Bloodhound SSC - stvořen k překonání rekordu

Marek Litzman, 24. října 2008, 07:00 Google+

Absolutní rekord v maximální rychlosti, které kdy které "auto" dosáhlo se drží už zatraceně dlouho, téměř 11 let. Je tedy nejvyšší čas aby člověk zdolal další metu a to rychlost jednoho tisíce mil v hodině.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SSC

SSC | foto: Bloodhound

Sdílejte článek

Však to znáte, lidé mají neustálou tendenci přijímat a zdolávat výzvy. Jedné takové se chytil tým pojmenovaný Bloodhound (jde mimochodem o rasu psa),  který se rozhodl zbořit dosavadní rychlostí rekordy. A když o tom píšeme na auto-news.cz, půjde o rekordy v rychlostní  pohybu po povrchu zemském.

V současné době drží rekord vůz pojmenovaný Thrust SCC, který roku 1997 dosáhl na rychlost 1228 km/h. Jen tak pro zajímavost, Wikipedie nabízí zajímavé číslo, při rekordním pokusu se údajně spotřeba dvou tryskových motorů vyšplhala na 5 500 l/100 km. Jde pro takovouto příležitost přirozeně o nepodstatné číslo.

Bloodhound by měl Thrust roznést na kopytech hned zahřívací jízdou. Již v prvních ostrých jízdách chtějí vývojáři dosáhnout rychlosti 800 mil za hodinu, tedy 1288 km/h a to v roce 2009. O rok později by měla být zdolána meta 900 mil za hodinu, tedy 1448 km/h a konečně v roce 2011 zahájí Bloodhoud atak na maximální dosažitelnou rychlost, tedy na 1050 mil za hodinu, tedy téměř 1700 km/h nebo chcete-li 1,4 machu.

Bloodhound pohání trojice motorů. Na začátek, pro pomalou jízdu a jako startér pro další motory bude použit dvanáctiválcový motor o výkonu 800 koní. Výkon dodá i tryskový motor ze stíhačky Eurojet EJ200 a zbytek výkonu dodá klasický raketový motor.

Hmotnost pohonnými látkami naplněného stroje je šest a půl tuny, jeho délka je 12,8 metru. Zrychlení z klidu na 1700 km/h bude trvat pouhých 40 sekund.

Kola se při maximální rychlostí otočí 10 000x za minutu, přičemž na ně působí síla 50 000 G, musí proto být z kovu, tradiční pneumatika by neměla šanci něco takového vydržet.

 

Vytisknout

Diskuze: Bloodhound SSC - stvořen k překonání rekordu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Zimní pneumatiky nejsou jen na led a sníh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud