Škoda Kodiaq RS potvrzuje, že i vozy SUV mohou mít sportovní nadání. Krátce po slavnostním odhalení na světové výstavní premiéře, na právě probíhajícím pařížském autosalonu, odstartuje její předprodej na tuzemském trhu. Vrcholné provedení modelové řady Kodiaq, bude k dispozici v pětimístné i v sedmimístné verzi v průběhu listopadu letošního roku. Ve stejnou dobu budou k dispozici kompletní ceník modelu se všemi prvky mimořádné výbavy. Již během několika málo dnů bude možné vůz zarezervovat u všech autorizovaných prodejců značky Škoda v České republice, jeho doporučená prodejní cena pro koncového zákazníka začne na částce 1 189 900 Kč včetně DPH pro pětimístnou verzi vozu.
Specifikace vozu Škoda Kodiaq RS je výjimečná řadou prémiových prvků. Na první pohled vyniká spoilerem na předním nárazníku a matnou maskou chladiče s lesklým orámováním, na níž spočívá plaketa RS. Zadní nárazník dostal difuzor a odrazku přes celou šířku zádi, která je typická pro provedení RS značky Škoda. Vnější zpětná zrcátka jsou černě lakována stejně jako střešní nosiče, naopak boční ochranné lišty mají barvu karoserie. Design vozu dotvářejí 20" kola Xtreme z lehké slitiny, pod nimiž nelze přehlédnout 17" červeně lakované brzdové třmeny vpředu i vzadu.
Dominantou interiéru jsou sportovní čalouněná sedadla v kombinaci Alcantary, kůže a karbon kůže s červeným prošitím a novým logem RS. To lze najít i na multifunkčním sportovním volantu, prahu dveří či nástupních lištách dveří. O příjemné prostředí na palubě se stará ambientní osvětlení interiéru. Infotainment Amundsen s navigací využívá skvělého sound systému Canton. V noci řidiči pomohou full LED přední světlomety s AFS, LED technologií disponují rovněž mlhové světlomety s Corner funkcí a zadní svítilny, které má Kodiaq RS již ve standardní výbavě. Mezi prvky základní výbavy patří rovněž Virtuální kokpit.
Provedení RS pohání exkluzivní motorizace. Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním 2,0 Bi-TDI Green tec produkuje nejvyšší výkon 176 kW (240 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Je tak nejsilnějším turbodieselem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky. Jeho parametry znamenají působivou dynamiku a mohutný zátah již od nejnižších otáček. Selektivní katalytická redukce (SCR) se podepisuje na maximální možné čistotě výfukových plynů, agregát vyhovuje emisní normě EU 6.
Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát spolupracuje se systémem Dynamic Sound Boost, který se stará o patřičnou akustiku vozu nejen uvnitř, ale také zvenku. Na vytříbených jízdních vlastnostech mají zásluhu adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního profilu Driving Mode Select, progresivní řízení a pohon 4×4. Škoda Kodiaq RS v sobě spojuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, emoce a dynamiku sportovního vozu i vysokou míru prestiže a reprezentativnosti
Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární severní smyčce německého Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz rychlostní rekord pro 7místná SUV, když Kodiaq RS prohnala po 20,832 km dlouhém okruhu v čase 9:29,84 min. „Toto auto mě na trati opravdu baví. Je zřejmé, že Škoda naplno využila potenciál velkého SUV. Umím si představit, že budu Kodiaq RS na Nordschleife potkávat častěji,“ řekla Sabine Schmitz bezprostředně po zajetí rekordního kola.
Ceník modelu Kodiaq RS včetně prvků mimořádné výbavy bude na domácím trhu v České republice k dispozici v průběhu listopadu letošního roku. Všichni autorizovaní obchodní partneři značky Škoda v ČR jsou však již nyní připraveni konzultovat individuální přání a požadavky jednotlivých zákazníků. Výroba modelu Kodiaq RS probíhá v závodě v Kvasinách. První vozy dorazí k tuzemským zákazníkům na počátku roku 2019.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?