Porsche je podobně jako mnoho jiných automobilek zasaženo plány Evropské komise na snížení průměrných emisí CO2. Hledá proto alternativy jak z bludného kruhu ven, jednou z nich je hybrid, druhou diesel.
Dle německých časopisů je velmi pravděpodobné, že za rok uvidíme Porsche Cayenne, které bude jezdit na diesel. Tento zásadní krok stranou si vynutila Evropská komise. Porsche je jakožto výrobce silných a tím pádem emise vypouštějících vozů oproti jiným značkám v silné nevýhodě a proto není divu, že požadavky EK nemá šanci splnit. Bude se jim snažit alespoň přiblížit. O jednom způsobu víme již delší dobu, bude jím hybridní model a psali jsme o něm již dříve. Dnes je jasné, že za rok přijde i diesel. Půjde o agregát z dílen Volkswagenu, pravděpodobně o 3,0 TDI s mnoha úpravami. Jednou z nich bude převtrání na 3,2 litru a dále zvýšení výkonu a to nad 300 koní. Motor se má blížit litrovému výkonu 100 koní/litr. Je však jisté, že legenární 911 se tato změna nedotkne, nemusí se bát ani Boxster a Cayman. Půjde zatím jen o nejméně sportovní model Cayenne a možná časem i o limuzínu Panamera.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?