Nový Seat Ibiza Cupra ztělesňuje esenci značky Seat v její nejryzejší podobě. Kombinací emocionálního designu, vynikajících výkonů a nejmodernější techniky vznikl totiž jeden z nejdynamičtějších vozů ve své třídě. Ibiza CUPRA je díky kompaktním rozměrům a vynikající funkčnosti dokonalým sportovním vozem pro každodenní provoz.
Nový Seat Ibiza Cupra ztělesňuje esenci značky Seat v její nejryzejší podobě. Kombinací emocionálního designu, vynikajících výkonů a nejmodernější techniky vznikl totiž jeden z nejdynamičtějších vozů ve své třídě. Ibiza CUPRA je díky kompaktním rozměrům a vynikající funkčnosti dokonalým sportovním vozem pro každodenní provoz.
Jízdní výkony, za nimiž stojí motor 1.8 TSI, jsou pozoruhodné – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 6,7 sekundy, nejvyšší rychlost je 235 km/h – a to v kombinaci s neméně výjimečnou hospodárností. Nový interiér přivítá řidiče a cestující atmosférou nevšední kvality.
V jedné oblasti však už bylo velmi málo prostoru pro další zlepšení – emocionální a dynamický design modelu Ibiza je mezi zákazníky neuvěřitelně oblíbený a je zmiňován jako hlavní důvod pro zakoupení tohoto španělského modelu. Nový SEAT Ibiza Cupra bude na český trh uveden v prosinci 2015.
„Ibiza Cupra je ikonou značky SEAT. Úžasný design a kultivovaný výkon tohoto vozu jsou příslibem radosti z jízdy na každém kilometru,“ říká Jürgen Stackmann, předseda představenstva společnosti SEAT, S.A. „Nová Ibiza Cupra jasně ukazuje svým vylepšeným interiérem a dalším zvýšením kvality rychlost, s níž se naše značka vyvíjí.“
Začíná se psát nová kapitola úspěšného příběhu. První generace modelu Ibiza Cupra vyjela na silnice v roce 1996 a od té doby jsou velmi dynamické modely Cupra důležitou součástí světa značky SEAT. Nová Ibiza Cupra nyní přichází s velmi vyspělou technikou, rozsáhlou výbavou a inovativními prvky výbavy, mezi něž patří například motor 1.8 TSI s výkonem 141 kW/192 k, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, vysokovýkonná brzdová soustava nebo Cupra Drive Profile s nastavitelnými tlumiči. Dalším příkladem jsou nové informační a zábavní systémy SEAT.
Pohotové reakce, dynamická akcelerace, extrémně precizní ovladatelnost, dobrá trakce a odolné brzdy zaručují radost z jízdy, která je pro modely Cupra typická,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj. „Nová Ibiza Cupra je skvělou ukázkou, jak SEAT vyvíjí na základě nejmodernější techniky koncernu Volkswagen jedinečné a velmi osobité vozy.“
Výjimečné výkony, nejmodernější technika
Nový motor 1.8 TSI s turbodmychadlem a kombinovaným přímým/nepřímým vstřikováním paliva je kompaktní, technicky vyspělá konstrukce, která dosahuje nejvyššího výkonu 141 kW/192 k a nabízí výjimečně kultivované provozní vlastnosti. V porovnání s předchůdcem vzrostl nejvyšší výkon o 12 k, ale ještě většího pokroku bylo dosaženo v průběhu točivého momentu. Místo dosavadních 250 N.m je nyní k dispozici 320 N.m, a to v extrémně širokém rozsahu otáček od 1450 do 4200 min-1. Řidič tak má v jakékoli situaci k dispozici neuvěřitelně velkou hnací sílu. Ibiza Cupra se hodnotami zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlosti 235 km/h řadí do nejvyšší ligy kompaktních sportovních vozů. Přesto se v průměru spokojí s pouhými 6,0 litru na 100 kilometrů.
CUPRA Drive Profile s adaptivním odpružením
Ibiza Cupra je sériově vybavena 17“ koly a podvozkem nastaveným pro maximální agilitu a preciznost. Sériová výbava zahrnuje také systém Cupra Drive Profile, který umožňuje měnit charakteristiku kompaktního sportovního vozu podle preferencí řidiče stisknutím tlačítka. Součástí systému Cupra Drive Profile je Cupra Selective Suspension, systém adaptivní regulace podvozku, který dává na výběr mezi komfortním a sportovním nastavením odpružení a mění také charakteristiku řízení.
Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS snižuje tendenci k nedotáčivosti a zlepšuje ovladatelnost, a to zejména při rychlém průjezdu zatáčkou. Součástí sériové bezpečnostní výbavy modelu Ibiza Cupra je rovněž elektronicky řízený stabilizační systém ESP, doplněný asistentem pro rozjezd do kopce HSA (Hill Start Assist) a multikolizní brzdou, jakož i systém pro sledování únavy řidiče. Ibiza byla v nárazových testech Euro NCAP oceněna nejvyšším pětihvězdičkovým oceněním.
Pozoruhodný design s působivými liniemi
Nová Ibiza Cupra dává na prvním pohled najevo svůj charakter expresivním designem, díky němuž zaujímá tento svalnatý dynamický kompaktní vůz na silnici nepřehlédnutelný postoj. Vnější design je stále velmi moderní a je neuvěřitelně dobře hodnocen stávajícími i potenciálními zákazníky. Hranaté linie sériově dodávaných bi-xenonových světlometů, dokonale začleněné do celistvých tvarů Ibizy, jsou typickým prvkem designérského jazyka značky SEAT. Světlomety LED pro denní svícení kopírují linii předních světlometů a tvoří jedinečný „světelný podpis“, stejně jako zadní světlomety LED.
Profil třídveřového kupé je oživen ostrými liniemi a hranami. Zvýrazněné zadní ramenní partie a exkluzivní 17“ kola podtrhují jeho výkonový potenciál. Vnější zpětná zrcátka s leskle černými kryty jasně kontrastují s lakem modelu Ibiza Cupra . Působivá záď zdůrazňuje zvláštní roli, kterou hraje Ibiza Cupra jako měřítko v segmentu kompaktních sportovních vozů. Široký nárazník obklopuje velký, matně černý difuzor, v němž ústí lichoběžníková koncovka výfukové soustavy.
Rozsáhle modernizovaný interiér
V porovnání s decentními úpravami exteriéru jsou o to patrnější vylepšení v přepracovaném interiéru. Nový koncept designu je založen na harmonii mezi osobitým charakterem vozu, funkčností a precizností, což je zřetelné z každé linie a každé plochy v novém interiéru. Horizontální uspořádání přístrojové desky a zaměření na řidiče je doplněno optimálním rozmístěním všech prvků a měkkými povrchy.
Pozornost věnovanou detailům demonstruje nejen nový volant z modelové řady Leon, ale i výdechy ventilační soustavy, nová přístrojová deska a informační a zábavní systémy. Díky novému rozhraní s jednoznačnou funkčností a přehledným ovládáním vzniká intenzivní spojení mezi řidičem a technikou. Vnitřní design odráží inspiraci Barcelonou, domovem značky SEAT, a vyznačuje se jednoduchostí, která je pro značku SEAT charakteristická.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.