Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v současnosti nabízí dva vozy z kategorie SUV - větší Kodiaq a menší Karoq. Brzy se do této palety zařadí i nejlacinější model nazvaný Kamiq, který se však objeví pouze na čínském trhu. Tomu však bude předcházet ještě oficiální premiéra na autosalonu v Pekingu. Ještě předtím se však podařilo automobil nafotit v "plné kráse."
Už před časem se na internetu objevily první snímky bílého SUV s označením Kamiq, které mladoboleslavská automobilka nabídne pouze na čínském trhu. Tehdy jsme se však museli spokojit jen s pár fotografiemi neutrálního bílého interiéru a haldou spekulací.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Tentokrát se pozorným fotografům podařilo nafotit Kamig lakovaný světle modrou barvu a navíc se jim podařilo nahlédnout i do interiéru. Kvalita fotografií je sice horší, ale konečně nám dávají nahlédnout na další taje připravovaného modelu.
První exemplář, který jsme mohli vidět, nevypadal zrovna dobře. V modré barvě to však Kamiqu docela sluší. Na exteriéru bychom nalezli řadu prvků, které vůz jasně řadí do rodiny mladoboleslavských SUV. Stejně tak interiér jako by z oka vypadl zbylým dvěma modelům. Ať už se budeme bavit o volantu, multimediálním systému či ovládání klimatizace, vše je stejné.
Na rozdíl od dvojice západně orientovaných SUVček však Kamiq nabízí daleko více odkládacích prostor. Z fotografie pořízené přes okénko spolujezdce můžeme vidět prohlubeň na palubní desce a otevřený prostor před řadící pákou.
A když už se bavíme o řazení - model byl evidentně vybaven automatickou převodovkou, nicméně v nabídce má zůstat i převodovka manuální. Obě pak budou s největší pravděpodobností spojeny s atmosferickým 1.5 litrovým motorem o výkonu cca 81 kW (110 k).
Oficiální odhalení modelu Kamiq by mělo proběhnout 25. dubna na autosalonu v Pekingu. Zahájení prodeje se očekává o několik měsíců později, přičemž ceny by se měly pohybovat v rozmezí 90 000 - 100 000 juanů (cca 292 300 Kč až 324 780 Kč).Výroba Kamiqu by měla probíhat ve společném závodě automobilky Volkswagen v Šanghaji.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?