S blížící se premiérou hybridní Škody Superb se dozvídáme stále více informací o jejích technických parametrech. Už nyní tak víme, že pod kapotou se objeví 1.4 litrový benzínový motor o výkonu přes 150 koní, který bude kombinován s elektromotorem o výkonu dalších 115 koní a dojezdem 70 čistě elektrických kilometrů.
Podle informací, které dnes přinesl web Auto Express, by měl první škodovácký hybrid nabídnout pohon předních kol a čistě elektrický dojezd až 44 mil, tedy cca 70 kilometrů. Pod jeho kapotou se počítá s 1.4 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem, který bude doplněn elektromotorem integrovaným do převodovky DSG. Kombinovaný výkon dosahuje 215 koní, což je stejný hodnota, jakou nabízí hybridní VW Passat GTE.
Na rozdíl od Passatu však Škoda nabídne čistě elektrický dojezd až 70 kilometrů, za což může poděkovat větší baterii o kapacitě 13 kWh. Navíc by měl elektrický Superb vynikat i nižšími emisemi o hodnotě 31 g/km, tedy o cca 9 g/km méně, než kolik nabídne Passat.
Škoda navíc podle Auto Expressu přiznala, že neexistují žádné technické důvody, proč by tento druh hybridního pohonu nemohl být použit v SUV Kodiaq, případně upraven a zmenšen pro vozy Octavia a Karoq. Tento krok však bude podléhat výzkumu kterým chce Škoda zjistit poptávku ze strany zákazníků. Příchod dalších hybridů se tak bude nejspíš odvíjet od úspěchu hybridního Superbu.
Zůstává však otázkou, jaké označení si automobilka pro své hybridy zvolí. Nabízí se klasická zkratka "PHEV", nicméně automobilka si v nedávné minulosti nechala registrovat i několik dalších označení. Jedním z nich je například i G-Tec, který se v koncernu používá pro označování automobilů poháněných stlačeným plynem CNG. Dalšími registrovanými značkami by pak mělo být i H-Tec nebo F-Tec.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?