Škoda v srpnu opět rostla dvouciferným tempem. Dodávky vozů značky Škoda vzrostly o 14,3 procent na 73.200 vozů (srpen 2013: 64.000).
Byl to tedy nejlepší srpen v historii automobilky. V západní Evropě značka rostla o 14,5 procenta, v Číně o 19,1 procenta a ve střední Evropě dokonce o 32,4 procenta. Podíl na evropském trhu vzrostl na více než 5 procent (5,1 procent). „Škoda pokračuje v růstovém kursu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Na všech trzích vidíme, že naše mladá modelová paleta oslovuje také nové skupiny zákazníků. Světová premiéra nové generace modelové řady Fabia na autosalonu v Paříži bude dalším důležitým krokem v rámci modelové ofenzívy značky Škoda,“ dodává Eichhorn. Nová Škoda Fabia bude poprvé k vidění začátkem října na autosalonu v Paříži.
Zcela nově vyvinutá třetí generace modelu Fabia osloví svým atraktivním designem, inovativní technikou a maximální funkčností. Na trh bude nová generace uvedena v listopadu.V západní Evropě zvýšila Škoda v srpnu počet dodávek vozů zákazníkům o 14,5 procenta na 24.500 vozů (srpen 2013: 21.400). Tržní podíl vzrostl na 3,8 procenta. V Německu si Škodapolepšila o 18,8 procent na 10.500 prodaných vozů (srpen 2013: 8.800) a posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii dosáhla automobilka růstu o 18,5 procenta a prodala 2.600 vozů (srpen 2013: 2.200). Rovněž dvouciferným tempem rostla Škoda ve Švédsku (1.200 vozů; plus 14,0 procent), v Belgii (1.000 vozů; plus 44,8 procent), ve Španělsku (800 vozů; plus 13,0 procent), v Norsku (700 vozů, plus 26,8 procent), v Itálii (700 vozů; plus 14,9 procent), v Řecku(200 vozů; plus 18,1 procent) a v Portugalsku (200 vozů; plus 83,3 procent).
Ve východní Evropě dodala Škoda v srpnu zákazníkům 10.000 vozů (srpen 2013: 10.500). V Rusku zvýšila Škoda svůj tržní podíl na 4,2 procenta a prodala 6.800 vozů(srpen 2013: 7.100). Podstatných přírůstků dosáhla značka v Kazachstánu (900 vozů; plus 127,7 procenta), Rumunsku (600 vozů; plus 62,3 procent), Srbsku (300 vozů; plus 11,2 procent), Bulharsku (200 vozů; plus 48,1 procent), Bosně (100 vozů; plus 32,2 procent) a v pobaltských státech (500 vozů; plus 41,0 procent).
O třetinu rostla Škoda v srpnu ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 32,4procent na 11.200 vozů (srpen 2013: 8.500). Na domácím českém trhu se pro vůz značky Škoda rozhodlo 5.900 zákazníků, v porovnání s minulým rokem to představuje přírůstek o 33,2 procenta (4.400 dodávek). Podíl značky Škoda na českém trhu vzrostl v srpnu na 42,2 procent. Vynikajících prodejních výsledků dosáhla značka také v Polsku (3.000 vozů; plus 30,5 procent), na Slovensku (1.300 vozů; plus 44,6 procent), v Maďarsku (500 vozů; plus 20,1 procent) a ve Slovinsku (400 vozů; plus 49,4 procent).Na svém nejsilnějším trhu, v Číně, rostla Škoda v srpnu o 19,1 procent na 21.600 prodaných vozů (srpen 2013: 18.100). Podstatného růstu dosáhla značka také v Izraeli (1.300 vozů; plus 15,5 procent), na Taiwanu (200 vozů; plus 127,4 procent) a na Novém Zélandu (100 vozů; plus 89,2 procent). V Indii dodala Škoda v srpnu svým zákazníkům 1.000 vozů (srpen 2013: 1.500).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v srpnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Octavia (24.800; -2,4%)
Škoda Rapid (18.900; +128,6 %)
Škoda Fabia (11.200; -15,9 %)
Škoda Yeti (7.100; +44,5%)
Škoda Superb (6.700; -3,2 %)
Škoda Roomster (1.900; -13,7 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 2.500; -15,2 %)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.