Opel Meriva zná své ceny, Roomster je levnější

Meriva
Meriva, foto: Opel
Marek Litzman 7. července 2010 12:50
Sdílej:

Originálně pojaté MPV z díly Opelu zná své ceníky, oproti Roomsteru je dražší, vyvažuje to jinými vychytávkami.

Nejvýraznějším prvkem je na nové Merivě systém otevírání dveří proti směru jízdy. Kdysi se těmto dveřím říkalo sebevražedné, protože se mnohokrát stávalo, že se nedovřené dveře za jízdy otevřely a cestující byli při snaze o jejich zavření vytaženi proudem vzduchu ven. V mnoha zemích byla poté tato konstrukce zakázána.

To už je ale dlouhá doba, dnes jsou auta vyráběna mnohem přesněji a především - máme tu ochrannou elektroniku. Dnešní rodina jistě ocení lepší přístup k zadním sedačkám.

Nejlevněji je možné zajímavý vůz sehnat za 329 tisíc korun. V základní výbavě Selection je pouhá dvojice airbagů, oproti tomu zde ale najdeme ESP. Elektricky jsou ovládána nejen zrcátka a přední okna, ale také ruční brzda. Za příplatek 20 tisíc je klimatizace a palubní počítač, Opel je v rámci zaváděcí akce přidává zdarma. Další čtveřice airbagů je k dispozici za příplatek necelých 11 tisíc. Připlatit si lze i za rádio a mlhovky.

Pro vyšší výbavu Enjoy jsou všechny tyto prvky v sérii, příplatek je 40 tisíc korun. Krom toho zákazník dostane aktivní opěrky hlavy a konzoli FlexRail, tedy posuvný a výměnný program u loketní opěrky.

Dalších 20 tisíc navíc stojí výbava Cosmo, která obsahuje mimo jiné litá kola, tempomat a volant s ovládáním rádia potažený kůží.

Samozřejmostí jsou různé příplatkové položky, například parkovací asistent vepředu i vzadu, dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel a další.

V nabídce je trojice benzínových motorů, jejich objem je vždy 1,4 litru. Nejslabší má výkon 101 koní a je atmosferický, silnější turba mají výkony 120 a 140 koní. Čtveřice dieselů využívá objemů 1,3 litru (75 a 95 koní) a 1,7 litru (110 a 130 koní).

Jak si vede Meriva ve srovnání se svým úhlavním konkurentem na tuzemském trhu, tedy Škodou Roomster?

Škoda Roomster nasazuje mnohem příznivější nejnižší cenu - 269 tisíc, ovšem s tak slabým motorem, jaký nemá Meriva vůbec v nabídce. Srovnatelným motorem se základem Merivy je až nejsilnější dodávaný - 1,2 TSI o výkonu 105 koní. Ten je možné nejlevněji koupit za 319 tisíc korun, tedy o 10 tisíc levněji než srovnatelný motor u Merivy. Porovnání výbav také dopadne v mírný prospěch u Roomsteru, který má navíc dvojici airbagů.

 Podívejme se ještě na zlatou střední cestu, tedy střední výbavu. U Roomsteru jde o Style, u Merivy o Enjoy. Ceny: 349 tisíc Roomster, 369 tisíc Meriva. Zde má Meriva mírně navrch v oblasti bezpečnosti, protože nabídne o pár airbagů více, Roomster má zase poloautomatickou klimatizaci oproti manuální u Merivy.

Cenový rozdíl mezi Merivou a Roomsterem ve srovnatelné výbavě a motorizaci není nijak závratný a v ceně se v podstatě ztratí. Každý vůz má něco navíc, Meriva zvláště vychytané protiběžné dveře a zajímavé systémy jako program loketní opěrky FlexRail nebo FlexFix, držák na kola integrovaný v zadním nárazníku. Roomster je možné koupit v horším motorem za mnohem příznivější cenu a to se jistě počítá.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.