159ka nahradí velmi oblíbený model Alfy Romeo 156, která nyní dosluhuje. Přesto stále určuje hodnotu krásy na všech silnicích světa. V ženevě se nejdříve představí jako sedan, který oproti 156ce vyrostl o pořádných 22 cm a rozvor se zvětšil na 2,7 m.
Dnes vám tedy představujeme první oficiální informace a fotografie. Na první pohled připomíná Alfa 159 novou Breru, kde si můžete všimnout minimálně stejné masky.Zcela nový bude také interiér.
159 nám pořádně vyrostla
Oproti předchozímu modelu se 159 o dost vytáhla a tím je mezi oběma generacemi rozdíl 22 cm: délka auta je 4 660 mm, šířka 1 828 mm a výška 1 417 mm (Alfa 156 měla rozměry 4,44 x 1,74 x 1,43 m), zvětšil se také rozvor o více než 10 cm na 2,7 m. Dobré jízdní vlastnosti slibuje nezávislé zavěšení zadních kol. Základní bezpečnostní výbava bude zahrnovat ABS+EBD, ASR, MSR, HBA (brzdový asistent) a stabilizační systém, zde pod názvem VDC. Při nehodě může pomoct zachraňovat životy 8 airbagů, mezi kterými nechybí ani kolenní airbag.
Ze začátku až šest motorů
Na trhu bude vůz zpočátku dostupný se třemi benzínovými motory s přímým vstřikem paliva JTS: 1.9 118 kW, 2.2 136 kW a 3.2 V6 191 kW. Naftové agregáty budou zastupovat klasické motory JTD, a to 1.9 88 kW, 1.9 110 kW a pětiválec 2.4 147 kW. Naftové motory splňují emisní normy Euro 4 a mají ve standardu bezaditivní filtr pevných částic. U všech motorů využijeme standardně šestistupňovou převodovku, za příplatek bude automat nebo sekvenční Selespee, obojí se šesti stupni řazení. K motorům přibudou časem i další, např. třílitrový naftový šestiválec či 400koňový benzínový 3.6 V6 TwinTurbo s točivým momentem přes 600 Nm pro verzi GTA.
Přehled motorů:
• 1.9 JTS 118 kW/160 k, 190 Nm/4 500 ot.
• 2.2 JTS 136 kW/185 k, 230 Nm/4 500 ot.
• 3.2 V6 JTS 191 kW/260 k, 322 Nm/4 500 ot.
• 1.9 JTD 88 kW/120 k při 4 000 ot., 280 Nm/2 000 ot. (UniJet 8V)
• 1.9 JTD 110 kW/150 k při 4 000 ot., 320 Nm/2 000 ot. (MultiJet 16V)
• 2.4 JTD 147 kW/200 k při 4 000 ot., 400 Nm/2 000 ot. (MultiJet 20V)
4x4
Alfa již tradičně nabízí modely s pohonem všech kol. Pro vybrané motorizace bude Alfa nabízet permanentní pohon všech kol, který bude pocházet ze současné Alfy Crosswagon. Využívá tří diferenciálů (včetně samosvorného centrálního diferenciálu typu Torsen C) k přenosu točivého momentu na obě nápravy. Výkon je dle situace různě přerozdělován mezi nápravy: samosvorný diferenciál Torsen C dokáže při zrychlení nasměrovat až 80 % točivého momentu na zadní kola, čímž předchází případnému přetáčení. Na druhé straně, pokud čidla zaznamenají nebezpečí přetáčivosti, dokáže centrální diferenciál omezit přenos na pouhých 40 %, a tak zajistit lepší boční záběr zadních kol. Za normálních trakčních podmínek směřuje 43 % točivého momentu na přední kola a 57 % na zadní. Nejvýkonnější verze budou obouvat pneumatiky 235/45 R18.
V další výbavě nebude nebude také chybět tempovat, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzor, satelitní navigace, hlasové ovládání, zabudované mobilní handsfree, dvou nebo třízónová automatická klimatizace, CD přehrávač s MP3 a changerem na deset CD, Bose Sound System, sedadla s elektrickým nastavením apod. To vše nebude standardem, ale spíše za příplatek.
Nová Alfa Romeo 159 se na trh dostane ještě v průběhu léta roku 2005.
Foto: FiatGroup