Úniky vzhledu nových vozidel z připravovaných brožur jednotlivých značek jsou již jistým koloritem tohoto průmyslového odvětví. Neunikla ani nejmenší Toyota Prius s označením C.
Internetem nekolují jen snímky vozu, které nabízíme ve fotogalerii, ale také jeho technické údaje. Víme proto, že (alespoň prozatím) nejmenší vůz z rodiny hybridů Prius bude měřit na délku bez pěti milimetrů rovné čtyři metry, což je téměř přesně stejná hodnota jako u Škody Fabia a zároveň o deset centimetrů více než má Toyota Yaris. Oproti standardnímu Priusu jde o prakticky půlmetrové zkrácení.
Malý prius se také dočká slabší motorizace. Tlouci bude pod kapotou benzínová 1,4 s výkonem 74 koní a dopomáhat mu bude elektromotor s výkonem 61 koní. Sumární maximální výkon bude mít špičku na sto koních, což by na takto malý vůz mělo stačit. Spotřeba podle japonských norem činí 2,5 litru, ovšem evropská norma měří tento parametr jinak, takže na plnou srovnatelnost si budeme muset počkat.
Nejbližší konkurent Hondy Jazz hybrid se představí na autosalonu v Tokiu. Poté by se novinka měla rozletět do celého světa a v Evropě ji očekáváme na nejbližším velkém autosalonu, který se bude na jaře konat v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.