Povinnost používat elektronické viněty se odsouvá na rok 2016, poslanci v pátek schválili příslušný návrh zákona. Viněty měly fungovat jako přechodný krok mezi současným mikrovlnným a budoucím satelitním systémem výběru mýtného na dálnicích. Informuje o tom agentura Mediafax.
Původně se počítalo se zavedením vinět od roku 2011. Senátoři ale tvrdili, že takové nastavení systému je v době hospodářské recese finančně neúnosné. Ztráta čistých výnosů by podle jejich propočtů dosáhla za užívanou dobu minimálně osmi miliard korun. Proto předložili návrh na odložení jejich účinnosti o pět let.
Poslanci s jejich názorem souhlasili a od posunutí zákona si slibují i možnost využití systému Galileo.
Zavedení elektronických vinět schválili poslanci loni v červnu. Senátorům se ale předloha nelíbila a předlohu vrátili do sněmovny.
Poslanecká sněmovna nakonec Senát přehlasovala a v září novelu podepsal prezident Václav Klaus.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?