Mitsubishi Lancer evo - něco z techniky

Marek Litzman, 11. července 2007, 08:47 Google+

Nová generace Mitsubishi Lanceru již klepe na dveře a je jasné, že přijde i verze Evolution. Mitsubushi uvolnilo některé informace o technologiích, které bude používat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sandero

Sandero | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

S-AWC

S-AWC je systém pohonu všech kol, samotná zkratka znamená Super all wheel control. Díky použití čtyř systémů, které si vyjmenujeme později, je možné ovládat přenos točivého momentu i brzdného účinku do každého jednotlivého kola zvlášť.

ACD, aktivní středový diferenciál, je vybaven elektronicky kontrolovanou hydraulickou vícetalířovou spojkou, díky které rozděluje diferenciál přesně tolik točivého momentku mezi přední a zadní nápravu, kolik je právě potřeba. Je tak dosaženo ideálního kompromisu mezi přenosem točivého momentu na silnici a reakcí na povely volantem.

AYC, aktivní kontrola zatáčení, je systém, díky kterému se přední diferenciál chová podobně jako samosvor. AYC omezuje svornost diferenciálu, čímž zlepšuje trakci předních kol.

ASC, aktivní stabilizační systém, je komponenta, která je schopna zlepšovat trakci za pomoci využívání jednotlivých brzd a regulace výkonu motoru. Díky tomu je možno dosáhnout vyšší trakce především na površích, kde kola jinak prokluzují. Navíc je schopna potlačit vznikající smyk například při nouzových výhybných manévrech.

Sport ABS, tedy spotrovní protiblokovací systém, je snad notoricky známý. Dokáže předejít smyku tím, že nenechá zablokovat kola při velmi silném brzdění či brzdění na kluzkých površích. V evu dostane sportovní nastavení tak, jak se sluší a patří.

Pohon dokáže pracovat ve třech režimech nastavení, asfalt, šotolina a sníh. Zvolením správného režimu tak řidič umožní autu poskytnout mu ty nejlepší řidičské zážitky.

SST

SST je nově vyvinutou dvouspojkovou robotizovanou převodovkou, je to obdoba známé DSG od Volkswagenu. Má šest stupňů, které leží na dvou hřídelích, na jedné jsou liché převody a na druhé sudé. Každá hřídel má svoji spojku. Díky tomu, že při řazení se pouze jedna spojka rozepne a druhá sepne, je řazení velmi rychlé a hladké. Také redukuje ztráty na převodovém ústrojí, což se kladně odráží jek v jízdních výkonech, tak i spotřebě.

K dispozici budou tři režimy, běžný, řadící s ohledem na komfort, sport, který umožňuje brzdění motorem a především zrychluje reakce převodovky, zatímco režim s-sport zrychluje řazení na úplné minimum a navíc nechává motor ve vyšších otáčkách.

Vytisknout

Diskuze: Mitsubishi Lancer evo - něco z techniky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

Móda internetových televizí zasáhla Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud