Hlavní město Praha aktuálně disponuje nejmladší nabídkou ojetých automobilů (v průměru 7,2 roku) a drží prvenství i v nejnižším průměrném počtu najetých kilometrů, který činí 128 454. Současně jsou zde nabízené automobily také nejdražší. Trend zánovních automobilů se postupně přesouvá i do dalších krajů. Nejen s těmito daty přišlo AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.
S velkým náskokem od zbytku krajů nabízí aktuálně nejmladší vozy aktuálně Hlavní město Praha, a to s průměrem 7,2 roku. Následuje Středočeský (9,1 let) a Moravskoslezský kraj (10 let). Opačný konec žebříčku uzavírají kraje Vysočina (11,1 let), Jihočeský (11,2 let) a Ústecký (11,7 let). Rozlohou menší a hustotou méně zabydlené kraje však stále více přebírají trend velkých měst a omlazují svou nabídku. Statistiku zánovních vozů potvrzuje i Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, kam patří kromě AAA AUTO i značka Mototechna specializující se na prodej zánovních vozů: “Nejen nabídka zánovních automobilů je na vzestupu.“
Češi jsou národem chatařů a milovníků dovolené. Není tak překvapením, že nejčastější karoserií u aktuálně inzerovaných ojetých vozů ve všech krajích České republiky je kombi. Bez výjimky všude ovládly kombíky první místa jednotlivých krajů v rámci současné nabídky. Stejně tak si druhou pozici drží vozy s karoserií hatchback, které jsou rovněž ve všech jednotlivých krajích druhou oblíbenou volbou. Ten má zastoupení především ve vozech Škoda Octavia, která disponuje mnohdy větším objemem zavazadlového prostoru než leckterý kombík. Třetí nejpopulárnější variantou jsou stále dostupnější vozy SUV. Ty ovládly 12 ze 14 krajů. Výjimkou jsou pouze kraje Pardubický a Ústecký, kde třetí příčku „vybojovaly“ vozy MPV.
S velkým náskokem co do počtu nájezdu inzerovaných vozů vládne této statistice Praha. Zde nejčastější nájezd činí 128 454. Druhé místo zaujímají shodně kraje Středočeský a Moravskoslezský se 152 tisíci, čtvrté místo náleží Zlínskému kraji (162 000). Na opačném konci jsou kraje Liberecký (169 837), Ústecký (170 750) a Vysočina (171 000).
Praha drží prvenství i v nejméně populární disciplíně, kterou je částka, za kterou jsou vozy v ČR aktuálně inzerovány. Nejčastější průměrnou cenou je v hlavním městě 195 000 Kč. Následuje Středočeský kraj, kde za ojetý vůz dají kupující nejčastěji 139 000 Kč a v závěsu kraj Zlínský. Tam částka činí 124 900 Kč. „Cenová hladina inzerovaných vozů zejména v Praze je oproti zbytku České republiky pochopitelně znatelně vyšší, a to i kvůli vyšší výbavě v automobilech.
Obyvatelé především větších aglomerací mají tomu odpovídající a náročnější požadavky na současnou nabídku ojetých vozů,“ vysvětluje Karolína Topolová. Nejlevnější nabídku automobilů najdete v Ústeckém kraji, a to v hodnotě 82 000 Kč. Je to často dáno i tím, že automobily mnohdy slouží jen k popojíždění do práce, kdy stačí menší automobil. O něco více si připlatíte v Jihočeském a Libereckém kraji (95 000 Kč). Do stotisícové hranice se ještě vměstnaly kraje Vysočina (99 000) a Královéhradecký (99 985 Kč).
V jedenáctém měsíci roku 2018 bylo na trhu ojetin nabízeno 122 961 automobilů. Cena se v listopadu na českém trhu pohybovala nejčastěji okolo 139 000 Kč. Stáří inzerovaných vozů kleslo oproti říjnu na 9,5 roku a vozy v nabídce měly nejčastěji najeto 151 000 km, což je rovněž pokles, a to o 3 500 km. V žebříčku popularity jednotlivých modelů se na desátou příčku probojoval Volkswagen Touran, který vystřídal BMW 5. Na 1. – 9. pozici ke změně nedošlo.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?