Nedávno jsme vám názorně ukázali, jak dlouho umí jet auto po odčerpání veškerého oleje. Ten ale není jedinou pro pohon auta důležitou kapalinou. Pak je tu třeba palivo. Také bez něj by auto podle papírových předpokladů nemělo jet. Jaká je ale realita?
Jízda bez chybějícího oleje je rovna zničení motoru. Jak už víte, nestane se tak hned, ona vzdálenost ale není až tak velká. To bez paliva auto pouze nenastartuje, to znamená nedojde ke zničení motoru. Věděli jste ovšem, že i bez kapičky benzínu či nafty v nádrži můžete ujet ještě relativně velkou vzdálenost? Dobře, s tou absencí paliva to není tak horké. Jeho absenci totiž předpokládá palivoměr, na němž se objeví hláška, že do prázdné nádrže zbývá 0 kilometrů. A právě v tu chvíli čekáte, že se auto zastaví a nenaskočí. Není to ale pravda.
Nemusí to platit u každého vozu, na tento konkrétní experiment byl totiž použit Ford Fusion, u nás známý jako Mondeo, poslední generace. A to je dobré experimentální auto, protože v podobné velikosti jich nejen u nás jezdí nejméně statisíce. Na začátku pokusu ukazoval displej dojezd asi 6,5 kilometru. Jízda se odehrála v USA, avšak v zimě, tedy podobném počasí, jaké panuje v těchto dnech u nás. Po kratší jízdě po městě i dálnici najednou ukazatel spadl na nulu. Čekáte, že se Fusion zastavil? Ani náhodou! Po 6,5 kilometrech s nulovým dojezdem začal být i řidič a autor videa zvědavý, jak dlouho sedan střední třídy ještě dokáže fungovat.
Další část trasy vedla přes semafory, na nichž bylo potřeba nějakou dobu počkat. Samozřejmě s motorem na volnoběh. Ani v tu chvíli se Ford nezastavil a jel statečně dál. Po pár minutách (video je samozřejmě sestříhané) mělo auto na ukazateli ujetých 27 kilometrů od chvíle, kdy ukazatel dojezdu řekl, že je nádrž prázdná. Nakonec se vůz zastavil po ujetí 34,8 kilometru!
Úctyhodná vzdálenost od chvíle, kdy v nádrži nemělo být už vůbec nic. Spíše zajímavostí je fakt, že i po dotankování zhruba 3,4 litrech benzínu (podle amerického systému 0,9 galonu) ukazovalo auto dojezd nula kilometrů. Z toho se dá usuzovat, že minimálně v případě amerického Fordu Fusion zbývají v nádrži i po spadnutí počítadla na nulový dojezd ještě necelé 4 litry paliva (zhruba jeden galon). Zajímavé zjištění.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.