Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Corolla je jedním z velikánů automobilové historie. V průběhu sedmi desetiletí jich Toyota vyrobila přes 50 milionů. Obě oceněné verze vyrábí v Británii společnost Toyota Manufacturing UK v Burnastonu v hrabství Derbyshire a osazuje je hybridními motory montovanými v TMUK Deeside v severním Walesu.
„Corolla je cenově výhodná a v reálném provozu vykazuje pozoruhodnou spotřebu paliva. Když se však posadíte do jejího interiéru, náznaky úspornosti nenajdete, protože Toyota použila vysoce kvalitní materiály a úroveň montáže je vynikající. Také jízdní komfort je působivý, zatímco řízení je dobře vyvážené a jízdní vlastnosti vyrovnané,“ uvedl redaktor What Car? Steve Huntingford.
Corolla Touring Sports pak podle něj nabízí mimořádně nízké provozní náklady, skvělou hodnotu při opětovném prodeji a bohatou standardní výbavu za velmi atraktivní cenu.
Podle ředitele komunikace a produktů Toyoty GB Stuarta Sanderse ocenění dokazují skutečnou kvalitu a hodnotu, kterou hybridy Corolla přinášejí do srdce trhu s novými vozy.
„Jako klíčoví hráči v našem vícecestném technologickém přístupu ke konečnému dosažení nulových emisí poskytují vysoce kvalitní, dostupné a praktické možnosti, které lidem pomáhají snížit jejich uhlíkovou stopu a přejít na elektrifikovanou mobilitu,“ dodal.
Corolla se pravidelně umísťuje v žebříčku nejprodávanějších aut světa. Vůz nižší střední třídy s délkou 4,6 metru je v nabídce ve třech karosářských provedeních. Vedle čtyřdveřového sedanu a pětidveřového hatchbacku je k dostání ještě v prodloužené kombi verzi pod označením Touring Sports.
Současná generace je postavena na podlahové plošině GA-C coby produkt globální architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce je s hybridním pohonem 1,8 nebo 2,0.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.