Toyota Prius C - internetem koluje nejmenší hybrid

Prius c
Prius c, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 19. října 2011 10:00
Sdílej:

Úniky vzhledu nových vozidel z připravovaných brožur jednotlivých značek jsou již jistým koloritem tohoto průmyslového odvětví. Neunikla ani nejmenší Toyota Prius s označením C.

Internetem nekolují jen snímky vozu, které nabízíme ve fotogalerii, ale také jeho technické údaje. Víme proto, že (alespoň prozatím) nejmenší vůz z rodiny hybridů Prius bude měřit na délku bez pěti milimetrů rovné čtyři metry, což je téměř přesně stejná hodnota jako u Škody Fabia a zároveň o deset centimetrů více než má Toyota Yaris. Oproti standardnímu Priusu jde o prakticky půlmetrové zkrácení.

Malý prius se také dočká slabší motorizace. Tlouci bude pod kapotou benzínová 1,4 s výkonem 74 koní a dopomáhat mu bude elektromotor s výkonem 61 koní. Sumární maximální výkon bude mít špičku na sto koních, což by na takto malý vůz mělo stačit. Spotřeba podle japonských norem činí 2,5 litru, ovšem evropská norma měří tento parametr jinak, takže na plnou srovnatelnost si budeme muset počkat.

Nejbližší konkurent Hondy Jazz hybrid se představí na autosalonu v Tokiu. Poté by se novinka měla rozletět do celého světa a v Evropě ji očekáváme na nejbližším velkém autosalonu, který se bude na jaře konat v Ženevě.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.