Trio z Motorsport Kopecký na stupních vítězů

ar1, 17. května 2004, 09:55 Google+

O víkendu 15.-16.května se poprvé jezdci Škoda Octavia Cupu sešli, aby změřili své síly a vybojovali první body osmého ročníku nejúspěšnějšího domácího pohárového seriálu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Motorsport Kopecký

Motorsport Kopecký | foto: Petr Frýba

Sdílejte článek

V barvách týmu Motorsport Kopecký startovali tři jezdci. Loňský vítěz Štefan Rosina ml., Jiří Janák a „dočasný navrátilec“ na okruhy Jan Kopecký. Všechny tři vozy jely s výraznou podporou slovenského výrobce pneumatik Matador Púchov.

Při trénincích měli Štefan, Jirka i Honza potíže se správným nastavením vozu, což se projevovalo horšími dosahovanými časy. Obdobné komplikace zřejmě nastaly i u dalších týmů, protože hodně jezdců z předních pozic loňského pořadí nezajíždělo očekávané časy a mnohdy se ocitli ve výsledkové listině na pozicích, které nikdo nečekal. Vozy Škoda Octavia mají zaplombované všechny hlavní komponenty, používají se identické pneumatiky Matador a proto největší vliv má na výsledný čas nastavení podvozkové části a samozřejmě výkon jezdce.

Při přípravě vozů před měřeným tréninkem se projevila velká zkušenost a znalosti Jana Kopeckého, který velmi výrazně pomohl s nastavením všech vozů a „posunul“ tak kompletní trio jezdců Motorsportu Kopecký v obou měřených trénincích výrazně nahoru. Pro oba juniory byly velmi prospěšné i konzultace ideální stopy a průjezdů technických pasáží.

Nejlepší startovní pozici si v měřených trénincích vybojoval František Došek. Honza Kopecký ztratil pouhou desetinu vteřiny a zaslouženě mu patřilo druhé místo. Štefan Rosina ml. startoval do prvního závodu ze čtvrté pozice a Jiří Janák z deváté.

Po startovním manévru prvního závodu se v čele usadil Došek, Štefan se dostal před Honzu na druhé místo, ale prakticky hned v úvodu závodu se Honza odhodlal stíhat vedoucího Doška a dostal se zpět před Štefana. Jiří Janák se postupně probojoval až na pěkné páté místo. Honza postupně smazával náskok vedoucího Doška. Honza však byl lepší „na ruce“ a „na brzdy“ a v technické pasáži se před Doška dostal. „Při nájezdu do jedné ze zatáček jsem později brzdil a dostal jsem se na vedoucí příčku,“ okomentoval Jan Kopecký vítězný manévr. Štefan Rosina ml. dokončil na třetím a Jiří Janák na pátém místě.

Do hlavního závodu musí nejúspěšnější jezdci do svých vozů z dopoledního závodu připevnit závaží. Jan Kopecký v odpoledním závodě na dvacet kol vezl 40 kg navíc, Štefan Rosina 30 kg a Jiří Janák 15 kg zátěže. Start do závodu se povedl Štefanovi, který se pěkným manévrem dostal před Honzu a do retardéru najížděl jako druhý za Doškem, který pro technickou závadu na voze odstoupil již v prvním kole. Výborně si vedl Jiří Janák, který se probojoval na průběžnou třetí pozici za své týmové kolegy. Divákům se nabídl neuvěřitelný pohled na vedoucí trio jezdců jednoho týmu – Motorsportu Kopecký. Bohužel Honza začínal postupně ztrácet a na druhé místo za Štefana se posunul Jirka. Honzova ztráta nevěštila nic dobrého a postupně se na něj dotáhl skupinka jezdců. Po předjížděcím manévru Matějovského, kdy došlo ke kontaktu obou vozů, zůstala Honzovi ohnutá „spojovačka“. V závodě nemělo smysl pokračovat a Honza smutně zamířil do boxů. Zezadu se k vedoucí dvojici začal přibližovat Bohuslav a Štefan s Jirkou nemohli rychlejší vůz za sebou dlouho udržet. Ačkoliv se Štefan snažil o zpětný útok na vedoucího Bohuslava až do cílové mety, tentokrát to nevyšlo. Přesto je druhé a třetí místo pro jezdce i tým úspěchem. Štefan Rosina ml. je po prvním víkendu v průběžném vedení s 50 body, druhý Bohuslav má 44, třetí Jiří Janák 40 a šestý Jan Kopecký 25 bodů za vítězství v dopoledním závodě.

