Přinášíme vám přehled nejčastějších chyb při koupi ojetiny z bazaru

ar5, 9. května 2015, 13:42 Google+

Taky jste již někdy koupili ojetinu z bazaru? Dnešní ekonomická situace moc nepřispívá k nákupu zcela nových aut a tak se lidé čím dál častěji uchylují k pořízení ojetého auta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ojetá auta však představují pro domácí rozpočet celkem velkou finanční zátěž a proto je důležité si před koupí vozu dát pozor na některé chyby. Pokud si totiž na ně nedáte pozor, výsledná koupě váš může časem zruinovat.

Díváte se jen na najeté kilometry

Samotné číslo na tachometru není jediným ukazatelem technického stavu auta. Nikdy vám nikdo nemůže oficiálně zaručit, že aktuální nájezd na vámi vybrané ojetině je skutečný. Záleží vždy na tom, jak se o vůz původní majitel staral, po jakých silnicích jezdilo nebo zda nesloužilo v autopůjčovně nebo taxikářské firmě. "Dívejte se především na celkový technický stav a nenechte se ovlivnit pouze ujetými kilometry. Přiveďte si svého automechanika, nebo dejte vůz prověřit do autorizovaného servisu," radí Tomáš Svoboda z autobazaru Auto ESA.

Ojetina = jedině diesel

S nákupem naftové ojetiny vás čeká velké množství záludností, než si možná myslíte. Nízká spotřeba paliva je mantrou velké části kupujících, ale u nových naftových aut je složitý moderní turbodiesel a jeho servis není tak jednoduchý, jako tomu bylo dříve, například u starší naftové jedničkové Octavie. Choulostivá turbodmychadla, dvouhmotové setrvačníky, vstřikovače citlivé na kvalitu nafty a filtry pevných částic jsou nejproblematičtější součástky, které mohou provoz naftového auta zatraceně prodražit. Tomáš Svoboda proto radí, abyste pečlivě zvážili, kolik najedete s vozem kilometrů. "Kupovat diesel pouze pro ranní cestu do práce a odpoledne z práce se vám rozhodně nevyplatí."

Myslíte si, že na inzerát koupíte levněji

Někdo zastává ten názor, že od soukromého prodávajícího koupí mnohem lepší auto než ve velkém autobazaru. To je však pravda jen z půlky, čas od času se dá u někoho známého najít opravdu udržovaný kousek, který v autobazaru těžko uvidíte. Realita je ale spíš taková, že velké autobazary mají pečlivou vstupní kontrolu vykupovaných aut, takže jejich sítem neprojdou vozy v nevyhovujícím technickém stavu, s nějakou právní vadou nebo se stočenými kilometry. "Snažte se vyvarovat nákupu vozu od neznámého člověka na inzerát. Je to pro vás největší riziko. Nákup v kvalitním autobazaru vám dává vysokou míru jistoty, že nekoupíte závadový vůz," říká Svoboda.

Nechcete nic jiného než Škodovku

Zvláště Škoda Auto je u nás populární, aby taky ne, když je to domácí značka že? Díky rozsáhlé servisní síti, dostupnosti náhradních dílů a samozřejmě i díky kvalitám samotných produktů výrobce se jedná o hodně populární vůz v mnoha rodinách a firmách. Některé konkurenční modely ale poskytují například lepší dynamické parametry nebo třeba výhodnější výbavu, než jakou najdete u Škodovky. Tomáš Svoboda doporučuje, abyste měli připravenou alternativu. "Škodovka je tradiční a kvalitní značka, ale modely automobilek Volkswagen, Ford nebo třeba Opel mohou posloužit úplně stejně, mnohdy i za výhodnější cenu."

Nezkontrolujete všechny potřebné doklady

I když je nabídka ojetin na našem trhu veliká, spousta lidí se pořád nechá nachytat a koupí třeba kradené auto. Díky své nepřipravovanosti přehlížejí nesrovnalosti v dokladech k vozidlu, neprověří si čísla VIN na karoserii a nebo servisní historii auta jako takového. Velkým rizikem je také vozidlo v exekuci, které vám může být zabaveno, a to zcela bez náhrady. "Nekupujte ojeté auto od neznámého člověka nebo autobazaru. Vždy vyžadujte detailní kontrolu nejen dokladů, ale i registrů odcizených vozidel a registrů dlužníků. Pár investovaných stokorun navíc za to rozhodně stojí," říká Svoboda.

Vytisknout

Diskuze: Přinášíme vám přehled nejčastějších chyb při koupi ojetiny z bazaru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

SEAT Ibiza se dočkala faceliftu, změn je celkem dost - anotační foto

SEAT Ibiza se dočkala faceliftu, změn je celkem dost

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud