Příval nových značek z Číny se nezastavuje, s novým týdnem přišla i nová čistě elektrická značka. S velkými ambicemi a rozpočtem, její příběh je ale trochu jiný než u většiny nových startupů
Většina značek vznikajících poslední dobou v Číně jsou buď zcela nové startupy, nebo značky patřící pod zavedené automobilky, které se snaží startupům konkurovat. Hycan je unikátní tím, že se na jeho vzniku podílí jak nový startup, NIO, tak zavedená automobilka GAC.
Samotné NIO vzniklo teprve před pár lety a první automobil na trh dostal vloni. Elektrické SUV ES8 později doplnilo i menší ES6, nejznámější je však automobilka díky svému supersportu NIO EP9, který pokořil rychlostní rekord pro elektrické vozy na Nurburgringu.
Oproti tomu GAC je na čínské poměry zavedenou automobilkou, i když bylo založeno teprve v roce 1997. Zpočátku vyrábělo vozy pouze v joint venture se zahraničními automobilkami, první automobil vlastní značky se dostal na trh až v roce 2010, využíval techniku Alfy Romeo 166, zakoupenou od Italů a nazýval se Trumpchi. Také GAC se ale vrhnul do elektrifikace a letos představil svou novou čistě elektrickou značku Aion. elektrické vozy ale vyrábí i přímo pod jménem GAC.
Společný podnik obou značek byl založen vloni, teprve před pár dny byl ale oficiálně představen, spolu se značkou kterou budou nové automobily používat. Hycan se v čínském originálu jmenuje Hechuang, což se dá přeložit jako "společná tvorba". Společně se jménem se představil také první koncept, zatím nepojmenované elektrické SUV. Tedy vůz, který už vyrábí jak NIO, tak Aion i GAC. Bude zajímavé sledovat, jak se nová značka odliší od konkurence z vlastní stáje, pravděpodobné ale je že nijak. Zajímavý je i fakt, že samotné NIO stále nemá licenci na výrobu automobilů, její vozy tak vznikají v továrnách tradiční automobilky JAC, která nabízí elektromobily i pod vlastní značkou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.