Škoda Kodiaq RS potvrzuje, že i vozy SUV mohou mít sportovní nadání. Krátce po slavnostním odhalení na světové výstavní premiéře, na právě probíhajícím pařížském autosalonu, odstartuje její předprodej na tuzemském trhu. Vrcholné provedení modelové řady Kodiaq, bude k dispozici v pětimístné i v sedmimístné verzi v průběhu listopadu letošního roku. Ve stejnou dobu budou k dispozici kompletní ceník modelu se všemi prvky mimořádné výbavy. Již během několika málo dnů bude možné vůz zarezervovat u všech autorizovaných prodejců značky Škoda v České republice, jeho doporučená prodejní cena pro koncového zákazníka začne na částce 1 189 900 Kč včetně DPH pro pětimístnou verzi vozu.
Specifikace vozu Škoda Kodiaq RS je výjimečná řadou prémiových prvků. Na první pohled vyniká spoilerem na předním nárazníku a matnou maskou chladiče s lesklým orámováním, na níž spočívá plaketa RS. Zadní nárazník dostal difuzor a odrazku přes celou šířku zádi, která je typická pro provedení RS značky Škoda. Vnější zpětná zrcátka jsou černě lakována stejně jako střešní nosiče, naopak boční ochranné lišty mají barvu karoserie. Design vozu dotvářejí 20" kola Xtreme z lehké slitiny, pod nimiž nelze přehlédnout 17" červeně lakované brzdové třmeny vpředu i vzadu.
Dominantou interiéru jsou sportovní čalouněná sedadla v kombinaci Alcantary, kůže a karbon kůže s červeným prošitím a novým logem RS. To lze najít i na multifunkčním sportovním volantu, prahu dveří či nástupních lištách dveří. O příjemné prostředí na palubě se stará ambientní osvětlení interiéru. Infotainment Amundsen s navigací využívá skvělého sound systému Canton. V noci řidiči pomohou full LED přední světlomety s AFS, LED technologií disponují rovněž mlhové světlomety s Corner funkcí a zadní svítilny, které má Kodiaq RS již ve standardní výbavě. Mezi prvky základní výbavy patří rovněž Virtuální kokpit.
Provedení RS pohání exkluzivní motorizace. Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním 2,0 Bi-TDI Green tec produkuje nejvyšší výkon 176 kW (240 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Je tak nejsilnějším turbodieselem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky. Jeho parametry znamenají působivou dynamiku a mohutný zátah již od nejnižších otáček. Selektivní katalytická redukce (SCR) se podepisuje na maximální možné čistotě výfukových plynů, agregát vyhovuje emisní normě EU 6.
Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát spolupracuje se systémem Dynamic Sound Boost, který se stará o patřičnou akustiku vozu nejen uvnitř, ale také zvenku. Na vytříbených jízdních vlastnostech mají zásluhu adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního profilu Driving Mode Select, progresivní řízení a pohon 4×4. Škoda Kodiaq RS v sobě spojuje všestrannost a prostornost rodinného SUV, emoce a dynamiku sportovního vozu i vysokou míru prestiže a reprezentativnosti
Ještě před svým uvedením na trh dokázala nová Škoda Kodiaq RS, že obstojí i na nejnáročnější závodní trati světa. Na legendární severní smyčce německého Nürburgringu zajela závodnice Sabine Schmitz rychlostní rekord pro 7místná SUV, když Kodiaq RS prohnala po 20,832 km dlouhém okruhu v čase 9:29,84 min. „Toto auto mě na trati opravdu baví. Je zřejmé, že Škoda naplno využila potenciál velkého SUV. Umím si představit, že budu Kodiaq RS na Nordschleife potkávat častěji,“ řekla Sabine Schmitz bezprostředně po zajetí rekordního kola.
Ceník modelu Kodiaq RS včetně prvků mimořádné výbavy bude na domácím trhu v České republice k dispozici v průběhu listopadu letošního roku. Všichni autorizovaní obchodní partneři značky Škoda v ČR jsou však již nyní připraveni konzultovat individuální přání a požadavky jednotlivých zákazníků. Výroba modelu Kodiaq RS probíhá v závodě v Kvasinách. První vozy dorazí k tuzemským zákazníkům na počátku roku 2019.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?