Povinnost používat elektronické viněty se odsouvá na rok 2016, poslanci v pátek schválili příslušný návrh zákona. Viněty měly fungovat jako přechodný krok mezi současným mikrovlnným a budoucím satelitním systémem výběru mýtného na dálnicích. Informuje o tom agentura Mediafax.
Původně se počítalo se zavedením vinět od roku 2011. Senátoři ale tvrdili, že takové nastavení systému je v době hospodářské recese finančně neúnosné. Ztráta čistých výnosů by podle jejich propočtů dosáhla za užívanou dobu minimálně osmi miliard korun. Proto předložili návrh na odložení jejich účinnosti o pět let.
Poslanci s jejich názorem souhlasili a od posunutí zákona si slibují i možnost využití systému Galileo.
Zavedení elektronických vinět schválili poslanci loni v červnu. Senátorům se ale předloha nelíbila a předlohu vrátili do sněmovny.
Poslanecká sněmovna nakonec Senát přehlasovala a v září novelu podepsal prezident Václav Klaus.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?