Porsche je podobně jako mnoho jiných automobilek zasaženo plány Evropské komise na snížení průměrných emisí CO2. Hledá proto alternativy jak z bludného kruhu ven, jednou z nich je hybrid, druhou diesel.
Dle německých časopisů je velmi pravděpodobné, že za rok uvidíme Porsche Cayenne, které bude jezdit na diesel. Tento zásadní krok stranou si vynutila Evropská komise. Porsche je jakožto výrobce silných a tím pádem emise vypouštějících vozů oproti jiným značkám v silné nevýhodě a proto není divu, že požadavky EK nemá šanci splnit. Bude se jim snažit alespoň přiblížit. O jednom způsobu víme již delší dobu, bude jím hybridní model a psali jsme o něm již dříve. Dnes je jasné, že za rok přijde i diesel. Půjde o agregát z dílen Volkswagenu, pravděpodobně o 3,0 TDI s mnoha úpravami. Jednou z nich bude převtrání na 3,2 litru a dále zvýšení výkonu a to nad 300 koní. Motor se má blížit litrovému výkonu 100 koní/litr. Je však jisté, že legenární 911 se tato změna nedotkne, nemusí se bát ani Boxster a Cayman. Půjde zatím jen o nejméně sportovní model Cayenne a možná časem i o limuzínu Panamera.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.