Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani synovi, že mu zatím stačí moped. Je jen málo věcí, které by jim na Vánoce udělaly větší radost, než klíče od vozu - třeba i ne úplně nového. A možná by nakonec ani nemusel tolik stát: právě na konci roku jsou totiž ceny ojetých aut nejnižší v celém roce.
„V AAA AUTO před koncem roku pravidelně snižujeme ceny, takže v tomto období jsou naše vozy skutečně dostupnější než během roku,“ potvrzuje generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová. „Řada zákazníků už toho využívá a čeká s výměnou vozu na období kolem Vánoc. Dárek pod stromeček – třeba v podobě zánovního vozu – nadělují nejen svým blízkým, ale často i sami sobě.“
Vzestupný trend prodeje ojetých vozů na konci roku potvrzují aktuální statistiky: v posledních pěti letech se zvyšuje meziročně v průměru o 11 procent. „Je to logické, hospodářství i lidem se v posledních letech v zásadě daří, proto jsou i jejich Vánoce čím dál bohatší,“ poznamenala Karolína Topolová. „Letos zatím poptávce navíc nahrávají i dosud poměrně nízké úrokové sazby.“
A jaký praktický dárek v podobě nového vozu vybrat? Pro dospívající v AAA AUTO doporučují nenáročné vozy s levným provozem, třeba modely Škoda Fabia, Hyundai i30 nebo Kia Ceed. „Zejména Hyundai i30 a Kia Ceed kombinují skvělý poměr ceny, hodnoty a roku výroby,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.
„Partnerka by mohla pod stromečkem ocenit klíčky od Škody Octavie Combi, Hyundaie ix35 nebo Volkswagenu Touran, což jsou všechno skvělé rodinné vozy. A důchodcům usnadní život Ford Fusion, Hyundai ix20, Dacia Duster nebo Suzuki Vitara. Záleží na rozpočtu, ale ve všech případech se jedná o vozy s vysokým (ale ne příliš vysokým) posezem, takže se do nich dobře nastupuje a vystupuje. Navíc mají předpoklad dlouhověkého provozu s minimálními náklady na servis a charakteristikou motorů odpovídají tomu, na co jsou starší motoristé celý život zvyklí,“ dodává Petr Vaněček.
Na webu i na pobočkách AAA AUTO, které jsou s výjimkou státních svátků otevřeny každý den minimálně od 9.00 do 21.00 hodin, si mohou zákazníci vybírat ze stovek vozů. „Na předvánoční i povánoční prodej jsme dobře připraveni a nemusí se bát jinde panující hektické nákupní atmosféry. Všechny naše vozy jsou také velmi dobře nasvětleny, takže je zimní počasí ani brzká tma při výběru nijak neomezují,“ ujišťuje Petr Vaněček.
„Pokud si vyberou, není důvod nic zdržovat a vše se dá vyřídit během jednoho dne. Ale spěchat s výběrem auta jen proto, že je zrovna levnější, by nebylo rozumné. Právě v zimě doporučujeme pořádnou zkušební jízdu s naším pracovníkem, který pomůže kvalifikovanou radou nejen ohledně technických parametrů, ale možností financování a pojištění. “
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.