Alfa Romeo 159: Info a foto
159, foto:
Fiat Group
Na ženevském autosalonu se představí kupé Brera a také zde bude debutovat nová Alfa Romeo 159.
159ka nahradí velmi oblíbený model Alfy Romeo 156, která nyní dosluhuje. Přesto stále určuje hodnotu krásy na všech silnicích světa. V ženevě se nejdříve představí jako sedan, který oproti 156ce vyrostl o pořádných 22 cm a rozvor se zvětšil na 2,7 m.
Dnes vám tedy představujeme první oficiální informace a fotografie. Na první pohled připomíná Alfa 159 novou Breru, kde si můžete všimnout minimálně stejné masky.Zcela nový bude také interiér.
159 nám pořádně vyrostla
Oproti předchozímu modelu se 159 o dost vytáhla a tím je mezi oběma generacemi rozdíl 22 cm: délka auta je 4 660 mm, šířka 1 828 mm a výška 1 417 mm (Alfa 156 měla rozměry 4,44 x 1,74 x 1,43 m), zvětšil se také rozvor o více než 10 cm na 2,7 m. Dobré jízdní vlastnosti slibuje nezávislé zavěšení zadních kol. Základní bezpečnostní výbava bude zahrnovat ABS+EBD, ASR, MSR, HBA (brzdový asistent) a stabilizační systém, zde pod názvem VDC. Při nehodě může pomoct zachraňovat životy 8 airbagů, mezi kterými nechybí ani kolenní airbag.
Ze začátku až šest motorů
Na trhu bude vůz zpočátku dostupný se třemi benzínovými motory s přímým vstřikem paliva JTS: 1.9 118 kW, 2.2 136 kW a 3.2 V6 191 kW. Naftové agregáty budou zastupovat klasické motory JTD, a to 1.9 88 kW, 1.9 110 kW a pětiválec 2.4 147 kW. Naftové motory splňují emisní normy Euro 4 a mají ve standardu bezaditivní filtr pevných částic. U všech motorů využijeme standardně šestistupňovou převodovku, za příplatek bude automat nebo sekvenční Selespee, obojí se šesti stupni řazení. K motorům přibudou časem i další, např. třílitrový naftový šestiválec či 400koňový benzínový 3.6 V6 TwinTurbo s točivým momentem přes 600 Nm pro verzi GTA.
Přehled motorů:
• 1.9 JTS 118 kW/160 k, 190 Nm/4 500 ot.
• 2.2 JTS 136 kW/185 k, 230 Nm/4 500 ot.
• 3.2 V6 JTS 191 kW/260 k, 322 Nm/4 500 ot.
• 1.9 JTD 88 kW/120 k při 4 000 ot., 280 Nm/2 000 ot. (UniJet 8V)
• 1.9 JTD 110 kW/150 k při 4 000 ot., 320 Nm/2 000 ot. (MultiJet 16V)
• 2.4 JTD 147 kW/200 k při 4 000 ot., 400 Nm/2 000 ot. (MultiJet 20V)
4x4
Alfa již tradičně nabízí modely s pohonem všech kol. Pro vybrané motorizace bude Alfa nabízet permanentní pohon všech kol, který bude pocházet ze současné Alfy Crosswagon. Využívá tří diferenciálů (včetně samosvorného centrálního diferenciálu typu Torsen C) k přenosu točivého momentu na obě nápravy. Výkon je dle situace různě přerozdělován mezi nápravy: samosvorný diferenciál Torsen C dokáže při zrychlení nasměrovat až 80 % točivého momentu na zadní kola, čímž předchází případnému přetáčení. Na druhé straně, pokud čidla zaznamenají nebezpečí přetáčivosti, dokáže centrální diferenciál omezit přenos na pouhých 40 %, a tak zajistit lepší boční záběr zadních kol. Za normálních trakčních podmínek směřuje 43 % točivého momentu na přední kola a 57 % na zadní. Nejvýkonnější verze budou obouvat pneumatiky 235/45 R18.
V další výbavě nebude nebude také chybět tempovat, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzor, satelitní navigace, hlasové ovládání, zabudované mobilní handsfree, dvou nebo třízónová automatická klimatizace, CD přehrávač s MP3 a changerem na deset CD, Bose Sound System, sedadla s elektrickým nastavením apod. To vše nebude standardem, ale spíše za příplatek.
Nová Alfa Romeo 159 se na trh dostane ještě v průběhu léta roku 2005.
Foto: FiatGroup
Stalo se
Škoda Epiq přichází. Nejnovější crossover zaujme příjemnou cenovkou
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Test ojetiny BMW X3 xDrive20d – prémiové SUV, které si zamilujete
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?