Nizozemský vlastník problémové automobilky Saab požádal soud o prohlášení bankrotu. Informovala o tom v pondělí agentura Reuters.
Po několikaměsíčním boji o přežití jedné z nejznámějších švédských značek tak automobilka zřejmě skončí.
Mluvčí soudu ve městě Vanersborgs na západě Švédska uvedl, že žádost o prohlášení bankrotu soudu předal výkonný ředitel automobilky Saab Victor Muller.
Krok automobilky přichází poté, co bývalý vlastník Saabu a zároveň jeho klíčový dodavatel, automobilka General Motors, o víkendu znovu zablokovala záchranný plán, který zahrnoval účast čínské automobilky Youngman.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?