AUTOSALON BRNO 2007: Dnes se otevřely brány brněnského výstaviště pro širokou veřejnost a hned v prvních hodinách se na stánku společnosti Construct odehrála slavnostní premiéra.
V 11 hodin proběhlo slavnostní odhalení vozu ULTIMA CanAm, dvě krásné tanečnice se stuhami vyrážely dech svými akrobatickými prvky všem přihlížejícím. Už jsme si zvykli, že na stánku společnosti Construct nacházíme při každé výstavě Autosalon nějaké to překvapení. Letos je to skutečná perla – super sportovní vozidlo, jehož základem je anglická Ultima CanAm, která byla postavena na jaře 2007 na objednávku českého zákazníka. Projekt realizovala česká firma INNOTECH International ve spolupráci s americkým partnerem.
Zadní kola automobilu pohání špičkový zakázkový motor V8 o objemu 7 litrů, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, ve spojení s 6-stupňovou převodovkou. Maximální výkon motoru je přes 1000 koní s možností elektronické regulace za jízdy, max. rychlost je asi 380 km/h.
Vozidlo jezdí na zakázkových kolech s centrálním uchycením a závodními pneumatikami (zadní o rozměru 345/30 ZR 19). K účinnému zpomalení slouží závodní 6-pístkové brzdy průměru 380mm na všech kolech.
Ambicí projektu je mimo jiné vytvořit nové světové rekordy v režimu 0 – 160 – 0 km/h a 0 – 320 – 0 km/h.
Technická specifikace vozu:
Motor: V8 7.0L (LS7) twin turbo – postavený podle požadavků zákazníka; max. výkon 1011 k při 6250 ot/min (el.omezovač 7300 ot/min); max. kroutící moment 1300 Nm v rozmězí 4000 - 6000 ot/min; 750 Nm již od 2500 ot/min; 6ti-stupňová elektronická regulace výkonu a kroutícího momentu (i za jízdy) Převodovka: 6ti-stupňová manuální Porsche GT 2 (upravená pro projekt) Kola: Hliníková kovaná Forgeline 19´´ s centrálním uchycením, vyrobená pro projekt podle požadavků zákazníka Pneumatiky: Závodní slicky Hoosier o rozměrech 235/35 ZR 19 a 345/30 ZR 19 Provozní hmotnost: cca 950 kg Max. rychlost: cca 380 km/h
Na výstavě ji na vlastní oči uvidíte v expozici společnosti CONSTRUCT na Autosalonu v Brně. Najdete je v pavilonu „V“, stánek č. 001.
foto: www.auto-news.cz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?