Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Severozápadní část dálničního obchvatu Wrocławi (česky Vratislavi - pozn. redakce) bude mít nové úsekové měření rychlosti mezi křižovatkami Wrocław-Północ a Wrocław-Stadion. Radní navrhují prodloužení měřicího úseku až ke křižovatce Wrocław-Airport, což by přidalo další 3 km. Tento krok má řešit nelegální závody a hlučnost, zejména v nočních hodinách.
Kamery by měly přimět řidiče dodržovat maximální povolenou rychlost 120 km/h. Prodloužení úseku má však spornou účinnost, protože někteří řidiči se systém snaží obejít.
Alternativou by mohly být kratší měřicí úseky nebo kombinace více úseků za sebou, které by efektivněji zamezily porušování předpisů.
Úsekové měření rychlosti funguje na principu záznamu průjezdu vozidla kamerami na začátku a konci měřeného úseku, přičemž systém na základě času a délky úseku vypočítá průměrnou rychlost. Delší úseky však mohou být méně účinné, protože uvědomělí řidiči dokážou rychlostní limit lépe přizpůsobit, aby předešli pokutám.
Jak popisuje server auto-swiat.pl, efektivita měření klesá také kvůli možnosti obejít systém, například předčasným opuštěním trasy. Vhodnějším řešením mohou být kratší měřicí úseky nebo kombinace několika úseků, což by lépe pokrylo potenciální rizikové chování řidičů.
Chystaná instalace úsekových měření na polských silnicích zahrnuje i zpřísněné sankce za překročení rychlosti. Pokuty se pohybují od 50 PLN (300 korun) za překročení o méně než 10 km/h až po 2 500 PLN (15000 korun) (5 000 PLN - 30000 korun - v případě recidivy) za překročení o více než 70 km/h. Vedle peněžních sankcí se řidičům přičítají i trestné body, přičemž nejvyšší počet dosahuje až 15 bodů. Tyto změny mají motivovat řidiče k dodržování pravidel a přispět ke zlepšení bezpečnosti na silnicích.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.