Jízda mezi dvěma kamiony na dálnici není příjemná asi žádnému z řidičů, který v tu chvíli sedí v osobním voze. Nedávno se však stal případ nehody, kde byl účasten právě osobák a dva kamiony. Co myslíte, přežil to řidič?
Nejhorší možnou situací je, když stojíte v koloně a před vámi je kamion, přičemž za vámi se řítí další nákladí vůz. V tu chvíli není daleko k panice a pomůže snad jen úprk z auta. Jenže tenhle řidič to nestihl a tak se z jeho auta stala zmáčklá konzerva, jejíž součástí se stal i on sám.
Přesně tohle se stalo před třemi dny na nizozemské dálnici A12 mezi městy Gouda a Haag. A nyní příchází okamžik pravdy. Poznáte, o jaké auto se jedná? Nápovědou může být to, že je to aktuální žhavá novinka na trhu a rozhodně to není vůz z kategorie super mini. A ne, není to Smart ForTwo, ani ForFour.
Pokud jste poznali nový Renault Kadjar, gratulujeme! Ano, je to vážně tak, vůz na snímku je pětihvězdičkami v nárazových testech ověnčený velký Renault, který je sourozencem Nissanu X-Trail. Další otázkou by mohlo být to, zda řidiči tento velký a moderní vůz mohl pomoct na tolik, aby tohle měl šanci přežít.
I na tuhle otázku ale existuje drsná odpověď. Po nárazu a slisování Kadjaru mezi dva kamiony se totiž řidič z auta vysoukal sám a nebyl nijak zraněn. Tahle nehoda je ale spíše souhrou pozitivních okolností. Ve voze nikdo další neseděl, prostor pro řidiče byl postižen nejméně z celého vozu a nikdo nechce domýšlet, jak by to dopadlo, kdyby v Kadjaru seděla čtyřčlenná rodina...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?