Nizozemský vlastník problémové automobilky Saab požádal soud o prohlášení bankrotu. Informovala o tom v pondělí agentura Reuters.
Po několikaměsíčním boji o přežití jedné z nejznámějších švédských značek tak automobilka zřejmě skončí.
Mluvčí soudu ve městě Vanersborgs na západě Švédska uvedl, že žádost o prohlášení bankrotu soudu předal výkonný ředitel automobilky Saab Victor Muller.
Krok automobilky přichází poté, co bývalý vlastník Saabu a zároveň jeho klíčový dodavatel, automobilka General Motors, o víkendu znovu zablokovala záchranný plán, který zahrnoval účast čínské automobilky Youngman.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.