Nová generace Mitsubishi Lanceru již klepe na dveře a je jasné, že přijde i verze Evolution. Mitsubushi uvolnilo některé informace o technologiích, které bude používat.
S-AWC je systém pohonu všech kol, samotná zkratka znamená Super all wheel control. Díky použití čtyř systémů, které si vyjmenujeme později, je možné ovládat přenos točivého momentu i brzdného účinku do každého jednotlivého kola zvlášť.
ACD, aktivní středový diferenciál, je vybaven elektronicky kontrolovanou hydraulickou vícetalířovou spojkou, díky které rozděluje diferenciál přesně tolik točivého momentku mezi přední a zadní nápravu, kolik je právě potřeba. Je tak dosaženo ideálního kompromisu mezi přenosem točivého momentu na silnici a reakcí na povely volantem.
AYC, aktivní kontrola zatáčení, je systém, díky kterému se přední diferenciál chová podobně jako samosvor. AYC omezuje svornost diferenciálu, čímž zlepšuje trakci předních kol.
ASC, aktivní stabilizační systém, je komponenta, která je schopna zlepšovat trakci za pomoci využívání jednotlivých brzd a regulace výkonu motoru. Díky tomu je možno dosáhnout vyšší trakce především na površích, kde kola jinak prokluzují. Navíc je schopna potlačit vznikající smyk například při nouzových výhybných manévrech.
Sport ABS, tedy spotrovní protiblokovací systém, je snad notoricky známý. Dokáže předejít smyku tím, že nenechá zablokovat kola při velmi silném brzdění či brzdění na kluzkých površích. V evu dostane sportovní nastavení tak, jak se sluší a patří.
Pohon dokáže pracovat ve třech režimech nastavení, asfalt, šotolina a sníh. Zvolením správného režimu tak řidič umožní autu poskytnout mu ty nejlepší řidičské zážitky.
SSTSST je nově vyvinutou dvouspojkovou robotizovanou převodovkou, je to obdoba známé DSG od Volkswagenu. Má šest stupňů, které leží na dvou hřídelích, na jedné jsou liché převody a na druhé sudé. Každá hřídel má svoji spojku. Díky tomu, že při řazení se pouze jedna spojka rozepne a druhá sepne, je řazení velmi rychlé a hladké. Také redukuje ztráty na převodovém ústrojí, což se kladně odráží jek v jízdních výkonech, tak i spotřebě.
K dispozici budou tři režimy, běžný, řadící s ohledem na komfort, sport, který umožňuje brzdění motorem a především zrychluje reakce převodovky, zatímco režim s-sport zrychluje řazení na úplné minimum a navíc nechává motor ve vyšších otáčkách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?