Ještě více síly pro Audi RS 6 plus

Michal Bartoň, 24. května 2004, 20:04 Google+

Společnost quattro GmbH upravila sportovní Audi RS 6 – změny se dotkly nejenom designu, ale také pohonné jednotky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tou je ušlechtilý osmiválec, který nyní dává výkon 353 kW/480 k, což je o 22 kW/30 k více než standardně. Zlepšil se i průběh točivého momentu – jeho nejvyšší hodnota 560 Nm je nyní k dispozici už od otáček 1950 min-1 a „drží“ až do otáček 6000 min-1. Pásmo maximálního točivého momentu se tak rozšířilo o významných 400 min-1. V zájmu udržení stabilních tepelných podmínek supervýkonného motoru mu technici quattro GmbH raději přidali dva další tepelné výměníky, umístěné za mezichladiči stlačeného vzduchu.

S vyšlechtěným osmiválcem pod kapotou dokáže Audi RS 6 plus, jak byl nový model nazván, zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a hranici rychlosti 200 km/h pokoří za pouhých 17,3 s.

Audi RS 6 plus obsahuje patřičně upravené zavěšení kol – podvozek DRC (Dynamic Ride Control) diagonálně propojuje tlumiče, které prostřednictvím centrálního ventilu dokážou měnit tuhost podle pohybů karoserie, což snižuje naklánění vozu v zatáčkách. Systém nevyužívá elektronické komponenty, takže je velmi spolehlivý. Zájemci si mohou navíc bez jakéhokoli příplatku objednat ještě sportovnější zavěšení, které sníží světlou výšku vozu o dalších 10 mm.

Krocení divokého modelu Audi RS 6 plus je úkolem pro mohutně dimenzované perforované kotouče brzd, které jsou dobře viditelné pod pětiramennými koly z hliníkové slitiny rozměru 19“, na která se obouvají pneumatiky 255/35 R19.

Luxusně pojatý sériový interiér je vyvedený v černé kůži, s níž dokonale ladí karbonové dekorace. Zájemci o výkonné Audi RS 6 plus mohou volit některý ze standardních laků karoserie pro řadu RS 6, nebo si bez příplatku mohou vybrat jeden z nových výbavových paketů "Black cognac", "Blue" nebo "Silver".
Na svoji výjimečnost nejvýkonnější Audi RS 6 plus upozorňuje i tabulkou s výrobním číslem, která je umístěna na středové konzoli – ta nikdy nebude nést více než tři číslice, protože společnost quattro GmbH se v zájmu udržení exkluzivity tohoto modelu rozhodla vyrobit maximálně 999 exemplářů, a to výhradně v karosářské verzi Avant.

Jakkoli se Audi RS 6 plus profiluje jako nekompromisní sportovec, jeho funkční, bezpečnostní a luxusní výbava je mimořádně bohatá. Bezpečnost a ochranu pasažérů umocňují mj. čelní airbagy, boční airbagy vpředu i vzadu a průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD, protiblokovací systém brzd ABS, perforované kotouče brzd, elektronický stabilizační systém s integrovaným brzdovým asistentem, xenonové světlomety Plus nebo stálý pohon všech kol quattro. Komfort jízdy zase zvyšuje např. automatická dvouzónová klimatizace, kožené čalounění sedadel (vpředu sportovní sedadla Recaro), elektrické vyhřívání předních i vnějších zadních sedadel, autorádio Concert se soundsystémem BOSE,

Zájemci si mohou již nyní modely RS 6 Avant plus objednávat, jejich doporučená cena činí 3 246 000 Kč (včetně DPH).

Zdroj: Tisková zpráva Audi ČR

Vytisknout

Diskuze: Ještě více síly pro Audi RS 6 plus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MX-5

Mazda zaznamenala nejlepší duben za 12 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud