Auto, které umí uhánět rychlostí 435 km/h je na prodej! Tipněte si za kolik.
Hennessey prodává Lotus Elise, který vyhází z Venomu GT. Právě v rukou Hennessey z něho vznikla zbraň proti Bugatti Veyron. Přepracovaný Lotus zvládá uhánět až rychlostí 435 km/h.
Další dynamické disciplíny jsou také působivé, například z 0 na 100 km/h mu to trvá 2,7 sekundy, na 160 km/h zrychlí za 5,6 a na 322 km/h za 14,5 sekundy! Však není divu, pod kapotou pracuje masivní vidlicový osmiválec o objemu 7,0 litru, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel.
Teď k tomu nejpodstatnějšímu. Hennessey nabízí k prodeji tento upravený Lotus Elise za 1 400 000 dolarů. V přepočtu na české koruny to je 33,6 milionu. Tím pádem konkuruje Veyronu i cenou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.