S blížící se premiérou hybridní Škody Superb se dozvídáme stále více informací o jejích technických parametrech. Už nyní tak víme, že pod kapotou se objeví 1.4 litrový benzínový motor o výkonu přes 150 koní, který bude kombinován s elektromotorem o výkonu dalších 115 koní a dojezdem 70 čistě elektrických kilometrů.
Podle informací, které dnes přinesl web Auto Express, by měl první škodovácký hybrid nabídnout pohon předních kol a čistě elektrický dojezd až 44 mil, tedy cca 70 kilometrů. Pod jeho kapotou se počítá s 1.4 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem, který bude doplněn elektromotorem integrovaným do převodovky DSG. Kombinovaný výkon dosahuje 215 koní, což je stejný hodnota, jakou nabízí hybridní VW Passat GTE.
Na rozdíl od Passatu však Škoda nabídne čistě elektrický dojezd až 70 kilometrů, za což může poděkovat větší baterii o kapacitě 13 kWh. Navíc by měl elektrický Superb vynikat i nižšími emisemi o hodnotě 31 g/km, tedy o cca 9 g/km méně, než kolik nabídne Passat.
Škoda navíc podle Auto Expressu přiznala, že neexistují žádné technické důvody, proč by tento druh hybridního pohonu nemohl být použit v SUV Kodiaq, případně upraven a zmenšen pro vozy Octavia a Karoq. Tento krok však bude podléhat výzkumu kterým chce Škoda zjistit poptávku ze strany zákazníků. Příchod dalších hybridů se tak bude nejspíš odvíjet od úspěchu hybridního Superbu.
Zůstává však otázkou, jaké označení si automobilka pro své hybridy zvolí. Nabízí se klasická zkratka "PHEV", nicméně automobilka si v nedávné minulosti nechala registrovat i několik dalších označení. Jedním z nich je například i G-Tec, který se v koncernu používá pro označování automobilů poháněných stlačeným plynem CNG. Dalšími registrovanými značkami by pak mělo být i H-Tec nebo F-Tec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.