Příval nových značek z Číny se nezastavuje, s novým týdnem přišla i nová čistě elektrická značka. S velkými ambicemi a rozpočtem, její příběh je ale trochu jiný než u většiny nových startupů
Většina značek vznikajících poslední dobou v Číně jsou buď zcela nové startupy, nebo značky patřící pod zavedené automobilky, které se snaží startupům konkurovat. Hycan je unikátní tím, že se na jeho vzniku podílí jak nový startup, NIO, tak zavedená automobilka GAC.
Samotné NIO vzniklo teprve před pár lety a první automobil na trh dostal vloni. Elektrické SUV ES8 později doplnilo i menší ES6, nejznámější je však automobilka díky svému supersportu NIO EP9, který pokořil rychlostní rekord pro elektrické vozy na Nurburgringu.
Oproti tomu GAC je na čínské poměry zavedenou automobilkou, i když bylo založeno teprve v roce 1997. Zpočátku vyrábělo vozy pouze v joint venture se zahraničními automobilkami, první automobil vlastní značky se dostal na trh až v roce 2010, využíval techniku Alfy Romeo 166, zakoupenou od Italů a nazýval se Trumpchi. Také GAC se ale vrhnul do elektrifikace a letos představil svou novou čistě elektrickou značku Aion. elektrické vozy ale vyrábí i přímo pod jménem GAC.
Společný podnik obou značek byl založen vloni, teprve před pár dny byl ale oficiálně představen, spolu se značkou kterou budou nové automobily používat. Hycan se v čínském originálu jmenuje Hechuang, což se dá přeložit jako "společná tvorba". Společně se jménem se představil také první koncept, zatím nepojmenované elektrické SUV. Tedy vůz, který už vyrábí jak NIO, tak Aion i GAC. Bude zajímavé sledovat, jak se nová značka odliší od konkurence z vlastní stáje, pravděpodobné ale je že nijak. Zajímavý je i fakt, že samotné NIO stále nemá licenci na výrobu automobilů, její vozy tak vznikají v továrnách tradiční automobilky JAC, která nabízí elektromobily i pod vlastní značkou.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?