Auto, které umí uhánět rychlostí 435 km/h je na prodej! Tipněte si za kolik.
Hennessey prodává Lotus Elise, který vyhází z Venomu GT. Právě v rukou Hennessey z něho vznikla zbraň proti Bugatti Veyron. Přepracovaný Lotus zvládá uhánět až rychlostí 435 km/h.
Další dynamické disciplíny jsou také působivé, například z 0 na 100 km/h mu to trvá 2,7 sekundy, na 160 km/h zrychlí za 5,6 a na 322 km/h za 14,5 sekundy! Však není divu, pod kapotou pracuje masivní vidlicový osmiválec o objemu 7,0 litru, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel.
Teď k tomu nejpodstatnějšímu. Hennessey nabízí k prodeji tento upravený Lotus Elise za 1 400 000 dolarů. V přepočtu na české koruny to je 33,6 milionu. Tím pádem konkuruje Veyronu i cenou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.