Nejúspěšnější čínský startup založil novou značku, bude konkurovat sám sobě?

-mdo / AutoRoad.cz, 24. května 2019, 13:12 Google+

Příval nových značek z Číny se nezastavuje, s novým týdnem přišla i nová čistě elektrická značka. S velkými ambicemi a rozpočtem, její příběh je ale trochu jiný než u většiny nových startupů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hycan

Hycan | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Většina značek vznikajících poslední dobou v Číně jsou buď zcela nové startupy, nebo značky patřící pod zavedené automobilky, které se snaží startupům konkurovat. Hycan je unikátní tím, že se na jeho vzniku podílí jak nový startup, NIO, tak zavedená automobilka GAC. 

Samotné NIO vzniklo teprve před pár lety a první automobil na trh dostal vloni. Elektrické SUV ES8 později doplnilo i menší ES6, nejznámější je však automobilka díky svému supersportu NIO EP9, který pokořil rychlostní rekord pro elektrické vozy na Nurburgringu. 

img-responsive

Hycan | foto: 汽车之家

Oproti tomu GAC je na čínské poměry zavedenou automobilkou, i když bylo založeno teprve v roce 1997. Zpočátku vyrábělo vozy pouze v joint venture se zahraničními automobilkami, první automobil vlastní značky se dostal na trh až v roce 2010, využíval techniku Alfy Romeo 166, zakoupenou od Italů a nazýval se Trumpchi. Také GAC se ale vrhnul do elektrifikace a letos představil svou novou čistě elektrickou značku Aion. elektrické vozy ale vyrábí i přímo pod jménem GAC.

Společný podnik obou značek byl založen vloni, teprve před pár dny byl ale oficiálně představen, spolu se značkou kterou budou nové automobily používat. Hycan se v čínském originálu jmenuje Hechuang, což se dá přeložit jako "společná tvorba". Společně se jménem se představil také první koncept, zatím nepojmenované elektrické SUV. Tedy vůz, který už vyrábí jak NIO, tak Aion i GAC. Bude zajímavé sledovat, jak se nová značka odliší od konkurence z vlastní stáje, pravděpodobné ale je že nijak. Zajímavý je i fakt, že samotné NIO stále nemá licenci na výrobu automobilů, její vozy tak vznikají v továrnách tradiční automobilky JAC, která nabízí elektromobily i pod vlastní značkou.

Vytisknout

Diskuze: Nejúspěšnější čínský startup založil novou značku, bude konkurovat sám sobě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Toyota RAV4 2019

Nejhodnotnější značka mezi automobilkami? Podle Forbesu opět vítězí Toyota

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud