Porsche je podobně jako mnoho jiných automobilek zasaženo plány Evropské komise na snížení průměrných emisí CO2. Hledá proto alternativy jak z bludného kruhu ven, jednou z nich je hybrid, druhou diesel.
Dle německých časopisů je velmi pravděpodobné, že za rok uvidíme Porsche Cayenne, které bude jezdit na diesel. Tento zásadní krok stranou si vynutila Evropská komise. Porsche je jakožto výrobce silných a tím pádem emise vypouštějících vozů oproti jiným značkám v silné nevýhodě a proto není divu, že požadavky EK nemá šanci splnit. Bude se jim snažit alespoň přiblížit. O jednom způsobu víme již delší dobu, bude jím hybridní model a psali jsme o něm již dříve. Dnes je jasné, že za rok přijde i diesel. Půjde o agregát z dílen Volkswagenu, pravděpodobně o 3,0 TDI s mnoha úpravami. Jednou z nich bude převtrání na 3,2 litru a dále zvýšení výkonu a to nad 300 koní. Motor se má blížit litrovému výkonu 100 koní/litr. Je však jisté, že legenární 911 se tato změna nedotkne, nemusí se bát ani Boxster a Cayman. Půjde zatím jen o nejméně sportovní model Cayenne a možná časem i o limuzínu Panamera.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.