Německý automobilový koncern Volkswagen prodal svou továrnu v Kaluze v Rusku ruskému prodejci automobilů Avilon. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení a v tiskové zprávě, kterou jeho dceřiný podnik Škoda Auto zaslal ČTK. Společnost se tak z Ruska zcela stáhla.
Po dřívějších krocích v souvislosti s válkou na Ukrajině toto rozhodnutí znamená konec samostatného ruského podnikání největší evropské automobilové skupiny. Podle zpráv médií daly ruské úřady transakci zelenou tento týden, uvedla agentura DPA.
Hodnota obchodu oznámena nebyla. Podle nedávné zprávy agentury Interfax, která se odvolává na zdroj obeznámený s příslušným rozhodnutím podvýboru vládní komise pro kontrolu zahraničních investic, zaplatí Avilon za ruské aktivity Volkswagenu 125 milionů eur (zhruba tři miliardy Kč).
VW už v březnu 2022, krátce po útoku ruských sil na Ukrajinu, pozastavil výrobu ve svých tehdejších dvou továrnách v Rusku. Zastavil také vývoz vozů do Ruska pro všechny koncernové značky.
Vysoce moderní továrna v Kaluze asi 150 kilometrů jihozápadně od Moskvy se 4000 zaměstnanci je považována za nejdůležitější aktivum VW v Rusku. Podle ruského ministra průmyslu a obchodu Denise Manturova se už hledá dodavatel z jihovýchodní Asie, který by výrobní závod znovu uvedl do provozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.