Příval nových značek z Číny se nezastavuje, s novým týdnem přišla i nová čistě elektrická značka. S velkými ambicemi a rozpočtem, její příběh je ale trochu jiný než u většiny nových startupů
Většina značek vznikajících poslední dobou v Číně jsou buď zcela nové startupy, nebo značky patřící pod zavedené automobilky, které se snaží startupům konkurovat. Hycan je unikátní tím, že se na jeho vzniku podílí jak nový startup, NIO, tak zavedená automobilka GAC.
Samotné NIO vzniklo teprve před pár lety a první automobil na trh dostal vloni. Elektrické SUV ES8 později doplnilo i menší ES6, nejznámější je však automobilka díky svému supersportu NIO EP9, který pokořil rychlostní rekord pro elektrické vozy na Nurburgringu.
Oproti tomu GAC je na čínské poměry zavedenou automobilkou, i když bylo založeno teprve v roce 1997. Zpočátku vyrábělo vozy pouze v joint venture se zahraničními automobilkami, první automobil vlastní značky se dostal na trh až v roce 2010, využíval techniku Alfy Romeo 166, zakoupenou od Italů a nazýval se Trumpchi. Také GAC se ale vrhnul do elektrifikace a letos představil svou novou čistě elektrickou značku Aion. elektrické vozy ale vyrábí i přímo pod jménem GAC.
Společný podnik obou značek byl založen vloni, teprve před pár dny byl ale oficiálně představen, spolu se značkou kterou budou nové automobily používat. Hycan se v čínském originálu jmenuje Hechuang, což se dá přeložit jako "společná tvorba". Společně se jménem se představil také první koncept, zatím nepojmenované elektrické SUV. Tedy vůz, který už vyrábí jak NIO, tak Aion i GAC. Bude zajímavé sledovat, jak se nová značka odliší od konkurence z vlastní stáje, pravděpodobné ale je že nijak. Zajímavý je i fakt, že samotné NIO stále nemá licenci na výrobu automobilů, její vozy tak vznikají v továrnách tradiční automobilky JAC, která nabízí elektromobily i pod vlastní značkou.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?