Ačkoliv se Volkswagenu ještě ani nepovedlo naplno rozběhnout prodeje nového modelu Arteon v Evropě, internetem už se šíří spekulace o plánované výrobě praktického modelu kombi. Tyto spekulace navíc přiživil i jeden z hlavních představitelů automobilky.
Nový Volkswagen Arteon představuje čerstvý vzduch v segmentu vlajkových lodí. Nástupce Passatu CC dostal krásné tvary, je vybaven nejmodernějšími technologiemi, působí reprezentativně a měl by nabídnout i dostatek místa pro posádku a její zavazadla. Přesto někteří potencionální zákazníci volají po karosářské variantě Kombi.
Pokud i vy spadáte do této skupiny lidí, máme pro vás dobré zprávy. Elmar Licharz, šéf produktové řady Volkswagen, se totiž během rozhovoru pro Autocar zmínil o tom, že by automobilka z Arteonu ráda udělala i klasický rodinný model. V současné době tak na stole leží žádost o výrobu stylového a moderního rodinného kombi. Jeho výroba sice není potvrzena, přesto má vysoké šance.
Samotný VW Arteon bude v hierarchii automobilky postaven nad Passatem a jeho hlavními rivaly budou Audi A5 Sportback nebo BMW řady 4 Gran Coupe. V závislosti na trzích si zákazníci budou moci vybrat z šestice přeplňovaných benzínových i naftových motorů. Vrcholné verze ale budou vždy spojeny s pohonem všech kol VW 4Motion a sedmistupňovou DSG převodovkou.
Arteon je také vozem s nejpokročilejšími bezpečnostními technologiemi, jaké kdy společnost do vozů implementovala. Díky funkci Emergency Assist 2.0 bude dokonce schopen v krajních případech automobil zastavit na krajnici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.