Originálně pojaté MPV z díly Opelu zná své ceníky, oproti Roomsteru je dražší, vyvažuje to jinými vychytávkami.
Nejvýraznějším prvkem je na nové Merivě systém otevírání dveří proti směru jízdy. Kdysi se těmto dveřím říkalo sebevražedné, protože se mnohokrát stávalo, že se nedovřené dveře za jízdy otevřely a cestující byli při snaze o jejich zavření vytaženi proudem vzduchu ven. V mnoha zemích byla poté tato konstrukce zakázána.
To už je ale dlouhá doba, dnes jsou auta vyráběna mnohem přesněji a především - máme tu ochrannou elektroniku. Dnešní rodina jistě ocení lepší přístup k zadním sedačkám.
Nejlevněji je možné zajímavý vůz sehnat za 329 tisíc korun. V základní výbavě Selection je pouhá dvojice airbagů, oproti tomu zde ale najdeme ESP. Elektricky jsou ovládána nejen zrcátka a přední okna, ale také ruční brzda. Za příplatek 20 tisíc je klimatizace a palubní počítač, Opel je v rámci zaváděcí akce přidává zdarma. Další čtveřice airbagů je k dispozici za příplatek necelých 11 tisíc. Připlatit si lze i za rádio a mlhovky.
Pro vyšší výbavu Enjoy jsou všechny tyto prvky v sérii, příplatek je 40 tisíc korun. Krom toho zákazník dostane aktivní opěrky hlavy a konzoli FlexRail, tedy posuvný a výměnný program u loketní opěrky.
Dalších 20 tisíc navíc stojí výbava Cosmo, která obsahuje mimo jiné litá kola, tempomat a volant s ovládáním rádia potažený kůží.
Samozřejmostí jsou různé příplatkové položky, například parkovací asistent vepředu i vzadu, dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel a další.
V nabídce je trojice benzínových motorů, jejich objem je vždy 1,4 litru. Nejslabší má výkon 101 koní a je atmosferický, silnější turba mají výkony 120 a 140 koní. Čtveřice dieselů využívá objemů 1,3 litru (75 a 95 koní) a 1,7 litru (110 a 130 koní).
Jak si vede Meriva ve srovnání se svým úhlavním konkurentem na tuzemském trhu, tedy Škodou Roomster?
Škoda Roomster nasazuje mnohem příznivější nejnižší cenu - 269 tisíc, ovšem s tak slabým motorem, jaký nemá Meriva vůbec v nabídce. Srovnatelným motorem se základem Merivy je až nejsilnější dodávaný - 1,2 TSI o výkonu 105 koní. Ten je možné nejlevněji koupit za 319 tisíc korun, tedy o 10 tisíc levněji než srovnatelný motor u Merivy. Porovnání výbav také dopadne v mírný prospěch u Roomsteru, který má navíc dvojici airbagů.
Podívejme se ještě na zlatou střední cestu, tedy střední výbavu. U Roomsteru jde o Style, u Merivy o Enjoy. Ceny: 349 tisíc Roomster, 369 tisíc Meriva. Zde má Meriva mírně navrch v oblasti bezpečnosti, protože nabídne o pár airbagů více, Roomster má zase poloautomatickou klimatizaci oproti manuální u Merivy.
Cenový rozdíl mezi Merivou a Roomsterem ve srovnatelné výbavě a motorizaci není nijak závratný a v ceně se v podstatě ztratí. Každý vůz má něco navíc, Meriva zvláště vychytané protiběžné dveře a zajímavé systémy jako program loketní opěrky FlexRail nebo FlexFix, držák na kola integrovaný v zadním nárazníku. Roomster je možné koupit v horším motorem za mnohem příznivější cenu a to se jistě počítá.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.