Po delším čase tu máme opět další upravený Mercedes GLA 45 AMG, jenž si do parády vzal tuner Väth.
Úprava na míru je určena pro ty, co si myslí, že obyčejné GLA 45 AMG je zkrátka nudné. Do vínku tak dostal stylingový balíček z uhlíkových vláken, který nabízí přední spoiler, zadní difuzor a zadní spoiler. Zákazníci si mohou také objednat sportovní pružiny (které snižují světlou výšku o 30 mm) a 20-palcová kola z lehkých slitin s lesklým černým povrchem.
V kabině najde majitel pravé smrkové dřevo, kůží potažený sportovní volant a řadu dekorů z uhlíkových vláken. Mezi další prvky výbavy patří pedály z lehkých slitin a velurové rohože. Pod kapotou je přeplňovaný 2,0-litrový čtyřválcový motor s vyladěným výkonem na 395 koní a s 485 Nm točivého momentu. Díky tomu dokáže kompaktní crossover dosáhnout nejvyšší rychlosti 280 km / h.
Pokud vám to ale stále přijde jako nic moc, pak je v nabídce ještě paket V45RS. Ten zvyšuje výkon na úctyhodných 446 koní a 539 Nm točivého momentu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?