Desetiletí pod nadvládou Veyronu končí. Co pro svět tato světová ikona znamenala? 2. díl

ar3, 23. května 2015, 07:05 Google+

Pokud vás zaujala první část mého pojednání o významu Bugatti Veyron, můžete pokračovat ve čtení druhé části zde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

1. DÍL TOHOTO ČLÁNKU NALEZNETE ZDE

Bugatti dokázalo jako zázrakem odstranit všechny problémy a v roce 2005 bylo světu představeno mistrovské dílo, které po designové stránce vzešlo z pera současného šéfdesignera české Škody – Jozefa Kabaně. Ihned po svém uvedení Veyron usedl na trůn všech sportovních automobilů jako nejrychlejší produkční vůz světa. Své odhodlání udržet si tento status ukázalo Bugatti po té, co jej překonal pro Evropany takřka neznámý vůz SSC Ultimate Aero TT. Rok po této prohře Bugatti ukázalo světu nový Veyron s označením Supersport a s výkonem 1200 koní. 

Po této verzi přišlo množství dalších více či méně limitovaných edic. Některé z nich byly nazvané dle nejslavnějších závodníků v dějinách automobilky, další jednoduše dle barev. Každá jednotlivá edice s sebou přinesla větší či menší úpravy designu, výkonu, aerodynamiky či hmotnosti. 

A nyní se konečně dostáváme k důvodu, proč jsem sepsal tuto „ódu“ na vůz nesoucí jméno slavného jezdce Pierra Veyrona.

Tím důvodem je právě poslední limitovaná edice tohoto vozu představená v letošním roce v Ženevě. Nese jméno Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse “La Finale” a je natolik omezená, že se vyrobil pouze jediný exemplář. Jak již napovídá název, jedná se o naprosté finále – poslední vyrobený Veyron na světě. Nese sériové číslo 450 – ano, přesně tolik bylo těchto úchvatných strojů vyrobeno. 

Naštěstí není žádný důvod smutnit. Jak se říká – když něco končí, něco dalšího se začíná. A to platí i v tomto případě. Dle oficiálního prohlášení automobilky, máme očekávat příchod nástupce, který bude ještě extrémnější. Hovoří se o novém hypersportu s šestnáctiválcovým motorem do W s objemem osm litrů a 4 turby (stejně jako v případě současného modelu). Ovšem výkon má být o dost vyšší – hovoří se dokonce o překročení hodnoty 1500 koňských sil. Pozorný čtenář našeho webu určitě ví, že je zde řeč o Chironu, který už byl několikrát nachytán během testovacích jízd. Svou podobu se mu zatím ale daří skrýt a na veřejnosti vůz vystupuje v přestrojení právě za Veyron.

Doufejme, že Bugatti nebude s příchodem této oznámené novinky dlouho otálet, a že bude pokračovat ve šlépějích svého předchůdce a půjde tam, kam se doposud nikdo neodvážil. Nyní už se sluší říct jediné. Sbohem, budeš mi chybět.

Na závěr tohoto zamyšlení nad tím co v mých očích znamená slovo Veyron bych rád přiložil několik videí, které zveřejnilo samotné Bugatti. První z nich představuje krok po kroku výrobu naprosto posledního Veyronu. Sériové číslo 450 a název La Finale. Druhé video poté oslavuje desetiletí Veyronu a to tím nejlepším možným způsobem. Sestřihem těch největších poct a komplimentů, které na jeho adresu vyslovili motorističní novináři napříč celým širokým světem.

 


Vytisknout

Diskuze: Desetiletí pod nadvládou Veyronu končí. Co pro svět tato světová ikona znamenala? 2. díl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

VIDEO - Jak se jezdí ve Finsku do supermarketu - anotační foto

VIDEO - Jak se jezdí ve Finsku do supermarketu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud