Programový ředitel společnosti Jaguar, pan Nick Miller, odhalil další podrobnosti o nedávno představeném středně velkém sedanu XE.
Asi před měsícem Miller oznámil, že jsou krom verze sedan zvažovány i varianty jako je kupé či kabriolet. To ale není zřejmě vše, protože včera Miller připustil, že automobilka má v plánu i verzi s pohonem všech kol. Ta přitom přijde na trh jako jedna z prvních. Navíc také řekl, že současný přeplňovaný 5,0-litrový motor V8 je kompatibilní právě i s novým XE a může tak být považován za potenciálního dárce orgánů pro nejostřejší provedení XE R / XE RS.
Miller v prohlášení pokračoval a řekl, že pod kapotou vozu se v současnosti vejdou všechny vyráběné pohonné jednotky od Jaguaru. Výjimkou není motor s objemem 3,0 litru či stávající 2,0 litrový čtyřválcový benzínový motor z řady Ingenium. Díky modularitě motorů Ingenium se XE může pochlubit širokou škálou motorových konfigurací.
A konečně, Miller řekl, že výkonově by verze AWD mohla být vybavena silnějším jednotkami, v úvahu připadá například přeplňovaný 3,0-litrový šestiválec s výkonem 340 koní a s 450 Nm točivého momenut. Výkon půjde na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Jako vždy, maximální rychlost bude omezena na 250 km / h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.