Mitsubishi Lancer evo - něco z techniky

Marek Litzman, 11. července 2007, 08:47 Google+

Nová generace Mitsubishi Lanceru již klepe na dveře a je jasné, že přijde i verze Evolution. Mitsubushi uvolnilo některé informace o technologiích, které bude používat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sandero

Sandero | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

S-AWC

S-AWC je systém pohonu všech kol, samotná zkratka znamená Super all wheel control. Díky použití čtyř systémů, které si vyjmenujeme později, je možné ovládat přenos točivého momentu i brzdného účinku do každého jednotlivého kola zvlášť.

ACD, aktivní středový diferenciál, je vybaven elektronicky kontrolovanou hydraulickou vícetalířovou spojkou, díky které rozděluje diferenciál přesně tolik točivého momentku mezi přední a zadní nápravu, kolik je právě potřeba. Je tak dosaženo ideálního kompromisu mezi přenosem točivého momentu na silnici a reakcí na povely volantem.

AYC, aktivní kontrola zatáčení, je systém, díky kterému se přední diferenciál chová podobně jako samosvor. AYC omezuje svornost diferenciálu, čímž zlepšuje trakci předních kol.

ASC, aktivní stabilizační systém, je komponenta, která je schopna zlepšovat trakci za pomoci využívání jednotlivých brzd a regulace výkonu motoru. Díky tomu je možno dosáhnout vyšší trakce především na površích, kde kola jinak prokluzují. Navíc je schopna potlačit vznikající smyk například při nouzových výhybných manévrech.

Sport ABS, tedy spotrovní protiblokovací systém, je snad notoricky známý. Dokáže předejít smyku tím, že nenechá zablokovat kola při velmi silném brzdění či brzdění na kluzkých površích. V evu dostane sportovní nastavení tak, jak se sluší a patří.

Pohon dokáže pracovat ve třech režimech nastavení, asfalt, šotolina a sníh. Zvolením správného režimu tak řidič umožní autu poskytnout mu ty nejlepší řidičské zážitky.

SST

SST je nově vyvinutou dvouspojkovou robotizovanou převodovkou, je to obdoba známé DSG od Volkswagenu. Má šest stupňů, které leží na dvou hřídelích, na jedné jsou liché převody a na druhé sudé. Každá hřídel má svoji spojku. Díky tomu, že při řazení se pouze jedna spojka rozepne a druhá sepne, je řazení velmi rychlé a hladké. Také redukuje ztráty na převodovém ústrojí, což se kladně odráží jek v jízdních výkonech, tak i spotřebě.

K dispozici budou tři režimy, běžný, řadící s ohledem na komfort, sport, který umožňuje brzdění motorem a především zrychluje reakce převodovky, zatímco režim s-sport zrychluje řazení na úplné minimum a navíc nechává motor ve vyšších otáčkách.

Vytisknout

Diskuze: Mitsubishi Lancer evo - něco z techniky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

56

Móda internetových televizí zasáhla Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud