Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Corolla je jedním z velikánů automobilové historie. V průběhu sedmi desetiletí jich Toyota vyrobila přes 50 milionů. Obě oceněné verze vyrábí v Británii společnost Toyota Manufacturing UK v Burnastonu v hrabství Derbyshire a osazuje je hybridními motory montovanými v TMUK Deeside v severním Walesu.
„Corolla je cenově výhodná a v reálném provozu vykazuje pozoruhodnou spotřebu paliva. Když se však posadíte do jejího interiéru, náznaky úspornosti nenajdete, protože Toyota použila vysoce kvalitní materiály a úroveň montáže je vynikající. Také jízdní komfort je působivý, zatímco řízení je dobře vyvážené a jízdní vlastnosti vyrovnané,“ uvedl redaktor What Car? Steve Huntingford.
Corolla Touring Sports pak podle něj nabízí mimořádně nízké provozní náklady, skvělou hodnotu při opětovném prodeji a bohatou standardní výbavu za velmi atraktivní cenu.
Podle ředitele komunikace a produktů Toyoty GB Stuarta Sanderse ocenění dokazují skutečnou kvalitu a hodnotu, kterou hybridy Corolla přinášejí do srdce trhu s novými vozy.
„Jako klíčoví hráči v našem vícecestném technologickém přístupu ke konečnému dosažení nulových emisí poskytují vysoce kvalitní, dostupné a praktické možnosti, které lidem pomáhají snížit jejich uhlíkovou stopu a přejít na elektrifikovanou mobilitu,“ dodal.
Corolla se pravidelně umísťuje v žebříčku nejprodávanějších aut světa. Vůz nižší střední třídy s délkou 4,6 metru je v nabídce ve třech karosářských provedeních. Vedle čtyřdveřového sedanu a pětidveřového hatchbacku je k dostání ještě v prodloužené kombi verzi pod označením Touring Sports.
Současná generace je postavena na podlahové plošině GA-C coby produkt globální architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce je s hybridním pohonem 1,8 nebo 2,0.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?