Nedávno vám náš motoristický sever přinesl informaci, že naprosto první vyrobený kus legendárního supersportu Bugatti Veyron, jde do dražby. Ta již proběhla a my známe výši konečného příhozu.
O automobilových aukcích ve slavné aukční síni Montery slýcháme poměrně často. Jedná se totiž o veleslavnou akční síň, ve které se draží pouze velmi vzácné a jedinečné kousky Vzácný a jedinečný je i poslední vůz, který zde byl vydražen.
Jednalo se o zcela první vyrobený kus legendárního superspotu Bugatti Veyron. Ten byl ručně postaven v září roku 2005 a stalo se tak historicky prvním produkčním automobilem, jehož výkon přesáhl magickou hodnotu 1000 koní. Jeho první a do aukce jediný majitel s vozem zacházel s patřičnou opatrností. O tom také vypovídá údaj ujetých kilometrů – 1 229 km.
Perfektní technický stav a dokonce i certifikát Bugatti Certified přispěl k tomu, že odhady hovořily o prodejní ceně mezi 1,6 a 2,2 milionu dolarů (40-55 milionů korun).
Tyto odhady se nakonec alespoň částečně vyplnily. Vůz byl prodán za 1 815 000 dolarů, což je v přepočtu zhruba 45 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?