Doplnění Mazdy3 do produktové řady mělo velký vliv na výkony od začátku tohoto roku.
Několik trhů zaznamenalo nejlepší dubnové výsledky za více než osm let, včetně Řecka, o více než 85%, UK nárůst o 43%, Belgie téměř o 33%, Portugalsko o 23% - což je výrazný výsledek s ohledem na skutečnost, že ekonomika v Portugalsku byl nižší o 8% oproti loňsku. A ve Francii poskočil prodej o 22% oproti dubnu loňského roku. Vynikající výsledky zaznamenalo v dubnu také Dánsko, které zvýšilo prodej o téměř 54%, v Irsku se prodej zvýšil o 28% a v České republice a na Slovensku o 20% v porovnání s loňským dubnem. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, byl prodej 8 225 vozů, což je zvýšení o téměř 12%. V průběhu prvních čtyř měsíců dosáhl podíl na trhu v Německu své nejvyšší úrovně od roku 1991. Tyto výsledky, kombinované s rekordními výsledky prvního kvartálu, přinesly za období leden-duben dvouciferný nárůst na všech evropských trzích. Mazda Motor Europe prodala celkem 100 125 vozů za první čtyři měsíce tohoto roku, což je o 25 411 vozů a o 34% více než za stejné období v loňském roce. Několik modelových řad pokračuje velmi dobře a dosáhlo vynikajících dubnových výsledků: · Mazda2 má svůj druhý nejlepší měsíc, prodalo se jí 4 039 vozů – to je o 94% více než v dubnu loňského roku – a dosáhla svého nejvyššího podílu v segmentu od svého uvedení na trh. · Mazda3 měla také svůj druhý nejlepší měsíc od svého uvedení, s prodejem 6 832 vozů dosáhla podílu v segmentu 2,3%. Od ledna bylo v Evropě již prodáno 25 000 vozů Mazda3. · Mazda6 je stále populární mezi evropskými zákazníky a s dubnovým prodejem těsně pod 8 000 vozů dosáhla podílu v segmentu 5,2%. Za první čtyři měsíce tohoto roku bylo v Evropě prodáno již téměř 33 000 vozů Mazda6. · Mazda RX-8 obsadila v dubnu 20% segmentu sportovních vozů s prodejem 1 856 vozů. · Mazda B-serie – prodej byl vyšší o téměř 24% oproti předchozímu roku. „Doplnění Mazdy3 do naší produktové řady mělo velký vliv na naše výkony od začátku tohoto roku,“ řekl Dan Morris, President a CEO Mazda Motor Europe GmbH. „S Mazdou2 pravidelně získáváme, s pokračující popularitou Mazdy6,s téměř pátou pozicí RX-8 ve svém segmentu, a s úspěchem našich zbývajících modelů, jsme v tomto roce na cestě překonat naše prodejní cíle v Evropě.“ Tisková zpráva Auto Palace Praha, k.s. Foto: Auto Palace Praha, k.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?