Ocenění a oslava úspěšné sezony Nissanu

ar5, 2. prosince 2014, 07:13 Google+

Každoroční Festival NISMO, který se konal v neděli 30. listopadu na okruhu Fuji Speedway, byl oslavou dalšího úspěšného roku divize NISMO společnosti Nissan zaměřené na motoristický sport a vysoce výkonné vozy, a to jak na závodních okruzích, tak mimo ně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Divize NISMO má velké důvody k oslavám letošního úspěšného roku, zejména poté, co v posledním závodě na okruhu v Motegi získala titul Super GT.  Festival NISMO je i příležitostí poděkovat oddaným japonským fanouškům, kteří v tisícovkách navštěvují každý závod série Super GT.  Letos se budou moci k oslavám připojit i fanoušci mimo Japonsko, protože festival se přenáší živě na NISMO.TV.

30. rok divize NISMO byl vzrušujícím koktejlem úspěšných projektů v motoristickém sportu se špičkovými výsledky na závodních okruzích celého světa. Nissanu letošní rok přinesl 82 umístění na stupních vítězů a 42 vítězství v závodech.

K nejdůležitějším momentům roku patří vítězství v sérii Super GT, kterého dosáhl nový vůz Nissan GT500 GT-R, dále vítězství vozů kategorie LM P2 poháněných motory Nissan ve všech doposud konaných závodech série FIA World Endurance Championship, titul v evropské sérii závodů Le Mans pro vozy LM P2 a prvních pět pozic pro vozy LM P2 v závodě 24 hodin Le Mans.

 S vozem Nissan GT-R NISMO GT3 závodili nejnovější členové týmu pilotů NISMO v sérii Blancpain Endurance Series. Vůz se poprvé představil v dvanáctihodinovce Bathurst na trati Mount Panorama.  Sir Chris Hoy zahájil svou cestu k Le Mans účastí na mistrovství Velké Británie vozů GT s vozem GT3 GT-R, zatímco Jann Mardenborough napsal další kapitolu příběhů online hráčů proměněných v závodníky, když hned v prvním roce své účasti v sérii GP3 dosáhl vítězství.

Vybraní závodníci týmu NISMO byli za své letošní stoprocentní nasazení včera oceněni testováním vozů Super GT na okruhu ve Fuji. Protože většina z nich začala se závoděním s vozy Super GT ve hře Gran Turismo, vychutnali si tito špičkoví hráči opravdový zážitek z přechodu z virtuálního do skutečného světa. 

Lucas Ordóñez, který letos debutoval v soutěži Super GT s vozem GT300, nyní usedl za volant vozu GT500 GT-R. Pro Janna Mardenborougha bylo význačným momentem roku jeho vítězství v sérii GP3 na okruhu v Hockenheimu, a také on si nyní vyzkoušel jízdu s vozem GT500 GT-R.  Rovněž Alex Buncombe dostal příležitost si otestovat bezkonkurenční vůz Nissan GT-R NISMO GT500, jako poděkování za celou řadu jeho úctyhodných výkonů v letošním roce.  Wolfgang Reip, který s vozem Nissan ZEOD RC jako první na světě zajel celé kolo závodu v Le Mans na elektřinu, dostal za odměnu možnost otestovat závodní vůz Nissan GT-R NISMO GT300.

"Byl to opravdu zajímavý test," řekl Ordonez. "GT500 má mnohem větší přítlak než GT300 GT-R, ale nemá ABS a kontrolu trakce, takže musíte tvrdě pracovat! Určitě bych chtěl v takovém voze závodit a myslím, že moje zkušenosti z GT300 mi umožní stát se lepším řidičem GT500. Je to  velmi konkurenční šampionát na nejvyšší úrovni motoristického sportu, takže to, že bych jednoho dne mohl závodit s GT500, je velmi vzrušující. "

"GT500 byl mega zážitek," řekl Buncombe. "Je velmi podobný vozům LM P2 bez elektronických systémů, takže musíte být velmi přesný. Musíte věřit obrovským aerodynamickým schopnostem v rychlých zatáčkách a brzdných zónách. Je to velká výzva, zajet perfektní kolo, ale skvělý pocit, když to dokážete! "

"Super GT jsem chtěl vždycky řídit," řekl Mardenborough. "Závodění v něm je tvrdé, s velkou podporou výrobce a spoustou prestiže. Díky „válce" pneumatik je závodění ještě zajímavější. Testování GT500 na Fuji bylo jako hrát Gran Turismo! GT-R má tolik přítlaku a síly, řítil jsem se rovně do boxů před první zatáčkou rychlostí  290 km/h - stejně jako GT6 - ale ten pocit byl neopakovatelný! Vysoké otáčky motoru, velmi blízko 10000 ot./min.  To je  velmi návykový a příjemný zvuk. Úžasné závodní auto. "

Úspěchy na závodním okruhu plodí úspěchy i mimo ně, protože závodní technologie si nacházejí cestu i do řady inovativních cestovních vozů.  Společnost Nissan poprvé představila své výkonné silniční vozy s emblémem NISMO v roce 2013, když začala s vozem Nissan Juke NISMO. Rozeběhly se i dodávky velmi očekávaného vozu Nissan GT-R NISMO. Společnost Nissan doposud prodala po celém světě již přes 20 000 silničních vozů NISMO a poptávka po kompletní řadě vysoce výkonných vozů stále roste.

„Jsme pyšní na celosvětový úspěch vozů NISMO na závodních okruzích i mimo ně," uvedl Darren Cox, globální ředitel značky NISMO pro marketing a prodej. „Náš motoristický sport překračuje tolik hranic. Nedávno za nás závodil Brit v Austrálii, Japonec soutěžil v Evropě a Španěl jezdil v soutěži v Japonsku. Naše projekty pro motoristický sport mají celosvětový dosah a to je pro naši značku velmi dobré.  Závodíme a vítězíme po celém světě a prodáváme globálně opravdu hodně vozů.  NISMO je sportovní značkou s bohatou historií, která nyní prezentuje příslib Nissanu přinášet inovaci a vzrušení pro každého."

Vytisknout

Diskuze: Ocenění a oslava úspěšné sezony Nissanu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nissan Navara Nismo - přijde ostrý pickup? - anotační foto

Nissan Navara Nismo - přijde ostrý pickup?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud