Nedávno jsme vám názorně ukázali, jak dlouho umí jet auto po odčerpání veškerého oleje. Ten ale není jedinou pro pohon auta důležitou kapalinou. Pak je tu třeba palivo. Také bez něj by auto podle papírových předpokladů nemělo jet. Jaká je ale realita?
Jízda bez chybějícího oleje je rovna zničení motoru. Jak už víte, nestane se tak hned, ona vzdálenost ale není až tak velká. To bez paliva auto pouze nenastartuje, to znamená nedojde ke zničení motoru. Věděli jste ovšem, že i bez kapičky benzínu či nafty v nádrži můžete ujet ještě relativně velkou vzdálenost? Dobře, s tou absencí paliva to není tak horké. Jeho absenci totiž předpokládá palivoměr, na němž se objeví hláška, že do prázdné nádrže zbývá 0 kilometrů. A právě v tu chvíli čekáte, že se auto zastaví a nenaskočí. Není to ale pravda.
Nemusí to platit u každého vozu, na tento konkrétní experiment byl totiž použit Ford Fusion, u nás známý jako Mondeo, poslední generace. A to je dobré experimentální auto, protože v podobné velikosti jich nejen u nás jezdí nejméně statisíce. Na začátku pokusu ukazoval displej dojezd asi 6,5 kilometru. Jízda se odehrála v USA, avšak v zimě, tedy podobném počasí, jaké panuje v těchto dnech u nás. Po kratší jízdě po městě i dálnici najednou ukazatel spadl na nulu. Čekáte, že se Fusion zastavil? Ani náhodou! Po 6,5 kilometrech s nulovým dojezdem začal být i řidič a autor videa zvědavý, jak dlouho sedan střední třídy ještě dokáže fungovat.
Další část trasy vedla přes semafory, na nichž bylo potřeba nějakou dobu počkat. Samozřejmě s motorem na volnoběh. Ani v tu chvíli se Ford nezastavil a jel statečně dál. Po pár minutách (video je samozřejmě sestříhané) mělo auto na ukazateli ujetých 27 kilometrů od chvíle, kdy ukazatel dojezdu řekl, že je nádrž prázdná. Nakonec se vůz zastavil po ujetí 34,8 kilometru!
Úctyhodná vzdálenost od chvíle, kdy v nádrži nemělo být už vůbec nic. Spíše zajímavostí je fakt, že i po dotankování zhruba 3,4 litrech benzínu (podle amerického systému 0,9 galonu) ukazovalo auto dojezd nula kilometrů. Z toho se dá usuzovat, že minimálně v případě amerického Fordu Fusion zbývají v nádrži i po spadnutí počítadla na nulový dojezd ještě necelé 4 litry paliva (zhruba jeden galon). Zajímavé zjištění.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?