Ačkoliv se Volkswagenu ještě ani nepovedlo naplno rozběhnout prodeje nového modelu Arteon v Evropě, internetem už se šíří spekulace o plánované výrobě praktického modelu kombi. Tyto spekulace navíc přiživil i jeden z hlavních představitelů automobilky.
Nový Volkswagen Arteon představuje čerstvý vzduch v segmentu vlajkových lodí. Nástupce Passatu CC dostal krásné tvary, je vybaven nejmodernějšími technologiemi, působí reprezentativně a měl by nabídnout i dostatek místa pro posádku a její zavazadla. Přesto někteří potencionální zákazníci volají po karosářské variantě Kombi.
Pokud i vy spadáte do této skupiny lidí, máme pro vás dobré zprávy. Elmar Licharz, šéf produktové řady Volkswagen, se totiž během rozhovoru pro Autocar zmínil o tom, že by automobilka z Arteonu ráda udělala i klasický rodinný model. V současné době tak na stole leží žádost o výrobu stylového a moderního rodinného kombi. Jeho výroba sice není potvrzena, přesto má vysoké šance.
Samotný VW Arteon bude v hierarchii automobilky postaven nad Passatem a jeho hlavními rivaly budou Audi A5 Sportback nebo BMW řady 4 Gran Coupe. V závislosti na trzích si zákazníci budou moci vybrat z šestice přeplňovaných benzínových i naftových motorů. Vrcholné verze ale budou vždy spojeny s pohonem všech kol VW 4Motion a sedmistupňovou DSG převodovkou.
Arteon je také vozem s nejpokročilejšími bezpečnostními technologiemi, jaké kdy společnost do vozů implementovala. Díky funkci Emergency Assist 2.0 bude dokonce schopen v krajních případech automobil zastavit na krajnici.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?