Škoda Kodiaq RS potvrzuje, že i vozy SUV mohou mít sportovní nadání. Krátce po slavnostním odhalení na světové výstavní premiéře, na právě probíhajícím pařížském autosalonu, odstartuje její předprodej na tuzemském trhu. Vrcholné provedení modelové řady Kodiaq, bude k dispozici v pětimístné i v sedmimístné verzi v průběhu listopadu letošního roku. Ve stejnou dobu budou k dispozici kompletní ceník modelu se všemi prvky mimořádné výbavy. Již během několika málo dnů bude možné vůz zarezervovat u všech autorizovaných prodejců značky Škoda v České republice, jeho doporučená prodejní cena pro koncového zákazníka začne na částce 1 189 900 Kč včetně DPH pro pětimístnou verzi vozu.
Specifikace vozu Škoda Kodiaq RS je výjimečná řadou prémiových prvků. Na první pohled vyniká spoilerem na předním nárazníku a matnou maskou chladiče s lesklým orámováním, na níž spočívá plaketa RS. Zadní nárazník dostal difuzor a odrazku přes celou šířku zádi, která je typická pro provedení RS značky Škoda. Vnější zpětná zrcátka jsou černě lakována stejně jako střešní nosiče, naopak boční ochranné lišty mají barvu karoserie. Design vozu dotvářejí 20" kola Xtreme z lehké slitiny, pod nimiž nelze přehlédnout 17" červeně lakované brzdové třmeny vpředu i vzadu.
Dominantou interiéru jsou sportovní čalouněná sedadla v kombinaci Alcantary, kůže a karbon kůže s červeným prošitím a novým logem RS. To lze najít i na multifunkčním sportovním volantu, prahu dveří či nástupních lištách dveří. O příjemné prostředí na palubě se stará ambientní osvětlení interiéru. Infotainment Amundsen s navigací využívá skvělého sound systému Canton. V noci řidiči pomohou full LED přední světlomety s AFS, LED technologií disponují rovněž mlhové světlomety s Corner funkcí a zadní svítilny, které má Kodiaq RS již ve standardní výbavě. Mezi prvky základní výbavy patří rovněž Virtuální kokpit.
Provedení RS pohání exkluzivní motorizace. Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním 2,0 Bi-TDI Green tec produkuje nejvyšší výkon 176 kW (240 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Je tak nejsilnějším turbodieselem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky. Jeho parametry znamenají působivou dynamiku a mohutný zátah již od nejnižších otáček. Selektivní katalytická redukce (SCR) se podepisuje na maximální možné čistotě výfukových plynů, agregát vyhovuje emisní normě EU 6.
Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát spolupracuje se systémem Dynamic Sound Boost, který se stará o patřičnou akustiku vozu nejen uvnitř, ale také zvenku. Na vytříbených jízdních vlastnostech mají zásluhu adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního profilu Driving Mode Select, progresivní řízení a pohon 4×4. Škoda Kodiaq RS v sobě spojuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, emoce a dynamiku sportovního vozu i vysokou míru prestiže a reprezentativnosti
Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární severní smyčce německého Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz rychlostní rekord pro 7místná SUV, když Kodiaq RS prohnala po 20,832 km dlouhém okruhu v čase 9:29,84 min. „Toto auto mě na trati opravdu baví. Je zřejmé, že Škoda naplno využila potenciál velkého SUV. Umím si představit, že budu Kodiaq RS na Nordschleife potkávat častěji,“ řekla Sabine Schmitz bezprostředně po zajetí rekordního kola.
Ceník modelu Kodiaq RS včetně prvků mimořádné výbavy bude na domácím trhu v České republice k dispozici v průběhu listopadu letošního roku. Všichni autorizovaní obchodní partneři značky Škoda v ČR jsou však již nyní připraveni konzultovat individuální přání a požadavky jednotlivých zákazníků. Výroba modelu Kodiaq RS probíhá v závodě v Kvasinách. První vozy dorazí k tuzemským zákazníkům na počátku roku 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?