Originálně pojaté MPV z díly Opelu zná své ceníky, oproti Roomsteru je dražší, vyvažuje to jinými vychytávkami.
Nejvýraznějším prvkem je na nové Merivě systém otevírání dveří proti směru jízdy. Kdysi se těmto dveřím říkalo sebevražedné, protože se mnohokrát stávalo, že se nedovřené dveře za jízdy otevřely a cestující byli při snaze o jejich zavření vytaženi proudem vzduchu ven. V mnoha zemích byla poté tato konstrukce zakázána.
To už je ale dlouhá doba, dnes jsou auta vyráběna mnohem přesněji a především - máme tu ochrannou elektroniku. Dnešní rodina jistě ocení lepší přístup k zadním sedačkám.
Nejlevněji je možné zajímavý vůz sehnat za 329 tisíc korun. V základní výbavě Selection je pouhá dvojice airbagů, oproti tomu zde ale najdeme ESP. Elektricky jsou ovládána nejen zrcátka a přední okna, ale také ruční brzda. Za příplatek 20 tisíc je klimatizace a palubní počítač, Opel je v rámci zaváděcí akce přidává zdarma. Další čtveřice airbagů je k dispozici za příplatek necelých 11 tisíc. Připlatit si lze i za rádio a mlhovky.
Pro vyšší výbavu Enjoy jsou všechny tyto prvky v sérii, příplatek je 40 tisíc korun. Krom toho zákazník dostane aktivní opěrky hlavy a konzoli FlexRail, tedy posuvný a výměnný program u loketní opěrky.
Dalších 20 tisíc navíc stojí výbava Cosmo, která obsahuje mimo jiné litá kola, tempomat a volant s ovládáním rádia potažený kůží.
Samozřejmostí jsou různé příplatkové položky, například parkovací asistent vepředu i vzadu, dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel a další.
V nabídce je trojice benzínových motorů, jejich objem je vždy 1,4 litru. Nejslabší má výkon 101 koní a je atmosferický, silnější turba mají výkony 120 a 140 koní. Čtveřice dieselů využívá objemů 1,3 litru (75 a 95 koní) a 1,7 litru (110 a 130 koní).
Jak si vede Meriva ve srovnání se svým úhlavním konkurentem na tuzemském trhu, tedy Škodou Roomster?
Škoda Roomster nasazuje mnohem příznivější nejnižší cenu - 269 tisíc, ovšem s tak slabým motorem, jaký nemá Meriva vůbec v nabídce. Srovnatelným motorem se základem Merivy je až nejsilnější dodávaný - 1,2 TSI o výkonu 105 koní. Ten je možné nejlevněji koupit za 319 tisíc korun, tedy o 10 tisíc levněji než srovnatelný motor u Merivy. Porovnání výbav také dopadne v mírný prospěch u Roomsteru, který má navíc dvojici airbagů.
Podívejme se ještě na zlatou střední cestu, tedy střední výbavu. U Roomsteru jde o Style, u Merivy o Enjoy. Ceny: 349 tisíc Roomster, 369 tisíc Meriva. Zde má Meriva mírně navrch v oblasti bezpečnosti, protože nabídne o pár airbagů více, Roomster má zase poloautomatickou klimatizaci oproti manuální u Merivy.
Cenový rozdíl mezi Merivou a Roomsterem ve srovnatelné výbavě a motorizaci není nijak závratný a v ceně se v podstatě ztratí. Každý vůz má něco navíc, Meriva zvláště vychytané protiběžné dveře a zajímavé systémy jako program loketní opěrky FlexRail nebo FlexFix, držák na kola integrovaný v zadním nárazníku. Roomster je možné koupit v horším motorem za mnohem příznivější cenu a to se jistě počítá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.