Hlavní město Praha aktuálně disponuje nejmladší nabídkou ojetých automobilů (v průměru 7,2 roku) a drží prvenství i v nejnižším průměrném počtu najetých kilometrů, který činí 128 454. Současně jsou zde nabízené automobily také nejdražší. Trend zánovních automobilů se postupně přesouvá i do dalších krajů. Nejen s těmito daty přišlo AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.
S velkým náskokem od zbytku krajů nabízí aktuálně nejmladší vozy aktuálně Hlavní město Praha, a to s průměrem 7,2 roku. Následuje Středočeský (9,1 let) a Moravskoslezský kraj (10 let). Opačný konec žebříčku uzavírají kraje Vysočina (11,1 let), Jihočeský (11,2 let) a Ústecký (11,7 let). Rozlohou menší a hustotou méně zabydlené kraje však stále více přebírají trend velkých měst a omlazují svou nabídku. Statistiku zánovních vozů potvrzuje i Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, kam patří kromě AAA AUTO i značka Mototechna specializující se na prodej zánovních vozů: “Nejen nabídka zánovních automobilů je na vzestupu.“
Češi jsou národem chatařů a milovníků dovolené. Není tak překvapením, že nejčastější karoserií u aktuálně inzerovaných ojetých vozů ve všech krajích České republiky je kombi. Bez výjimky všude ovládly kombíky první místa jednotlivých krajů v rámci současné nabídky. Stejně tak si druhou pozici drží vozy s karoserií hatchback, které jsou rovněž ve všech jednotlivých krajích druhou oblíbenou volbou. Ten má zastoupení především ve vozech Škoda Octavia, která disponuje mnohdy větším objemem zavazadlového prostoru než leckterý kombík. Třetí nejpopulárnější variantou jsou stále dostupnější vozy SUV. Ty ovládly 12 ze 14 krajů. Výjimkou jsou pouze kraje Pardubický a Ústecký, kde třetí příčku „vybojovaly“ vozy MPV.
S velkým náskokem co do počtu nájezdu inzerovaných vozů vládne této statistice Praha. Zde nejčastější nájezd činí 128 454. Druhé místo zaujímají shodně kraje Středočeský a Moravskoslezský se 152 tisíci, čtvrté místo náleží Zlínskému kraji (162 000). Na opačném konci jsou kraje Liberecký (169 837), Ústecký (170 750) a Vysočina (171 000).
Praha drží prvenství i v nejméně populární disciplíně, kterou je částka, za kterou jsou vozy v ČR aktuálně inzerovány. Nejčastější průměrnou cenou je v hlavním městě 195 000 Kč. Následuje Středočeský kraj, kde za ojetý vůz dají kupující nejčastěji 139 000 Kč a v závěsu kraj Zlínský. Tam částka činí 124 900 Kč. „Cenová hladina inzerovaných vozů zejména v Praze je oproti zbytku České republiky pochopitelně znatelně vyšší, a to i kvůli vyšší výbavě v automobilech.
Obyvatelé především větších aglomerací mají tomu odpovídající a náročnější požadavky na současnou nabídku ojetých vozů,“ vysvětluje Karolína Topolová. Nejlevnější nabídku automobilů najdete v Ústeckém kraji, a to v hodnotě 82 000 Kč. Je to často dáno i tím, že automobily mnohdy slouží jen k popojíždění do práce, kdy stačí menší automobil. O něco více si připlatíte v Jihočeském a Libereckém kraji (95 000 Kč). Do stotisícové hranice se ještě vměstnaly kraje Vysočina (99 000) a Královéhradecký (99 985 Kč).
V jedenáctém měsíci roku 2018 bylo na trhu ojetin nabízeno 122 961 automobilů. Cena se v listopadu na českém trhu pohybovala nejčastěji okolo 139 000 Kč. Stáří inzerovaných vozů kleslo oproti říjnu na 9,5 roku a vozy v nabídce měly nejčastěji najeto 151 000 km, což je rovněž pokles, a to o 3 500 km. V žebříčku popularity jednotlivých modelů se na desátou příčku probojoval Volkswagen Touran, který vystřídal BMW 5. Na 1. – 9. pozici ke změně nedošlo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?