Opel Meriva zná své ceny, Roomster je levnější

Marek Litzman, 7. července 2010, 12:50 Google+

Originálně pojaté MPV z díly Opelu zná své ceníky, oproti Roomsteru je dražší, vyvažuje to jinými vychytávkami.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Meriva

Meriva | foto: Opel

Sdílejte článek

Nejvýraznějším prvkem je na nové Merivě systém otevírání dveří proti směru jízdy. Kdysi se těmto dveřím říkalo sebevražedné, protože se mnohokrát stávalo, že se nedovřené dveře za jízdy otevřely a cestující byli při snaze o jejich zavření vytaženi proudem vzduchu ven. V mnoha zemích byla poté tato konstrukce zakázána.

To už je ale dlouhá doba, dnes jsou auta vyráběna mnohem přesněji a především - máme tu ochrannou elektroniku. Dnešní rodina jistě ocení lepší přístup k zadním sedačkám.

Nejlevněji je možné zajímavý vůz sehnat za 329 tisíc korun. V základní výbavě Selection je pouhá dvojice airbagů, oproti tomu zde ale najdeme ESP. Elektricky jsou ovládána nejen zrcátka a přední okna, ale také ruční brzda. Za příplatek 20 tisíc je klimatizace a palubní počítač, Opel je v rámci zaváděcí akce přidává zdarma. Další čtveřice airbagů je k dispozici za příplatek necelých 11 tisíc. Připlatit si lze i za rádio a mlhovky.

Pro vyšší výbavu Enjoy jsou všechny tyto prvky v sérii, příplatek je 40 tisíc korun. Krom toho zákazník dostane aktivní opěrky hlavy a konzoli FlexRail, tedy posuvný a výměnný program u loketní opěrky.

Dalších 20 tisíc navíc stojí výbava Cosmo, která obsahuje mimo jiné litá kola, tempomat a volant s ovládáním rádia potažený kůží.

Samozřejmostí jsou různé příplatkové položky, například parkovací asistent vepředu i vzadu, dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel a další.

V nabídce je trojice benzínových motorů, jejich objem je vždy 1,4 litru. Nejslabší má výkon 101 koní a je atmosferický, silnější turba mají výkony 120 a 140 koní. Čtveřice dieselů využívá objemů 1,3 litru (75 a 95 koní) a 1,7 litru (110 a 130 koní).

Jak si vede Meriva ve srovnání se svým úhlavním konkurentem na tuzemském trhu, tedy Škodou Roomster?

Škoda Roomster nasazuje mnohem příznivější nejnižší cenu - 269 tisíc, ovšem s tak slabým motorem, jaký nemá Meriva vůbec v nabídce. Srovnatelným motorem se základem Merivy je až nejsilnější dodávaný - 1,2 TSI o výkonu 105 koní. Ten je možné nejlevněji koupit za 319 tisíc korun, tedy o 10 tisíc levněji než srovnatelný motor u Merivy. Porovnání výbav také dopadne v mírný prospěch u Roomsteru, který má navíc dvojici airbagů.

 Podívejme se ještě na zlatou střední cestu, tedy střední výbavu. U Roomsteru jde o Style, u Merivy o Enjoy. Ceny: 349 tisíc Roomster, 369 tisíc Meriva. Zde má Meriva mírně navrch v oblasti bezpečnosti, protože nabídne o pár airbagů více, Roomster má zase poloautomatickou klimatizaci oproti manuální u Merivy.

Cenový rozdíl mezi Merivou a Roomsterem ve srovnatelné výbavě a motorizaci není nijak závratný a v ceně se v podstatě ztratí. Každý vůz má něco navíc, Meriva zvláště vychytané protiběžné dveře a zajímavé systémy jako program loketní opěrky FlexRail nebo FlexFix, držák na kola integrovaný v zadním nárazníku. Roomster je možné koupit v horším motorem za mnohem příznivější cenu a to se jistě počítá.

Vytisknout

Diskuze: Opel Meriva zná své ceny, Roomster je levnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fortwo

Smart ForTwo facelift - malý, ale šikovný

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud