Přinášíme vám přehled nejčastějších chyb při koupi ojetiny z bazaru

ar5, 9. května 2015, 13:42 Google+

Taky jste již někdy koupili ojetinu z bazaru? Dnešní ekonomická situace moc nepřispívá k nákupu zcela nových aut a tak se lidé čím dál častěji uchylují k pořízení ojetého auta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ojetá auta však představují pro domácí rozpočet celkem velkou finanční zátěž a proto je důležité si před koupí vozu dát pozor na některé chyby. Pokud si totiž na ně nedáte pozor, výsledná koupě váš může časem zruinovat.

Díváte se jen na najeté kilometry

Samotné číslo na tachometru není jediným ukazatelem technického stavu auta. Nikdy vám nikdo nemůže oficiálně zaručit, že aktuální nájezd na vámi vybrané ojetině je skutečný. Záleží vždy na tom, jak se o vůz původní majitel staral, po jakých silnicích jezdilo nebo zda nesloužilo v autopůjčovně nebo taxikářské firmě. "Dívejte se především na celkový technický stav a nenechte se ovlivnit pouze ujetými kilometry. Přiveďte si svého automechanika, nebo dejte vůz prověřit do autorizovaného servisu," radí Tomáš Svoboda z autobazaru Auto ESA.

Ojetina = jedině diesel

S nákupem naftové ojetiny vás čeká velké množství záludností, než si možná myslíte. Nízká spotřeba paliva je mantrou velké části kupujících, ale u nových naftových aut je složitý moderní turbodiesel a jeho servis není tak jednoduchý, jako tomu bylo dříve, například u starší naftové jedničkové Octavie. Choulostivá turbodmychadla, dvouhmotové setrvačníky, vstřikovače citlivé na kvalitu nafty a filtry pevných částic jsou nejproblematičtější součástky, které mohou provoz naftového auta zatraceně prodražit. Tomáš Svoboda proto radí, abyste pečlivě zvážili, kolik najedete s vozem kilometrů. "Kupovat diesel pouze pro ranní cestu do práce a odpoledne z práce se vám rozhodně nevyplatí."

Myslíte si, že na inzerát koupíte levněji

Někdo zastává ten názor, že od soukromého prodávajícího koupí mnohem lepší auto než ve velkém autobazaru. To je však pravda jen z půlky, čas od času se dá u někoho známého najít opravdu udržovaný kousek, který v autobazaru těžko uvidíte. Realita je ale spíš taková, že velké autobazary mají pečlivou vstupní kontrolu vykupovaných aut, takže jejich sítem neprojdou vozy v nevyhovujícím technickém stavu, s nějakou právní vadou nebo se stočenými kilometry. "Snažte se vyvarovat nákupu vozu od neznámého člověka na inzerát. Je to pro vás největší riziko. Nákup v kvalitním autobazaru vám dává vysokou míru jistoty, že nekoupíte závadový vůz," říká Svoboda.

Nechcete nic jiného než Škodovku

Zvláště Škoda Auto je u nás populární, aby taky ne, když je to domácí značka že? Díky rozsáhlé servisní síti, dostupnosti náhradních dílů a samozřejmě i díky kvalitám samotných produktů výrobce se jedná o hodně populární vůz v mnoha rodinách a firmách. Některé konkurenční modely ale poskytují například lepší dynamické parametry nebo třeba výhodnější výbavu, než jakou najdete u Škodovky. Tomáš Svoboda doporučuje, abyste měli připravenou alternativu. "Škodovka je tradiční a kvalitní značka, ale modely automobilek Volkswagen, Ford nebo třeba Opel mohou posloužit úplně stejně, mnohdy i za výhodnější cenu."

Nezkontrolujete všechny potřebné doklady

I když je nabídka ojetin na našem trhu veliká, spousta lidí se pořád nechá nachytat a koupí třeba kradené auto. Díky své nepřipravovanosti přehlížejí nesrovnalosti v dokladech k vozidlu, neprověří si čísla VIN na karoserii a nebo servisní historii auta jako takového. Velkým rizikem je také vozidlo v exekuci, které vám může být zabaveno, a to zcela bez náhrady. "Nekupujte ojeté auto od neznámého člověka nebo autobazaru. Vždy vyžadujte detailní kontrolu nejen dokladů, ale i registrů odcizených vozidel a registrů dlužníků. Pár investovaných stokorun navíc za to rozhodně stojí," říká Svoboda.

Vytisknout

Diskuze: Přinášíme vám přehled nejčastějších chyb při koupi ojetiny z bazaru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

SEAT Ibiza se dočkala faceliftu, změn je celkem dost - anotační foto

SEAT Ibiza se dočkala faceliftu, změn je celkem dost

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud