Ministerstvo dopravy v USA se pravděpodobně definitivně zbláznilo. V posledních dnech vypluly na povrch dva návrhy absurdních nařízení, kterými chtějí učinit provoz více bezpečný.
Před několika dny proběhla zpráva, že ministr dopravy chce nainstalovat povinnou rušičku telefonů do každého automobilu. Díky tomu by bylo znemožněno telefonovat ve voze byť s pomocí hands-free sady. Ohání se přitom statistikou, podle které ročně zemře kvůli telefonování za volantem v USA 5000 lidí.
Tažení za silnicemi bez telefonů má samozřejmě odpůrce. Mimo to, že na rušičkách pro 230 milionů vozů, které jezdí v USA, někdo velmi solidně vydělá, ale jsou zde také jiné obtíže. Bude jen těžké odladit, aby rušičky nerušily také okolí. Úplně stejně obtížné bude zajistit, aby byla ve všech situacích dostupná tísňová linka. Mimo to, v USA se stává populární navigace od společnosti Google. Ta ovšem ve své paměti navigační data neuchovává, získává je, překvapivě, přes mobilní telefon.
Další nápad, který by se měl tesat do kamene, je povinná couvací kamera do každého vozu. Ta by se měla objevit od roku 2014 a podle ministerstva dopravy ušetří ročně stovku životů, obvykle dětí, které skočí svým rodičům pod kopa při couvání.
Tak vám nevím, nezrušíme ta auta raději úplně?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.