Pokud víte o automobilech o něco více než že má 4 kola a motor, jistě vám při vyslovení slavného jména, Pininfarina, naskočí husí kůže. Jedná se o jednu z nejznámějších designérských a karosářských společností na světě. Historie této společnosti sahá až k počátkům dvacátého století. Na svém kontě má neuvěřitelné množství legendárních automobilů a designů. Bohužel v současnosti se Pininfarina otřásá v základech a je velkou otázkou, zda se jí dokáže přežít aktuální finanční krizi, kterou prožívá. My jsme si pro vás připravili 15 úchvatných automobilových důkazů, proč je potřeba, aby Pininfarina přežila a pokračovala dále v té úžasné práci, kterou její designeři odvádějí již od počátku dvacátého století.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.