená „čistý a číry“. Navrhnutý je v súlade s aktuálnym dizajnovým jazykom značky Mazda Nagare.
Koncept Mazda Kiyora je navrhnutý podobným trendom v znižovaní pohotovostnej hmotnosti automobilu, ako sériový model Mazda 2, čo neznamená nič iné než nízku pohotovostnú hmotnosť, nízke hodnoty emisií a spotreby paliva, tak isto aj špičkovú aerodynamiku. Pohon konceptu bude zabezpečený novou generáciou benzínových motorov Mazda so systémom Smart Idle Stop System, ktorý funguje na princípe systému Start and Stop.
Japonská automobilka Mazda plánuje v Paríži okrem svetovej premiéry Mazdy Kiyora uviesť na trh aj novo vyvinutý naftový agregát s objemom 2,2 litra, ktorý by sa mal objaviť v Mazde 6. Okrem toho Mazda ukáže aj faceliftovanú verziu známeho modelu MX-5 (Miata).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.