Největší německá automobilka Volkswagen přestala od středy přijímat zakázky na některé plug-in hybridní modely. Koncern to podle ČTK zdůvodnil problémy s čipy a s dodávkami, které souvisejí s ruskou invazí na Ukrajinu. Firma to uvedla ve svém úterním sdělení, a potvrdila tak informace deníku Handelsblatt.
Objednávky na plug-in hybridní verze modelů Volkswagen Golf, Tiguan, Passat, Arteon a Touareg se do odvolání pozastaví. Dodávky už zadaných objednávek se letos nemusejí uskutečnit, dodal podle agentury Reuters největší výrobce aut v Evropě. Koncern, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, se rozhodl zastavit výrobu v Rusku a dočasně pozastavit výrobu v několika továrnách v Německu.
Hlavní závod automobilky ve Wolfsburgu bude od 14. do 18. března zavřený. Továrna ve Cvikově (Zwickau), která vyrábí elektromobily, také nebude mít až do 18. března otevřeno. Zasaženy budou i závody Volkswagenu v Hannoveru a v Drážďanech a také dvě továrny v Polsku, sdělila firma.
Ukrajina a Rusko představují menší prodejní trhy. Potíže s dodávkami komponentů vyráběných mimo jiné i na Ukrajině, stejně jako rostoucí ceny surovin, ale brzdí produkci automobilek po celé Evropě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?