Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Severozápadní část dálničního obchvatu Wrocławi (česky Vratislavi - pozn. redakce) bude mít nové úsekové měření rychlosti mezi křižovatkami Wrocław-Północ a Wrocław-Stadion. Radní navrhují prodloužení měřicího úseku až ke křižovatce Wrocław-Airport, což by přidalo další 3 km. Tento krok má řešit nelegální závody a hlučnost, zejména v nočních hodinách.
Kamery by měly přimět řidiče dodržovat maximální povolenou rychlost 120 km/h. Prodloužení úseku má však spornou účinnost, protože někteří řidiči se systém snaží obejít.
Alternativou by mohly být kratší měřicí úseky nebo kombinace více úseků za sebou, které by efektivněji zamezily porušování předpisů.
Úsekové měření rychlosti funguje na principu záznamu průjezdu vozidla kamerami na začátku a konci měřeného úseku, přičemž systém na základě času a délky úseku vypočítá průměrnou rychlost. Delší úseky však mohou být méně účinné, protože uvědomělí řidiči dokážou rychlostní limit lépe přizpůsobit, aby předešli pokutám.
Jak popisuje server auto-swiat.pl, efektivita měření klesá také kvůli možnosti obejít systém, například předčasným opuštěním trasy. Vhodnějším řešením mohou být kratší měřicí úseky nebo kombinace několika úseků, což by lépe pokrylo potenciální rizikové chování řidičů.
Chystaná instalace úsekových měření na polských silnicích zahrnuje i zpřísněné sankce za překročení rychlosti. Pokuty se pohybují od 50 PLN (300 korun) za překročení o méně než 10 km/h až po 2 500 PLN (15000 korun) (5 000 PLN - 30000 korun - v případě recidivy) za překročení o více než 70 km/h. Vedle peněžních sankcí se řidičům přičítají i trestné body, přičemž nejvyšší počet dosahuje až 15 bodů. Tyto změny mají motivovat řidiče k dodržování pravidel a přispět ke zlepšení bezpečnosti na silnicích.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?