„Určitě jsem s výsledkem obou jízd velmi spokojen. Podařilo se mi dvakrát vystoupit na stupně vítězů a v průběžném pořadí nám patří vedoucí příčka. S podobným výsledkem jsem ještě ve čtvrtek vůbec nepočítal. Ačkoliv jsem na stupně vítězů vystoupil já, tak největší zásluhu na výsledku má tým a především Honza. Bez jeho pomoci a rad bychom tak vysoko být nemohli. Opět ukázal, jak zkušeným pilotem se stal v jeho věku,“ ocenil v cíli rady týmového kolegy spokojený Štefan Rosina ml. a dodal: „Snažil jsem do posledního kola bojovat s rychlejším Honzou Bohuslavem. Šetřil jsem částečně pneumatiky, abych mohl v závěru ještě zaútočit, ale byl prostě rychlejší.“ A nemohlo rozdíl v rychlosti obou vozů způsobit závaží, které Štefan měl ve Octavii po první úspěšné jízdě? „Vidíš, to mě vůbec nenapadlo. Je to možné, ale na to se prostě vymlouvat nemůžeme. Honza Bohuslav byl rychlejší a zaslouženě vyhrál,“ ocenil sportovně kvality soupeře slovenský mladík.

V odpoledním závodě na 20 kol dosáhl poněkud překvapivě nejrychlejšího kola Jiří Janák a podtrhl tak výborný výkon během obou závodů. „Měřený trénink se mi příliš nepovedl, ale vzhledem k radám Honzy jsem postupně zrychloval. Výsledky z obou závodů jsou vynikajícím úspěchem a i průběžná třetí příčka je samozřejmě skvělá. Tento výsledek je úspěchem Honzy, který mi předal mnoho rad a svých zkušeností. Nejenom, že jich ze závodů s pohárovou Octávii má spousty, ale především je ochoten se o ně s námi podělit,“ zhodnotil úspěšný víkend Motorsportu Kopecký junior Jiří Janák.

Honza Kopecký vystoupil po dopoledních deseti kolech na nejvyšší příčku a potvrdil tak, že ze svých okruhových kvalit nic nezapomněl. Jeho jízda byla zážitkem pro všechny přihlížející. „Sám jsem byl zvědav, jak se mi bude dařit s okruhovou Octavií. První závod nám vyšel dobře, i když jsme během tréninku poměrně dost bojovali se správným nastavením vozů. Vítězství v prvním závodě bylo samozřejmě skvělé, ale druhý závod se mi příliš nepovedl. Octavia již od prvních kol špatně zatáčela doleva a začal jsem ztrácet. Později po kontaktu s vozem Matějovského byl již vůz prakticky neovladatelný a to znamenalo konec druhého závodu. Samozřejmě mě to mrzelo, protože to vypadalo na skvělý úspěch, když jsme kroužili všichni tři na prvních příčkách. Během víkendu jsem snažil udělat pro tým a kolegy maximum a snad jsem jim alespoň částečně při nastavení vozů a svými poznatky byl užitečný,“ zhodnotil mostecký víkend Jan Kopecký.

Seriál Škoda Octavia Cup pokračuje za dva týdny v Brně.

1.závod na 10 kol:
1.Jan Kopecký
2.František Došek -0,808
3.Štefan Rosina ml. -2,106
4.Michal Matějovský -3,003
5.Jiří Janák -5,488
Nejrychlejší kolo: Jan Kopecký, Motorsport Kopecký 1:44,548

2.závod na 20 kol:
1.Jan Bohuslav
2.Štefan Rosina ml. -0,909
3.Jiří Janák -4,740
4.Marek Novotný -10,135
5.Michal Matějovský -10,801
Nejrychlejší kolo: Jiří Janák, Motorsport Kopecký 1:45,784

Martin Bobek, www.eWRC.CZ
Vytisknout

Diskuze: Trio z Motorsport Kopecký na stupních vítězů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Bezdotykové zapalování

Technika: Bezdotykové zapalování

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud