S blížící se premiérou hybridní Škody Superb se dozvídáme stále více informací o jejích technických parametrech. Už nyní tak víme, že pod kapotou se objeví 1.4 litrový benzínový motor o výkonu přes 150 koní, který bude kombinován s elektromotorem o výkonu dalších 115 koní a dojezdem 70 čistě elektrických kilometrů.
Podle informací, které dnes přinesl web Auto Express, by měl první škodovácký hybrid nabídnout pohon předních kol a čistě elektrický dojezd až 44 mil, tedy cca 70 kilometrů. Pod jeho kapotou se počítá s 1.4 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem, který bude doplněn elektromotorem integrovaným do převodovky DSG. Kombinovaný výkon dosahuje 215 koní, což je stejný hodnota, jakou nabízí hybridní VW Passat GTE.
Na rozdíl od Passatu však Škoda nabídne čistě elektrický dojezd až 70 kilometrů, za což může poděkovat větší baterii o kapacitě 13 kWh. Navíc by měl elektrický Superb vynikat i nižšími emisemi o hodnotě 31 g/km, tedy o cca 9 g/km méně, než kolik nabídne Passat.
Škoda navíc podle Auto Expressu přiznala, že neexistují žádné technické důvody, proč by tento druh hybridního pohonu nemohl být použit v SUV Kodiaq, případně upraven a zmenšen pro vozy Octavia a Karoq. Tento krok však bude podléhat výzkumu kterým chce Škoda zjistit poptávku ze strany zákazníků. Příchod dalších hybridů se tak bude nejspíš odvíjet od úspěchu hybridního Superbu.
Zůstává však otázkou, jaké označení si automobilka pro své hybridy zvolí. Nabízí se klasická zkratka "PHEV", nicméně automobilka si v nedávné minulosti nechala registrovat i několik dalších označení. Jedním z nich je například i G-Tec, který se v koncernu používá pro označování automobilů poháněných stlačeným plynem CNG. Dalšími registrovanými značkami by pak mělo být i H-Tec nebo F-Tec.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.