Prodejci Toyoty začali přijímat předobjednávky na nové největší hybridní SUV značky, sedmimístný model Highlander. Ten se poprvé v historii prodává v západní Evropě, včetně České republiky. První vozy se k zákazníkům dostanou na začátku roku 2021.
Základní cena vozu ve výbavovém stupni Comfort začíná na 1 399 000 Kč, vůz ve výbavě Prestige je pak za cenu 1 550 000 Kč a nejvyšší provedení Executive startuje na 1 800 000 Kč.
Highlander, nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu nejnovější čtvrté generace a pohonem 4x4, je nejnovějším přírůstkem do evropské nabídky SUV značky Toyota. Společně s Toyotou RAV4 v segmentu střední třídy, kompaktním modelem C-HR a plánovaným Yarisem Cross ve třídě malých vozů.
Vůz s pohonem všech kol 4x4 AWD-i využívá výhod podvozkové platformy Toyota GA-K. Pohání jej výkonný hybridní motor 2.5 Hybrid Dynamic Force o výkonu 246 koní, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s nebo schopnost utáhnout až dvoutunový přívěs.
Spotřeba 6,6 litru benzínu
Spotřeba paliva se dle WLTP pohybuje okolo 6,6 litru benzínu na 100 km. Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit jeden za 4 jízdních režimů (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV.
Z luxusních prvků výbavy zaujme 12,3" displej multimediální soustavy na středovém panelu se satelitní navigací nebo head-up displej. K dispozici je podpora technologií Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonů, ventilovaná sedadla a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.
Highlander je v nabídce s pěti metalickými laky a třemi speciálními. V interiéru je možno volit mezi černým a šedým provedením.
Délka vozu je 4 950 mm, šířka 1 930 mm, výška 1 730 mm a rozvor 2 850 mm. Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?