S blížící se premiérou hybridní Škody Superb se dozvídáme stále více informací o jejích technických parametrech. Už nyní tak víme, že pod kapotou se objeví 1.4 litrový benzínový motor o výkonu přes 150 koní, který bude kombinován s elektromotorem o výkonu dalších 115 koní a dojezdem 70 čistě elektrických kilometrů.
Podle informací, které dnes přinesl web Auto Express, by měl první škodovácký hybrid nabídnout pohon předních kol a čistě elektrický dojezd až 44 mil, tedy cca 70 kilometrů. Pod jeho kapotou se počítá s 1.4 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem, který bude doplněn elektromotorem integrovaným do převodovky DSG. Kombinovaný výkon dosahuje 215 koní, což je stejný hodnota, jakou nabízí hybridní VW Passat GTE.
Na rozdíl od Passatu však Škoda nabídne čistě elektrický dojezd až 70 kilometrů, za což může poděkovat větší baterii o kapacitě 13 kWh. Navíc by měl elektrický Superb vynikat i nižšími emisemi o hodnotě 31 g/km, tedy o cca 9 g/km méně, než kolik nabídne Passat.
Škoda navíc podle Auto Expressu přiznala, že neexistují žádné technické důvody, proč by tento druh hybridního pohonu nemohl být použit v SUV Kodiaq, případně upraven a zmenšen pro vozy Octavia a Karoq. Tento krok však bude podléhat výzkumu kterým chce Škoda zjistit poptávku ze strany zákazníků. Příchod dalších hybridů se tak bude nejspíš odvíjet od úspěchu hybridního Superbu.
Zůstává však otázkou, jaké označení si automobilka pro své hybridy zvolí. Nabízí se klasická zkratka "PHEV", nicméně automobilka si v nedávné minulosti nechala registrovat i několik dalších označení. Jedním z nich je například i G-Tec, který se v koncernu používá pro označování automobilů poháněných stlačeným plynem CNG. Dalšími registrovanými značkami by pak mělo být i H-Tec nebo F-Tec.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.