Příval nových značek z Číny se nezastavuje, s novým týdnem přišla i nová čistě elektrická značka. S velkými ambicemi a rozpočtem, její příběh je ale trochu jiný než u většiny nových startupů
Většina značek vznikajících poslední dobou v Číně jsou buď zcela nové startupy, nebo značky patřící pod zavedené automobilky, které se snaží startupům konkurovat. Hycan je unikátní tím, že se na jeho vzniku podílí jak nový startup, NIO, tak zavedená automobilka GAC.
Samotné NIO vzniklo teprve před pár lety a první automobil na trh dostal vloni. Elektrické SUV ES8 později doplnilo i menší ES6, nejznámější je však automobilka díky svému supersportu NIO EP9, který pokořil rychlostní rekord pro elektrické vozy na Nurburgringu.
Oproti tomu GAC je na čínské poměry zavedenou automobilkou, i když bylo založeno teprve v roce 1997. Zpočátku vyrábělo vozy pouze v joint venture se zahraničními automobilkami, první automobil vlastní značky se dostal na trh až v roce 2010, využíval techniku Alfy Romeo 166, zakoupenou od Italů a nazýval se Trumpchi. Také GAC se ale vrhnul do elektrifikace a letos představil svou novou čistě elektrickou značku Aion. elektrické vozy ale vyrábí i přímo pod jménem GAC.
Společný podnik obou značek byl založen vloni, teprve před pár dny byl ale oficiálně představen, spolu se značkou kterou budou nové automobily používat. Hycan se v čínském originálu jmenuje Hechuang, což se dá přeložit jako "společná tvorba". Společně se jménem se představil také první koncept, zatím nepojmenované elektrické SUV. Tedy vůz, který už vyrábí jak NIO, tak Aion i GAC. Bude zajímavé sledovat, jak se nová značka odliší od konkurence z vlastní stáje, pravděpodobné ale je že nijak. Zajímavý je i fakt, že samotné NIO stále nemá licenci na výrobu automobilů, její vozy tak vznikají v továrnách tradiční automobilky JAC, která nabízí elektromobily i pod vlastní značkou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.