I Češi investují do veteránů, populární jsou vozy z východního bloku

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. března 2019, 15:28 Google+

Zájem o investice s vůní benzínu mezi Čechy neutuchá. Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více zákazníků, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok pomáhá Mototechna Classic, která od svého spuštění v loňském březnu dosud prodala přes 50 vozů v hodnotě skoro 18 milionů korun. A vozy z Československa nebo dalších socialistických zemí jsou trhákem – 62 % všech prodaných aut pochází právě z bývalého východního bloku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Felicia

Škoda Felicia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Mezi premianty se tak zařadily modely, které bylo běžně možné potkávat na ulicích ještě před deseti lety. Nejvíce se prodalo vozů Škoda Favorit, celkem 8 kusů, ale zákazníky zaujaly i další modely Škoda od modelů 1000 MB po „klasickou“ 120L. „Očekávali jsme zájem o staré škodovky, ale Favorit rozhodně překvapil. Lidé mají k těmto vozům silný vztah a spolu s nízkým nájezdem to jen zvyšuje jejich investiční potenciál,“ říká Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab, která patří do skupiny AURES Holdings společně se značkami AAA AUTO, Mototechna nebo Auto Diskont.

img-responsive

Škoda Favorit | foto: Škoda Auto

Nejdražším prodaným vozem Mototechny Classic byl Ford Mustang kabriolet z roku 1965 za 750 tisíc Kč, následovaný Škodou Felicia kabriolet z roku 1961 za 600 tisíc Kč. Nejdražší exemplář v nabídce Classicu, Jaguar XK 120 Alloy Roadster, byl převezen do USA, kde bude nabízen v aukci. Jeho hodnota se pohybuje okolo 8,5 milionu Kč. „Veterány a investiční vozy se ukázaly jako dobrý přírůstek do našeho portfolia, zájem o ně nás mile překvapil,“ dodává Petr Vaněček, provozní ředitel Aures Holdings.

Jak velkým lákadlem veterány jsou, krásně ukazuje příklad Lady 2103 z roku 1978 s nájezdem pouhých 19 tisíc km, která se v Mototechně Classic prodala během jediného dne. Oproti očekávání budí zájem i renovovaná auta, například Porsche 914 za půl milionu nebo Škoda Rapid z roku 1987 za 270 tisíc.

Na investiční potenciál pak sázeli zákazníci, kteří pořizovali vozy, které ještě veteránského věku nedosáhly. Tyto youngtimery byly zastoupeny Škodou Felicia FUN, raritně zachovalými BMW řady 7, Mercedesem CL 500 z roku 1995 nebo třeba Lancia Delta HF Turbo. Samostatnou kapitolou pak byl vůz Lancia Kappa po bývalém prezidentovi ČR Václavu Havlovi.

Obchod s veterány je specifický po více stránkách, klasickým výkupem na pobočce Mototechna Classic pořídí pouze 20 % vozů, zbytek aktivně vyhledává. Prodej také trvá výrazně delší dobu, v průměru 77 dní. To je více než dvojnásobek oproti běžným ojetinám. 

img-responsive

Lancia Kappa, jejímž prvním vlastníkem byl Václav Havel | foto: AAA Auto

„V současnosti nabízíme přes 20 vozů a pro letošní rok plánujeme držet nabídku zhruba 30 aut. Vyšší počet už z důvodu náročnosti přípravy do prodeje není udržitelný,“ vysvětluje Petr Vaněček.

Vytisknout

Diskuze: I Češi investují do veteránů, populární jsou vozy z východního bloku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Obytný UAZ Profi

UAZ přináší první informace o jeho novém obytném voze

Toyota Mirai

Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

Aston Martin DBX

Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

Palivový filtr

Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

Volkswagen představil atraktivní SUV kupé Taigo

Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

reklama

Doporučujeme

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Ioniq opět boduje v ekologičnosti, od Green NCAP získalo 5 hvězd

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

  2. Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

  3. Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

  4. Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

  5. Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

  6. Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud