Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Corolla je jedním z velikánů automobilové historie. V průběhu sedmi desetiletí jich Toyota vyrobila přes 50 milionů. Obě oceněné verze vyrábí v Británii společnost Toyota Manufacturing UK v Burnastonu v hrabství Derbyshire a osazuje je hybridními motory montovanými v TMUK Deeside v severním Walesu.
„Corolla je cenově výhodná a v reálném provozu vykazuje pozoruhodnou spotřebu paliva. Když se však posadíte do jejího interiéru, náznaky úspornosti nenajdete, protože Toyota použila vysoce kvalitní materiály a úroveň montáže je vynikající. Také jízdní komfort je působivý, zatímco řízení je dobře vyvážené a jízdní vlastnosti vyrovnané,“ uvedl redaktor What Car? Steve Huntingford.
Corolla Touring Sports pak podle něj nabízí mimořádně nízké provozní náklady, skvělou hodnotu při opětovném prodeji a bohatou standardní výbavu za velmi atraktivní cenu.
Podle ředitele komunikace a produktů Toyoty GB Stuarta Sanderse ocenění dokazují skutečnou kvalitu a hodnotu, kterou hybridy Corolla přinášejí do srdce trhu s novými vozy.
„Jako klíčoví hráči v našem vícecestném technologickém přístupu ke konečnému dosažení nulových emisí poskytují vysoce kvalitní, dostupné a praktické možnosti, které lidem pomáhají snížit jejich uhlíkovou stopu a přejít na elektrifikovanou mobilitu,“ dodal.
Corolla se pravidelně umísťuje v žebříčku nejprodávanějších aut světa. Vůz nižší střední třídy s délkou 4,6 metru je v nabídce ve třech karosářských provedeních. Vedle čtyřdveřového sedanu a pětidveřového hatchbacku je k dostání ještě v prodloužené kombi verzi pod označením Touring Sports.
Současná generace je postavena na podlahové plošině GA-C coby produkt globální architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce je s hybridním pohonem 1,8 nebo 2,0.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?