Úniky vzhledu nových vozidel z připravovaných brožur jednotlivých značek jsou již jistým koloritem tohoto průmyslového odvětví. Neunikla ani nejmenší Toyota Prius s označením C.
Internetem nekolují jen snímky vozu, které nabízíme ve fotogalerii, ale také jeho technické údaje. Víme proto, že (alespoň prozatím) nejmenší vůz z rodiny hybridů Prius bude měřit na délku bez pěti milimetrů rovné čtyři metry, což je téměř přesně stejná hodnota jako u Škody Fabia a zároveň o deset centimetrů více než má Toyota Yaris. Oproti standardnímu Priusu jde o prakticky půlmetrové zkrácení.
Malý prius se také dočká slabší motorizace. Tlouci bude pod kapotou benzínová 1,4 s výkonem 74 koní a dopomáhat mu bude elektromotor s výkonem 61 koní. Sumární maximální výkon bude mít špičku na sto koních, což by na takto malý vůz mělo stačit. Spotřeba podle japonských norem činí 2,5 litru, ovšem evropská norma měří tento parametr jinak, takže na plnou srovnatelnost si budeme muset počkat.
Nejbližší konkurent Hondy Jazz hybrid se představí na autosalonu v Tokiu. Poté by se novinka měla rozletět do celého světa a v Evropě ji očekáváme na nejbližším velkém autosalonu, který se bude na jaře konat v Ženevě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?