Německý automobilový koncern Volkswagen prodal svou továrnu v Kaluze v Rusku ruskému prodejci automobilů Avilon. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení a v tiskové zprávě, kterou jeho dceřiný podnik Škoda Auto zaslal ČTK. Společnost se tak z Ruska zcela stáhla.
Po dřívějších krocích v souvislosti s válkou na Ukrajině toto rozhodnutí znamená konec samostatného ruského podnikání největší evropské automobilové skupiny. Podle zpráv médií daly ruské úřady transakci zelenou tento týden, uvedla agentura DPA.
Hodnota obchodu oznámena nebyla. Podle nedávné zprávy agentury Interfax, která se odvolává na zdroj obeznámený s příslušným rozhodnutím podvýboru vládní komise pro kontrolu zahraničních investic, zaplatí Avilon za ruské aktivity Volkswagenu 125 milionů eur (zhruba tři miliardy Kč).
VW už v březnu 2022, krátce po útoku ruských sil na Ukrajinu, pozastavil výrobu ve svých tehdejších dvou továrnách v Rusku. Zastavil také vývoz vozů do Ruska pro všechny koncernové značky.
Vysoce moderní továrna v Kaluze asi 150 kilometrů jihozápadně od Moskvy se 4000 zaměstnanci je považována za nejdůležitější aktivum VW v Rusku. Podle ruského ministra průmyslu a obchodu Denise Manturova se už hledá dodavatel z jihovýchodní Asie, který by výrobní závod znovu uvedl do provozu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?