Prodejci Toyoty začali přijímat předobjednávky na nové největší hybridní SUV značky, sedmimístný model Highlander. Ten se poprvé v historii prodává v západní Evropě, včetně České republiky. První vozy se k zákazníkům dostanou na začátku roku 2021.
Základní cena vozu ve výbavovém stupni Comfort začíná na 1 399 000 Kč, vůz ve výbavě Prestige je pak za cenu 1 550 000 Kč a nejvyšší provedení Executive startuje na 1 800 000 Kč.
Highlander, nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu nejnovější čtvrté generace a pohonem 4x4, je nejnovějším přírůstkem do evropské nabídky SUV značky Toyota. Společně s Toyotou RAV4 v segmentu střední třídy, kompaktním modelem C-HR a plánovaným Yarisem Cross ve třídě malých vozů.
Vůz s pohonem všech kol 4x4 AWD-i využívá výhod podvozkové platformy Toyota GA-K. Pohání jej výkonný hybridní motor 2.5 Hybrid Dynamic Force o výkonu 246 koní, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s nebo schopnost utáhnout až dvoutunový přívěs.
Spotřeba 6,6 litru benzínu
Spotřeba paliva se dle WLTP pohybuje okolo 6,6 litru benzínu na 100 km. Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit jeden za 4 jízdních režimů (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV.
Z luxusních prvků výbavy zaujme 12,3" displej multimediální soustavy na středovém panelu se satelitní navigací nebo head-up displej. K dispozici je podpora technologií Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonů, ventilovaná sedadla a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.
Highlander je v nabídce s pěti metalickými laky a třemi speciálními. V interiéru je možno volit mezi černým a šedým provedením.
Délka vozu je 4 950 mm, šířka 1 930 mm, výška 1 730 mm a rozvor 2 850 mm. Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?