Prodejci Toyoty začali přijímat předobjednávky na nové největší hybridní SUV značky, sedmimístný model Highlander. Ten se poprvé v historii prodává v západní Evropě, včetně České republiky. První vozy se k zákazníkům dostanou na začátku roku 2021.
Základní cena vozu ve výbavovém stupni Comfort začíná na 1 399 000 Kč, vůz ve výbavě Prestige je pak za cenu 1 550 000 Kč a nejvyšší provedení Executive startuje na 1 800 000 Kč.
Highlander, nabízený výhradně s plně hybridní soustavou pohonu nejnovější čtvrté generace a pohonem 4x4, je nejnovějším přírůstkem do evropské nabídky SUV značky Toyota. Společně s Toyotou RAV4 v segmentu střední třídy, kompaktním modelem C-HR a plánovaným Yarisem Cross ve třídě malých vozů.
Vůz s pohonem všech kol 4x4 AWD-i využívá výhod podvozkové platformy Toyota GA-K. Pohání jej výkonný hybridní motor 2.5 Hybrid Dynamic Force o výkonu 246 koní, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s nebo schopnost utáhnout až dvoutunový přívěs.
Spotřeba 6,6 litru benzínu
Spotřeba paliva se dle WLTP pohybuje okolo 6,6 litru benzínu na 100 km. Prostřednictvím přepínače Drive Mode Select může řidič navolit jeden za 4 jízdních režimů (ECO, NORMAL, SPORT nebo TRAIL). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu EV.
Z luxusních prvků výbavy zaujme 12,3" displej multimediální soustavy na středovém panelu se satelitní navigací nebo head-up displej. K dispozici je podpora technologií Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonů, ventilovaná sedadla a přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry.
Highlander je v nabídce s pěti metalickými laky a třemi speciálními. V interiéru je možno volit mezi černým a šedým provedením.
Délka vozu je 4 950 mm, šířka 1 930 mm, výška 1 730 mm a rozvor 2 850 mm. Elektricky ovládané páté dveře se senzorem mávnutí nohou pod nárazníkem ukrývají zavazadlový prostor o objemu 658 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1 909 litrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.