Mitsubishi Lancer evo - něco z techniky

Marek Litzman, 11. července 2007, 08:47 Google+

Nová generace Mitsubishi Lanceru již klepe na dveře a je jasné, že přijde i verze Evolution. Mitsubushi uvolnilo některé informace o technologiích, které bude používat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sandero

Sandero | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

S-AWC

S-AWC je systém pohonu všech kol, samotná zkratka znamená Super all wheel control. Díky použití čtyř systémů, které si vyjmenujeme později, je možné ovládat přenos točivého momentu i brzdného účinku do každého jednotlivého kola zvlášť.

ACD, aktivní středový diferenciál, je vybaven elektronicky kontrolovanou hydraulickou vícetalířovou spojkou, díky které rozděluje diferenciál přesně tolik točivého momentku mezi přední a zadní nápravu, kolik je právě potřeba. Je tak dosaženo ideálního kompromisu mezi přenosem točivého momentu na silnici a reakcí na povely volantem.

AYC, aktivní kontrola zatáčení, je systém, díky kterému se přední diferenciál chová podobně jako samosvor. AYC omezuje svornost diferenciálu, čímž zlepšuje trakci předních kol.

ASC, aktivní stabilizační systém, je komponenta, která je schopna zlepšovat trakci za pomoci využívání jednotlivých brzd a regulace výkonu motoru. Díky tomu je možno dosáhnout vyšší trakce především na površích, kde kola jinak prokluzují. Navíc je schopna potlačit vznikající smyk například při nouzových výhybných manévrech.

Sport ABS, tedy spotrovní protiblokovací systém, je snad notoricky známý. Dokáže předejít smyku tím, že nenechá zablokovat kola při velmi silném brzdění či brzdění na kluzkých površích. V evu dostane sportovní nastavení tak, jak se sluší a patří.

Pohon dokáže pracovat ve třech režimech nastavení, asfalt, šotolina a sníh. Zvolením správného režimu tak řidič umožní autu poskytnout mu ty nejlepší řidičské zážitky.

SST

SST je nově vyvinutou dvouspojkovou robotizovanou převodovkou, je to obdoba známé DSG od Volkswagenu. Má šest stupňů, které leží na dvou hřídelích, na jedné jsou liché převody a na druhé sudé. Každá hřídel má svoji spojku. Díky tomu, že při řazení se pouze jedna spojka rozepne a druhá sepne, je řazení velmi rychlé a hladké. Také redukuje ztráty na převodovém ústrojí, což se kladně odráží jek v jízdních výkonech, tak i spotřebě.

K dispozici budou tři režimy, běžný, řadící s ohledem na komfort, sport, který umožňuje brzdění motorem a především zrychluje reakce převodovky, zatímco režim s-sport zrychluje řazení na úplné minimum a navíc nechává motor ve vyšších otáčkách.

Vytisknout

Diskuze: Mitsubishi Lancer evo - něco z techniky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

56

Móda internetových televizí zasáhla Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  2. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

  3. Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

  4. Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

  5. Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

  6. V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud